یک مقام مسئول گفت: در پی امتناع امدادگران هلال احمر از نجات جان حادثه دیدگان، خطر انفجار و آتش سوزی تانکر 38 هزار لیتری بنزین در محور دیهوک- راور، توسط مأموران پلیس راه و آتش نشانان طبس برطرف شد.

طبس- سرپرستی یزدفردا: مقارن ساعت 10 دقیقه بامداد روز جمعه 17 شهریورماه، تانکر حامل سوخت بنزین در محور دیهوک- راور از حوزه استحفاظی پلیس راه دیهوک طبس، در حال حرکت از سمت رفسنجان به مقصد تربت حیدریه بود که در اثر انحراف به چپ با یکدستگاه تریلی برخورد کرد و باعث ایجاد خطر انفجاری بزرگ شد.

به گزارش خبرنگار یزدفردا: در پی وقوع این حادثه که منجر به نشت و سرازیر شدن بنزین از تریلی حامل سوخت شده بود، بلافاصله مأموران پلیس راه دیهوک با همراهی اکیپ آتش نشان این شهر در محل حاضر و با باز کردن جاده انحرافی و جلوگیری از تردد خودروهای عبوری در مسیر حادثه اقدام به نجات جان راننده و سرنشین تانکر حامل سوخت کردند.

در این حادثه بر اثر انحراف به چپ دو دستگاه تریلی هر دو روی خط سفید جاده اصلی با هم برخورد و تانکر حامل 38 هزار لیتر بنزین دچار نشت مواد سوختی می شود، که هر لحظه امکان انفجاری مهیب را رقم می زد.

یکی از شاهدان عینی می گوید: مأموران پلیس راه و آتش نشانان دیهوک طبس به محض رسیدن با قرار دادن علایم هشدار دهنده، صحنه حادثه را ایمن کرده  و برای پیشگیری از بروز آتش سوزی، ضمن قطع برق باطری تانکرازنشت گازوییل باک وریزش بنزین از مخزن تانکرجلوگیری کردند و هم چنین آنان در اطراف تانکر حادثه دیده که راننده و سرنشین در آن محبوس شده بودند، از هرگونه تردد جلوگیری نمودند.

یک مقام مسئول در گفت و گو با خبرنگار ما تاکید کرد: ماموران پلیس و آتش نشانان پس از امتناع مأموران امدادی جمعیت هلال در پایگاه مستقر دیهوک طبس از نجات جان دو سرنشین تانکر در معرض انفجار، شخصأ وارد عمل شدند و بدون تجهیزات کافی اقدام به نجات حادثه دیدگان نمودند.

یک از حاضرین در صحنه تصادف گفت: این عملیات توسط پلیس راه در حالی انجام شد که ماموران پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تمام تجهیزات کامل و کافی از نجات جان حادثه دیدگان در معرض انفجار و آتش امتناع ورزیدند و عدم امکان ورود به عرصه خطر را به خاطر دریافت حقوق اندک از جمعیت هلال احمر خارج از وظیفه خود دانستند.

بنابر گزارش خبرنگار یزدفردا: با تلاش ماموران پلیس راه و آتش نشانان دیهوک و نیز حمایت ستاد ایمنی ناحیه سوختی بیرجند بعد از چهار ساعت تلاش حادثه دیدگان از مرگ قطعی نجات یافته و سوخت خارج شده از تانکر از خطر اشتعال مبری شد.

فرمانده پلیس راه دیهوک با تقدیر از رصد لحظه ای حادثه و اقدامات انجام گرفته توسط "سرهنگ حسینی" فرماندهی پلیس راه استان یزد، علت بروز این حادثه رانندگی از سوی کارشناسان پلیس راه انحراف به چپ هر دو وسیله نقلیه اعلام کرد و رانندگان تریلی و تانکر سوخت را به اندازه مساوی در این حادثه مقصر دانست.

"سروان علی کرمی" افزود: این عملیات که از ساعت 30 دقیقه بامداد روز جمعه 17 شهریورماه 91  آغاز و تا 6 صبح ادامه داشت، با تلاش راهداران اداره راو و شهرسازی، آتش نشانان و عوامل بخشداری دیهوک، سرانجام بدون وقوع حادثه ای مرگبار با خسارات مالی و برجای گذاشتن 3 زخمی به پایان رسید.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا