به مناسبت گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در ایران اسلامی، با حضور امام جمعه، روحانیت، بخشدار، مسئولین و پرسنل ادارات و نهادها و مردم بخش دستگردان، برگزار گردید.

طبس- سرپرستی یزدفردا: به مناسبت گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در ایران اسلامی، با حضور امام جمعه، روحانیت، بخشدار، مسئولین  و پرسنل ادارات و نهادها و مردم بخش دستگردان، برگزار گردید.

حجت الاسلام "قاسم اخلاقی­ فرد" امام جمعه عشق اباد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت آیت­ا... طالقانی اولین امام جمعه ایران اسلامی، از مساعدت، همراهی و همدلی و همکاری صمیمانه و مجدانه و محبت­های مردم ولایی بخش دستگردان و مسئولین ادارات و نهادها بویژه "حجه­الاسلام علیپور" امام جمعه موقت شهر و سایر روحانیت مستقر در بخش دستگردان سپاسگزاری نمود.

خطیب جمعه عشق اباد در این مراسم گزارش کوتاهی از فعالیت­های نهاد امامت جمعه و ستاد اقامه نماز جمعه بخش دستگردان ارائه و مطالبی در خصوص شأن و جایگاه پایگاه عبادی و سیاسی جمعه بیان نمود.

حجت الاسلام "برهان مهریزی" از علما و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به وجه تسمیه جمعه که روز اجتماع مسلمین است در خصوص اقامه اولین نماز جمعه توسط "اسعد بن زراره" قبل از هجرت رسول خدا در مدینه  و اولین نماز جمعه در مدینه توسط رسول اکرم (ص) توضیحاتی ارائه نمود.

حجت الاسلام برهان با یادآوری این مسئله در اهمیت نماز جمعه که ( ترک نماز جمعه در سه جمعه متوالی حکم نفاق دارد)، وظایف امام و مأموم در نماز جمعه را بیان نمود و گفت: امام جمعه باید رفتار بصیرت­گونه داشته باشد و مأمومین با شور و شعور در نماز حضور یابند و جایگاه نمازجمعه برای افراد قابل و شایسته حفظ گردد.

"سیداحمد حقانی" بخشدار دستگردان در همایش عطر آدینه از تلاش­های مجدانه کلیه بزرگوارانی که طی دو سال گذشته مشارکت، همدلی و هماهنگی و همراهی با نهاد امامت جمعه داشته­اند و با تلاش خود زمینه حضور حداکثری مردم شریف را در نماز عبادی و سیاسی جمعه طی دو سال گذشته فراهم نموده­اند صمیمانه قدردانی نمود.

حقانی حضور امام جمعه و روحانیت در بخش دستگردان را نعمت الهی خواند و برای توفیقات همه عزیزان دعا نمود.

در پایان به 40 نفر از اعضای فعال ستاد اقامه نماز جمعه و مسئولین بخش لوح سپاسی از سوی امام جمعه و بخشدار دستگردان اهدا گردید.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا