کمتر هفته ای است که بدون یک یا چند تصادف با جراحت و شکستگی و خسارت مالی سپری شود ! بخشی از این آمار در دست نیروی انتظامی هم هست. اما عمده آن در ذهن و ضمیر شاهدان و ناظرانی است که هر روز از این صحنه عبور میکنند.
موضوع وضعیت میدان ناقص الخلقه انتهای بلوار شهیدان اشرف صفائیه و ابتدای بلوار طراوت ( در نزدیکی دخمه ) است که نه هنوز رنگ و آبروی میدان را دارد و نه اسم و تابلویی !
کسی هم نمیداند که به درستی طراح این میدان، کدام کار آزموده تیز هوشی بوده است که با چنین شکل هندسی بکر و نه در جایگاه عادی خود، مستقر ساخته است و همه صاحبان فن را چه در جماعت مهندسین و چه در جماعت انتظامات و پلیس راه، انگشت به دهان نموده است !
کاش از سر تفرج هم که شده، سری به این میدان جالب می زدید و وضعیت خاص آن را خود نظاره می کردید.
این میدان با اینکه فعلا از سه طرف به بلوارهای مثلا عریض و طویل وصل می شود، لکن از جهات دیگری نیز عجیب است که فی الحال عرض میشود :
1- چنانچه از بلوار شهیدان اشرف به سمت میدان برانید ناگهان در انتها خود را در میدان می یابید که این نکته قابل اغماض است.
2- اگر از بلوار مقابل ( جنب دخمه که هنوز نام خاصی ندارد ) به سمت میدان بیایید و شش دانگ حواستان را جمع و جور نکنید و سرعت اتومبیلتان را به سرعت درشکه های یکصد سال پیش نزدیک نکنید، معلوم نیست که با کدام ضلع مبارک اتومبیل به کدام نقطه میدان اصابت کنید.
3- اما ا زطرف دیگر، بلوار ناقص و عجیب، بزرگ و نیمه تمامی است ( طراوت ) که درسته میدان را قورت داده است . بلواری که چندین سال است، فقط یک باندش آسفالت شده و تکلیف فضای سبز و باند دیگرش بنا به علل ناشناخته معلق بین شهرداری و مسکن و شهرسازی همچنان معطل مانده است و علیرغم دهها نامه پراکنی و پیغام رادیو تلویزیونی و تجمع حضوری، هنوز به سر انجام معلومی غیر از وعده و وعید نرسیده است !
ما مانده ایم و دعای خیری که مگر عنایت خداوندی، منافع صاحب منصبی را بدین وادی بیاندازد تا قدم صدق آنان، سبب اصلاح و بهبودی در کار این ناحیه شود.
البته این اتفاق حسنه در زمان شهردار محترم سابق نیفتاد که شانس ماضی متوجه تقاطع های غیر همسطح بود. مگر اینکه به کرم الهی تیم جدید شورای شهر و شهردار تازه، اقبال خوشی رادر عمران این بخش رقم زنند.
تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

رهگذر
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا