به گزارش امیررضازاده خبرنگار یزد فردا : دراولین همایش ملی خانواده و امنیت که با حضورسردار دکتر قصری رئیس سازمان مطالعات و تحقیقات ناجا، سردارامان اللهی فرماندهی انتظامی استان ، دکتر میبدی رئیس دانشگاه یزد ، جمعی از سرداران نیروی انتظامی ،مسئولین و محققان نیروی انتظامی و دانشگا ها از 23 استان کشور، اساتید دانشگاه و دانشجویان استان در دانشگاه یزد با هدف پیشگیری از آسیب های تهاجم فرهنگی و رسیدن به نظام اسلامی واقعی برای خانواده های ایرانی برگزار شد .

سردار قصری تعامل بین دانشگاه ها و ناجا را بسیار مهم و ارزشمند و کار آمد  دانست و اضافه کرد : محققان باید در امر تحقیقات کاربردی که برای ناجا بیشتر جنبه کاربردی و اجرایی دارد تلاش کنند و به این وسیله فاصله بین دانشگاه با پلیس نیز کم می شود .

وی اظهار داشت : ما باید توان علمی و پژوهشی درون سازمانی و برون سازمانی نیروی انتظامی را ارتقاء وآن را به موازات تحقیقات و مطالعات اساتید و صاحب نظران در این امر مهم برسانیم و این مهم ، جز با دانش محوری و اراده همکاران دلسوز و توانمند در ناجا امکان پذیر نخواهد بود.

 

فرمانده انتظامی استان یزد در ادامه سخنان سردار قصری : خانواده ، نظم و امنیت را 3 معقوله بهم پیوسته و ارزشمند دانست و افزود:  ایجاد امنیت در جامعه از طریق خانواده از مهمترین و مطمئن ترین راههای ایجاد امنیت در جوامع مختلف است .

 

وی: امنیت و آرامش را از جمله دلایل استحکام خانواده و شکوفا شدن استعدادهای افراد خانواده در سطح جامعه عنوان کرد.

 سردارامان اللهی : نقش خانواده را در فرهنگ جامعه ، امنیت اجتماعی و پیشرفت آن بسیار حائز اهمیت دانست وافزود : متاسفانه مشکلات اقتصادی و برخی مسائل سیاسی باعث از هم گسستگی نظام برخی از خانواده ها شده است که این امر خود دلیلی بسیار مهم برای به وجود آمدن بخش عمده ای از ناهنجاریهای اجتماعی به شمار می رود .

وی : ترویج بد حجابی ، غرب زدگی، دین گریزی و ترویج فرهنگ غربی  را از جمله اقدامات دشمنان نظام و سود جویان غربی در این عرصه عنوان کرد . 

سردار امان اللهی اظهار داشت : نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه علمی ، تحقیقات استاتید ، محققان فعال و با بینش راهبردی  در این زمینه اقدام به بررسی و تجزیه تحلیل این موضوع در جامعه کرده است .   

سرهنگ حمزه ملک ثابت :دبیر اجرایی این همایش در گفت و گو با خبرنگار یزد فردا اظهار داشت : باتوجه به اینکه خانواده های یزدی از جمله خانواده های متدین و اسلامی کشور به شمار می روند ، باید بتوانیم با برنامه ریزی صحیح و منسجم در این عرصه پایه ریزی قوی تری از فرهنگ نظام اسلامی در خانواده های یزدی  بنا کرده و این دستاورد بزرگ مذهبی و تربیتی را به سایر خانواده ها در سراسر کشور ترویج دهیم .

ملک ثابت خاطرنشان کرد : نیروی انتظامی استان از اوایل سال 91 اقدامات اولیه این همایش را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا کمیته ای علمی و قوی از اساتید حوزه و دانشگاه تشکیل داده است .

وی ادامه داد : تا کنون بیش از 1100 مقاله با محوریت امنیت جامعه و خانواده ، امنیت و سلامت روان ، امنیت و اقتصاد خانواده ، امنیت و دین ، امنیت وحقوق ، امنیت خانواده و آینده پژوهی در این همایش شرکت کرده اند.

سرهنگ ملک ثابت اضافه کرد : ما مفتخریم در این همایش از نرم افزار تحلیل محتوایی مقالات رونمایی کنیم ، وی در مورد این نرم افزار اظهار داشت ، نرم افزار تحلیل محتوایی در کمترین زمان ممکن به صورت اتوماسیون به مطالعه دقیق مقالات پرداخته و پس از آن به اولویت بندی و معرفی نقطه نظرات و حساسیت ها می پردازد  که این امر ما را در شناخت وظایف و عملکرد اجرایی در این عرصه یاری می کند.

  دکتر میبدی رئیس دانشگاه یزد هم در این همایش : برگزاری همایش های متعدد در زمینه های مختلف علمی و امنیتی را بسیار حائز اهمیت دانست.

 وی در پایان  نیروی انتظامی را ارگانی فعال در برقراری و حفظ نظم وامنیت در جامعه خصوصاً در استان یزد  دانست .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا