رئیس پلیس کشور از برخورد با حاشیه های انتخاباتی خبر داد و گفت: اگر بابت خون های ریخته شده در فتنه 88 می خواستیم با فتنه گران برخورد کنیم، آنها باید تاوان بیشتری می پرداختند.


به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم روز چهارشنبه در استان مرکزی اظهار داشت: حکومت اسلامی ما همان حکومت دوران امام علی (ع) است ولی با این تفاوت که در آن زمان مردم قدر امام علی(ع) را ندانستند ولی در این زمان همان گونه که امام راحل (ع) در وصیت نامه شریف خود بدان اشاره کردند و خدا را شاهد می گیرند ، مردم ما آگاه تر، بصیرتر، هوشیار تر، صبور تر، مقاوم تر ، مومن تر و بهتر از مردم آن دوران هستند.

وی با تاکید بر پیچیدگی رسانه ها و دسیسه های دشمن در جامعه امروز افزود: امروزه رسانه های رنگارنگ، پیچیده تر از هر دوران به تخریب باورهای دینی و تخریب افکار عمومی مشغولند و به وسیله قدرت سیاسی از دیگر نقاط جهان بر مسائل اقتصادی دیگر کشور ها تاثیر می گذارند.

فرمانده نیروی انتظامی  یادآور شد: قدرت های بزرگ در برابر ایران زانو زده و کشور ما نقطه امیدی برای دیگر ملت های جهان شده است.

وی ولایت را نکته کلیدی در حکومت اسلامی ایران برشمرد و گفت : آن موضوعی که سبب شده ایران اسلامی از انقیاد قدرت های بزرگ خارج شود ، موضوع ولایت است .

وی ادامه داد:در زمان امیر المومنین (ع) آن هایی که ادعا می کردند در مسیر قرآنند ایشان را به 3 جنگ تلخ وادار کردند و در برابر علی (ع) صف آرایی کرده و تشخیص ندادند که او قرآن ناطق است و حکم خدا از طریق اهل بیت تفسیر می شود.

سردار احمدی مقدم در ادامه سخنان خود به موضوع انتخابات نیز پرداخت و گفت : گام های اول انتخابات برداشته شد ، افرادی ثبت نام کردند و خود را در معرض آزمایش قرار دادند و همه نیز به قانون مداری و قانون محوری نیز اعتراف و تا کنون نیز به قانون تمکین کردند و امید است در ادامه راه نیز به همین گونه رفتار کنند.

وی افزود : در این دوره از انتخابات ، کاندیداهایی برای همه سلایق جامعه با سوابق اجرایی و کارنامه هایی در عرصه خدمت به مردم در پست های مختلف حضور دارند که مردم نیز به خوبی آنها را شناخته و می توانند کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

سردار احمدی مقدم به عدم مداخله ناجا در جریان انتخابات تاکید کرد و بیان داشت : نیروی انتظامی ، در کنار سایر دستگاه های امنیتی نه تنها مداخله ای در جریان انتخابات نداشته و به نفع و ضرر کسی چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه در شوراها حرکت نمی کند بلکه تمامی کارکنان نیز به منظور پرهیز از هر گونه شائبه با دستور العمل ها و نظارت ها ی محکم، از این دخالت منع شده اند.

وی با اشاره به آمادگی نیروی انتظامی و دستگاه های متولی امنیت در برقراری انتخاباتی آرام گفت : نیروی انتظامی در تمامی لحظات چه در جریان قبل از انتخابات و تبلیغات، حین انتخابات و زمان اعلام نتایج آمادگی داشته و در کنار تمامی دستگاه های امنیتی از جمله نیروهای بسیج، وزارت کشور ، وزارت اطلاعات و با پشتیبانی دستگاه قضایی و سایر نیروهای مسلح و کسانی که در این صحنه مسئولیت دارند تمام توان خود را برای امنیت انتخابات به کار  برد.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه گام های اول انتخابات برداشته شده است، گفت: با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را در پیش داریم می توان، این انتخابات را با بیش از 67 هزار شعبه اخذ رای، وسیع ترین انتخابات ایران در طول تاریخ قلمداد کرد.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه تا مرحله نهایی که نتایج اعلام خواهد شد نیروی انتظامی با آمادگی کامل، این امنیت را تامین خواهد کرد، بیان داشت: نیروی انتظامی با همکاری مردم مراقب است که هیچ حاشیه ای در انتخابات بوجود نیاید تا در کمال آرامش و امنیت شاهد تکرار حماسه و ثبت پیروزی و موفقیت دیگری باشیم.

وی تاکید کرد : این حماسه قطعا مشت محکمی بر دهان دشمنان کشور است، چرا که فتنه گران، حماسه بزرگ سال 88 را که به یک حادثه تلخ تبدیل کردند، توسط دست ها ی خارجی هدایت می شدند.

احمدی مقدم گفت: امروز هدایت کنندگان فتنه های داخلی و عناصر میدان به عنوان یک شبکه برای دستگاه های امنیتی واضح و آشکار هستند و چمهوری اسلامی با نظر لطف و عنایت رهبری با فتنه گران برخورد کرد و به آنان اجازه داد در سایه نظام زندگی کنند.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: اگر می خواستیم بابت خون هایی که ریخته شد و هتک حرمتی که از نظام شد ، فقط قانون را ملاک قرار دهیم، برخورد ها باید خیلی شدید تر می شد ولی به برکت لطف و عنایت رهبری آنها در سایه این نظام زندگی می کنند.

وی ادامه داد : امید بود فتنه گران توبه کنند و رسما گام اول توبه، پذیرش گناهان گذشته است چرا که آن حماسه بزرگ را به یک حادثه تلخ برای سوء استفاده و فشار بر مردم تبدیل کردند ولی خوشبختانه کشور از آن شرایط سخت عبور کرد و امروز شرایط کشور به هیچ وجه با آن روز قابل قیاس نیست و واقعا آن فتنه تکرار نخواهد شد چرا که مردم آگاهند و تمامی دستگاه ها امروز آمادگی کامل دارند و همچنین تاکتیک ها و روش های مقابله با دشمنان شناخته شده است .
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا