یزدفردا:فرد خوزستانی در غیاب همکار خود، با دسترسی به سیستم او اقدام به خالی کردن  حسابش کرده بود، با تلاش مقتدرانه پلیس این استان شناسایی شد .
 رییس پلیس فتا خوزستان در خصوص این مطلب بیان کرد: پیرو شکایت خانمی مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حساب ایشان ، مامورین بلافاصله اقدامات خود را آغاز کردند.
سرگرد شعبان افزود: طی بررسی های انجام شده معلوم شد تمامی برداشت ها صرف خرید اینترنتی کارت شارژ شده است و برداشت ها از روی سیستم های رایانه ای خود شاکی واقع در شرکت محل کار وی انجام شده است.
این مقام انتظامی در ادامه عنوان کرد: نهایتاً پس از تحقیق بر روی همکاران شاکیه ، پلیس به خانمی که امکان دسترسی به سیستم شاکیه را داشت مشکوک شده  و طی بررسی های صورت گرفته وی دستگیر و در بازجویی ها به جرم خود اعتراف کرد.
متهمه اظهار کرد: پس از اینکه متوجه رمز عبور حساب بانکی شاکیه شدم وبا توجه به اینکه به سیستم وی دسترسی داشتم زمانیکه در اتاق حضور نداشت اقدام به برداشت از حساب  کردم.
سرگرد شعبان در ادامه به هموطنان یادآور شد: هیچگاه رمز عبور خود را در اختیار دیگران قرار نداده و در صورت اجبار به سرعت آنها را تغییر دهید. به یاد داشته باشید از رمزهای تکراری و قابل حدس مانند تاریخ تولد ، شماره شناسنامه و مانند اینها استفاده نکرده و به صورت متوالی رمزهای خود را تغییر دهید.
وی در پایان افزود: بر روی سیستم های رایانه ای خود رمز عبور گذاشته و آن را نزد خود نگه دارید تا دچار اینگونه مشکلات نشوید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا