یزدفردا:سرهنگ خسروی رییس پلیس فتا اصفهان از دستگیری یک جاعل حرفه ای صادر کننده کارت اعتباری بین المللی، خبر داد.
 سرهنگ خسروی بیان داشت: پیرو شکایت یکی از پزشکان اصفهانی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی  از او، مامورین اقدامات خود را آغاز کردند.
وی افزود: بنابر اظهارات شاکی ، وی مدتی پیش در محیط اینترنت آگهی با مضمون" افتتاح حساب های بانکی در ایالات متحده" مشاهده کرده و بدلیل شرکت در کنگره های خارج از کشور نیاز به یک حساب بانکی بین المللی و کارت اعتباری ارزی داشته،  وی با شماره مندرج در آگهی که همان مجری صدور کارت های عابر بانک بین المللی بود، تماس و پس از گفتگوهای لازم، در ازای افتتاح حساب بانکی بین المللی مبلغی در حدود 60 میلیون ریال به وی پرداخت کرده که پس از مدتی نامبرده دیگر تلفن های خود را پاسخگو نبوده و مبلغ واریزی را کلاهبراداری کرده است.
سرهنگ خسروی ادامه داد: طی تحقیقات تخصصی و پلیسی کارآگاهان وب سایت متهم و کلیه حساب های بانکی وی  شناسایی و مسدود شد .نهایتاً متهم با هویت معلوم  و اهل اصفهان شناسایی و طی عملیاتی دستگیر شد.
رییس پلیس فتا اصفهان در ادامه افزود: در بازرسی از محل فعالیت متهم تعداد زیادی کارت اعتباری بین المللی غیرمجاز و تعدادی سیم‌کارت های مربوط به اپراتورهای کشورهای بیگانه کشف و ضبط شد.
متهم با توجه به رویت مستندات به جرم اعتراف و در تحقیقات تکمیلی مشخص شد اکثر افرادی که به متهم مراجعه کردند، دانشجویان ، اساتید و پزشکان و متخصصان علمی بوده اند. لذا بررسی ها جهت شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.
این مقام انتظامی در پایان به هموطنان هشدار داد: به اینگونه سایت های  تبلیغاتی غیرمجاز و پیام های تبلیغی اعتماد نکرده و این را به خاطر داشته باشید که یکی از راه های شناخت سایت معتبر و مجاز ارائه خدمات و یا فروش کالای قانونی می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا