سردار سید کمال هادیانفر گفت: تنها در سال 2011، 388 میلیارد دلار در جهان از طریق اجرای اعمال مجرمانه عاید بزهکاران فضای سایبر شده است.
پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سردار سید کمال هادیانفر در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا با اشاره به اینکه انسجام و یکپارچگی تمام افراد و مسئولان در کاهش تهدیدات و خطرات فضای مجازی می تواند راهگشا باشد، گفت: یکسری از آسیب ها و تهدیدات از خارج از کشور است، ولی در عین حال یکسری از تهدیدات از داخل توسط مجرمین و متخلفین بر ما تحمیل می شود.
وی با بیان اینکه امنیت تولید جمعی است، اظهار داشت: تمام آحاد جامعه به خصوص جوانان متدین  و مومن می توانند در پیشگیری، کنترل و مقابله با جرائم نقش آفرین باشند، چون بر اساس سند افتای دولت 75 میلیون شغل در  فضای مجازی ایجاد می شود که به همین میزا ن نیز مخاطرات و تهدیدات  این فضا نیز افزایش می یابد.
هادیانفر با اشاره به اینکه به تناسب رشد محیط مجازی موضوعات مجرمانه نیز در آن رشد می کند، اذعان داشت: در حال حاضر روزانه 100 هزار سایت در کل جهان متولد می شود که هفته ای 80 هزار سایت تنها با هدف و مقاصد مجرمانه شکل می گیرد.
هادیانفر ادامه داد: در سال 2011 بیش از 388 میلیارد دلار در جهان درآمد از جرائم رایانه ای عاید مجرمان این فضا شده، که این مبلغ در حد رقابت با درآمدهای برخی از کشورهاست.
رئیس پلیس فتا در پایان با اشاره به تعامل و همکاری میان دستگاه ها اظهار داشت: همه نهادها، از کاربری فردی تا کانون خانواده، و سازمانها و نهادها در تولید امنیت دست دارند، البته این امنیت جز با همبستگی و همکاری تولید نمی شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا