با دستگیری ۲ سارق زورگیر و با توجه به وقوع سرقت‌های مشابه به همین شیوه در مناطق مختلف شهر تهران تصاویر متهمان به زورگیری منتشر شد.

به گزارش پارس به نقل از فارس، در ساعت 21:00 روز 15 دی سال جاری فرد جوانی با مراجعه به واحد گشت کلانتری 153 شهرک ولیعصر اعلام کرد که دو روز پیش توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 مورد زورگیری قرار گرفته و در حال حاضر، یکی از سارقان را در پارک تیر واقع در میدان مفتح مشاهده کرده که در حال پرسه زنی در داخل پارک است.

با توجه به اظهارات مالباخته، مأموران کلانتری با هدایت وی به پارک تیر رفته و اقدام به دستگیری جوانی به نام سهیل 22 ساله کردند که در بازرسی از وی یک قبضه چاقو و همچنین چندین کارت و مدارک شناسایی متعلق به افراد مختلف، کشف شد.

سهیل پس از مواجهه حضوری با مالباخته، صراحتاً به سرقت گوشی تلفن همراه اعتراف و همدست خود به نام سیامک 17 ساله را نیز معرفی کرد.

با انتقال متهم به کلانتری، وی در ادامه اظهارات خود ضمن اشاره به اعتیادش به مصرف موادمخدر، در اعترافات خود عنوان داشت: سیامک به همراه دایی خود به نام رضا اقدام به سرقت و زورگیری کرده و اموال مسروقه را به فروشندگان موادمخدر فروخته و در ازای آن مواد تهیه می کرده است.

با توجه به اعترافات صریح سهیل درباره سرقت گوشی تلفن همراه متعلق به مالباخته و همچنین ارتکاب سرقت های زورگیری توسط رضا و سیامک، مأموران کلانتری 153 پس از شناسایی محل سکونت رضا در شهرک ولیعصر اقدام به دستگیری وی کرده و در بازرسی از محل سکونت او، علاوه بر کشف گوشی تلفن همراه متعلق به مالباخته موفق به کشف موتورسیکلت استفاده در سرقت بنا بر اظهارات سهیل شدند.

رضا در اظهارات خود عنوان داشت که موتورسیکلت را به صورت قولنامه‌ای خریداری کرده و در زمان سرقت، موتورسیکلت در اختیار خواهرزاده‌اش به نام سیامک قرار داشته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 18 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا