یزدفردا :هم خوابگاهی دانشجویی در خراسان شمالی،  از اعتماد دوستش سوء استفاده کرد و حساب او را خالی کرد.
 سرهنگ یلی رئیس پلیس فتا خراسان شمالی بیان کرد: در پي ارجاع يک فقره پرونده از سوي دادسراي بجنورد به اين پليس جهت شناسايي و دستگيري سارق يا سارقين با موضوعيت "برداشت غير مجاز اينترنتي" ، بلافاصله ماموران پلیس فتا این استان وارد عمل شدند.
 سرهنگ یلی ادامه داد: مامورين اين پليس با اخذ تحقيقات اوليه از شاکيه  و انجام يکسري اقدامات اطلاعاتي و فني مرتبط با موضوع پرونده و هماهنگي مقام قضايي نهايتاً موفق شدند سارق اينترنتي را با هویت معلوم که از دانشجویان دانشگاه بجنورد نیز بود، شناسایی و  دستگير کنند .
این مقام انتظامی افزود:  در ابتدا متهمه از موضوع فوق اظهار بي اطلاعي کرد و قصد داشت خود را با ارائه يک سري اطلاعات غلط از اتهام وارده تبرئه و ماموران این  پلیس را منحرف کند. که در ادامه تحقيقات پس از روبرو شدن متهمه با ادله ديجيتال و مستندات پليس  به ناچار  بزه انتسابي را پذيرفت و به جرم خود اعتراف کرد .
متهمه در ادامه تحقيقات اظهار کرد: با عنايت به اينکه با شاکيه در خوابگاه دانشجويي سکونت داشتم و با هدف دستيابي به رمزهاي اينترنتي حساب او با وي دوست  شدم و از حسن اعتمادش سوء استفاده و اقدام به سرقت موجودي کردم و اکنون از گناه خود پشيمانم .

سرهنگ یلی در پایان به هموطنان به خصوص دانشجویان عزیز هشدار داد: به هیچ عنوان رمز عبور خود را در اختیار دیگران قرار ندهید  و دقت داشته باشید  که هیچ گاه رمز خود را کنار کارت بانکی خود نگذاشته و آن را به خاطر بسپارید و نیز به طور متوالی رمز خود را تغییر دهید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا