"سرهنگ مهدی میرزاده" از اجرای 40 برنامه در هفته ناجا در طبس خبر داد و افزود: آموزش همگاني، مشاركت اجتماعي، توسعه رويكرد جامعه محوري، تعامل با جامعه دانشگاهي و تعامل با مردم به منظور پيشگيري از وقوع جرم مورد نظر نيروي انتظامي است.

طبس- سرپرستی یزدفردا: فرمانده منطقه انتظامی شهرستان طبس در جمع خبرنگاران با گراميداشت هفته نيروي انتظامي و محكوميت حرکت ننگين دشمنان نادان در هتك حرمت به پيامبر اعظم (ص) گفت: قطعاً رسانه ها مي توانند براي استقرار امنيت و آرامش در جامعه به نيروي انتظامي كمك كنند.

رویکرد پلیس جامعه محوری است

"سرهنگ مهدی میرزاده" از اجرای 40 برنامه در هفته ناجا در طبس خبر داد و افزود: آموزش همگاني، مشاركت اجتماعي، توسعه رويكرد جامعه محوري، تعامل با جامعه دانشگاهي و تعامل با مردم به منظور پيشگيري از وقوع جرم مورد نظر نيروي انتظامي است.

وی تصریح کرد: وظيفه خود مي دانيم كه سرمايه اجتماعي را كه همان اعتماد مردم است حفظ كنيم که 19 هزار و 173 تماس به مرکز فوریتهای پلیس 110 در 6 ماه اول سال و رشد 17 درصدی این تماسها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با 4100 تماس جاده اي و 17 هزار 590 تماس اخذ راهنمايي از پليس خود گویای اعتماد مردم به خادمین خود در نیروی انتظامی شهرستان طبس می باشد.

کشف 430 کیلو موادمخدر در 6 ماه

میرزاده افزود: از ابتداي سال جاري تا پايان شهريورماه امسال 430 كيلوگرم مواد مخدر در شهرستان کشف شد كه كاهش چشمگير کشفیات، مديون توجه ويژه نظام و دولت خدمتگزار و نيروي انتظامي در انسداد مرزهاي كشور و نیز استقرار يگان هاي تكاور در حاشيه كوير می باشد که موجب توقف عبور و مرور قاچاقچيان در كوير طبس شده است.

این مقام انتظامی یادآور شد: مجموعاً 325 نفر در ارتباط با جرائم مواد مخدر دستگير شده اند كه 295 نفر مرد و 30 نفر زن بوده اند و در همین راستا 16 دستگاه خودرو قاچاقچيان توقيف شده است.

سرقت احشام در طبس رشد دارد

سرهنگ میرزاده با اشاره به کاهش 18 درصدی سرقت در 6 ماه نخست امسال در طبس، گفت: آمارها در سرقت منزل و مغازه 3 درصد، سرقت اماكن 11 درصد، سرقت موتورسيكلت 72 درصد و ساير سرقتها 29 درصد كاهش وقوع را نشان می دهد و این درحالیست که در خصوص سرقت احشام باتوجه به شرايط نامناسب محيطي دامداري ها که موجب سوء استفاده سارقان شده است، 39 درصد افزايش وقوع جرم داشته ايم و در سایر سرقت ها کاهش 29 درصدی به چشم می خورد.

کشف حدود 4 میلیارد ریال کالای قاچاق در طبس

 این مقام مسئول گفت: در بخش كالاي قاچاق با محوریت فرمايش مقام معظم رهبري و شعار امسال با عنوان "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" توجه ويژه اي به مبارزه با قاچاق كالا در شهرستان طبس داشته ایم و در همین خصوص 6 ماهه نخست امسال 3 ميليارد و 800 ميليون ريال كالاي قاچاق مکشوفه توسط پلیس شهرستان، شامل انواع پوشاك، دامهاي فاقد مجوز، لوازم خانگي، كفش خارجي، سيگار خارجي و مواد خوراكي تاريخ گذشته ضبط گردید.

ضرورت استقرار پاسگاه در مسکن مهر طبس

مهدی میرزاده با گلايه از عدم پيش بيني محوطه و زمين براي استقرار پاسگاه در محدوده شهرک مسکن مهر طبس، گفت: علیرغم پراكندگي شهر طبس بنابر طرح کوچک سازی سازمان، دو كلانتري مستقر در طبس به يك كلانتري مرکزی محدود شد و این طرح مشكلاتي را ايجاد كرد و فرماندهی انتظامی طبس، مقوله تامین امنيت مسکن مهر و محدوده بالای شهر را به مسئولان ارشد سازمان منعكس نموده است و به جهت تامین رفاه و آسایش همشهریان زمين جنب سازمان تامين اجتماعي شهرستان را مالك شديم تا انشاء الله بتوانیم با ساخت و تجهيز آن در راستاي امنيت گام برداريم.

تعامل قضات با نیروی انتظامی قابل تقدیر است

فرمانده منطقه انتظامی شهرستان طبس ضمن تقدیر از تعامل بسیارخوب دستگاه قضايي شهرستان با ضابطین دستگاه انتظامی، گفت: طبس از لیست شهرهاي تبعيد پذير حذف شده و در این شهر تبعيدي نداريم. 

"سرهنگ مهدی میرزاده" ارتقاء امنيت اجتماعي را مورد تاكيد قرار داد و تصریح کرد: در بحث مفاسد اجتماعي 32 درصد كاهش و 86 درصد كاهش دستگيري اتباع بيگانه نشان از تلاش مأموران دلسوز و همکاران پرتلاش بنده در منطقه انتظامي طبس مي باشد.

برخی برنامه های هفته ناجا در طبس

گفتنی است: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، ديدار با خانواده شهدا و ایثارگران، دیدار و دلجويي از پيشكسوتان پلیس، برگزاری همايش كوهنوردي، اهداي خون توسط پرسنل منطقه انتظامی طبس، ديدار با امام جمعه و تجدید بیعت با آرمانهای والای انقلاب و رهبری، مسابقات ورزشي، حضور در مدارس و توجیه دانش آموزان در خصوص مسائل اخلاقی، امنیتی و اجتماعی، غبارروبي مزار شهدا، شركت در جلسات پرسش و پاسخ و مجالس مذهبي و حضور در نمازجمعه، تقدير از نمونه هاي ترافيكي و ارائه خدمات به مردم در مراكز پليس + 10 تعدادی از برنامه های هفته ناجا در شهرستان طبس خواهد بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا