رئیس پلیس فتا ضمن حضور در غرفه پلیس فتا در ششمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، از راه‌اندازی 10 آزمایشگاه بررسی ادله دیجیتال در چند استان خبر داد و گفت :این آزمایشگاه‌ها در استان‌هایی به عنوان معین مسئولیت پوشش سایر استانها را دارند.

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سردار سید کمال هادیانفر در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: بر اساس قانون، سند افتا دولت  و تدابیر فرماندهی ناجا  پلیس فتا وظیفه دارد با تمامی جرایم حوزه فضای سایبری برخورد کند.
وی بیان داشت: این پلیس در سال 89 آغاز به کار کرد و در سال 90 توانست در تمامی مراکز استان‌ها شعبه‌های پلیس فتا را راه اندازی نماید و در این مدت به بیش از 4 هزار پرونده تشکیل شده در این شعب  رسیدگی و با مجرمان برخورد قانونی کرده است.
وی ادامه داد: بیش از 52 درصد از جرایم گزارش شده ، توسط پلیس فتا کشف شده که این میزان کشف از میانگین کشورهای توسعه یافته بالاتر است.
رئیس پلیس فتا گفت:‌ یکی از اصلی‌ترین مسائل در کشف ادله دیجیتال آزمایشگاه‌های بررسی ادله دیجیتال در دو حوزه پی جویی جرایم در شبکه رایانه‌ها و تلفن همراه است، لذا با اقدامات زیربنایی انجام شده هم اکنون در 10 استان کشور آزمایشگاه‌های ادله دیجیتال جرم راه اندازی، تجهیز و عملیاتی شده است.
وی گفت: در فضای مجازی ارتکاب جرم قابل ردیابی بوده و ادله کافی از ارتکاب جرم باقی مانده که پلیس فتا با فراگیری و کسب دانش فارنزیک قادر به جمع‌آوری ادله دیجیتال در فضای مجازی بوده و با بررسی سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی مجرمان، توانایی کشف علمی جرایم در فضای مجازی را دارا است، بر همین اساس با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی امکان بررسی ادله دیجیتال و بررسی فنی تجهیزات مجرمانه در ارتکاب جرائم در پلیس فتا محقق شده است.
رئیس پلیس فتا با بیان اینکه دنیای مجازی دارای پیچیدگی‌های بسیاری است گفت: ما در ابتدای راه قرار داریم اما با وضعیت موجود امیدواریم در سال های نه چندان دور جزء بهترین‌ها در بین  پلیس‌های سایبری دنیا در حوزه عملی، فنی و تخصصی باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا