یکی از رهبران انقلاب ۱۴ فوریه امام خمینی(س) را رهبر بیداری اسلامی خواند و تاکید کرد که امام خمینی(س) اولین کسی بود که فریاد و جنبشش سرآغاز تحولاتی بوده است که اکنون بیداری اسلامی نام گرفته‌اند.



به گزارش فارس، «شیخ الجمری» یکی از رهبران انقلاب 14 فوریه بیداری ملت‌های عربی و قیام‌های آنها علیه دیکتاتوران زمانه را انفجار نور در ظلمت توصیف کرد و اظهار داشت: جای بسی خرسندی است که امام خمینی(س) اولین کسی بود که فریاد و جنبشش سرآغاز تحولاتی بوده است که اکنون بیداری اسلامی نام گرفته‌اند.

وی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان شروعی تازه برای کشورهای منطقه یاد کرد و گفت: در حقیقت انقلابی که امام خمینی آغازگر آن بود و آن را به پیروزی رساند به مقدمه‌ای برای برپایی یک انقلاب اسلامی قوی و نیرومند در کشورهای اسلامی از جمله تونس، مصر، یمن و لیبی تبدیل شد.

این رهبر انقلاب 14 فوریه در ادامه سخنان خود حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی کشورمان را به عنوان نائب برحق امام زمان (عج) خواند و تاکید کرد: بسیار مایه سرافرازی است که هم اینک فرمان انقلاب و بیداری اسلامی واقعی بعد از امام راحل در دست شخصیتی است که اصلاحات آمریکایی – انگلیسی – اسرائیلی را قبول ندارد.

الجمری از آمریکا به عنوان ایجاد کننده انقلاب‌ ساختگی سوریه نام برد و خاطر نشان کرد: ایالات متحده کشوری است که در تلاش است تا به هر شکل ممکن نقشه خاورمیانه جدید را عملی ساخته و برای رسیدن به این هدف همه دیکتاتوران دست نشانده خود در منطقه را به کار گرفته است.

وی سران عربستان سعودی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را اجرا کننده طرح‌ها و سیاست‌های ایالات متحده در منطقه خاورمیانه نامید و گفت: آمریکا حمایت همه جانبه‌ای را از این کشورها آغاز کرده است تا نقشه خود در ایجاد خاورمیانه جدید را عملی سازد.

این رهبر انقلاب 14 فوریه هدف آمریکا از ایجاد انقلاب ساختگی در سوریه را ضربه زدن به این کشور و محور مقاومت خواند و تاکید کرد: ایالات متحده تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا بعد از وارد کردن ضربه به سوریه به عنوان یکی از مهمترین محورهای مقاومت در منطقه سراغ لبنان و ایران برود بلکه به این کشورها نیز ضربه وارد کرده و آنان را به انزوا بکشانند.

الجمری با تاکید بر اینکه سیاستمداران آمریکایی در همه طرح‌ها و اهداف خود با شکست مواجه خواهند شد خاطر نشان کرد: اینک در شرایطی که ملت‌های منطقه با الگو گرفتن از اندیشه‌های حضرت امام خمینی(س) و انقلاب عظیمش انقلاب‌های یمن و مصر را پدید آورده‌اند به برکت هوشیاری و داشتن چشم‌اندازهای سیاسی اجازه نخواهند داد دشمنان اسلام تمدن‌های اسلامی را هدف قرار داده و برای جغرافیای اسلام و مسلمانان جهان خط و نشان بکشند.

وی در ادامه به آخرین تحولات انقلاب بحرین و دخالت آشکار آمریکا در اداره امور این کشور اشاره کرد و گفت: آمریکا هر از گاهی توطئه‌ای را علیه انقلاب بحرین آغاز می‌کند و در تلاش است تا طرح‌های خود را بر ملت بحرین تحمیل کرده و انقلاب این کشور را به شکست بکشاند.

این رهبر انقلاب 14 فوریه با تاکید بر اینکه بیداری و هوشیاری جوانان بحرینی بسیاری از نقشه‌های آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه را نقش بر آب کرده است اظهار داشت: روشن شدن شعله‌های انقلاب بحرین که در 14 فوریه آغاز شد رخدادی است که همه توطئه‌های بدخواهان ملت بحرین را خنثی کرده و طرح‌های کشورهای استکباری را با شکست مواجه ساخته است.

الجمری تلاش‌های آمریکا و همپیمانانش در منطقه را در راستای خوار و ذلیل کردن ملت بحرین در مقابل نظام دیکتاتوری این کشور دانست و تصریح کرد: کشورهای استکباری و برخی کشورهای منطقه‌ای تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا با تاکید بر اجرای اصلاحات بر قانونی بودن حکومت حمد بن آل‌خلیفه تاکید کرده و انقلابیون بحرینی را به پذیرش طرح اصلاحات حاکمان غیرمشروع این کشور وادار سازند.

وی با بیان اینکه توطئه‌های دشمنان و بدخواهان ملت در نقشه اجرای اصلاحات در کشور نیز با شکست مواجه شد خاطر نشان کرد: ملت بحرین همچنان آمادگی دارد به حضور در میدان شهدا ادامه داده و کشته و زخمی بدهد تا بت دیکتاتوری بحرین و بت‌های آل‌خلیفه را سرنگون سازد.

این رهبر انقلاب 14 فوریه هدف نهایی ملت بحرین از ادامه انقلاب و مبارزه را برقراری یک نظام سیاسی اکثریت گرا و حکومتی ملی عنوان کرد و گفت: بحرین به حکومتی نیاز دارد که در برگیرنده همه طیف‌های سیاسی از جمله شیعه و سنی و به دور از حاکمیت پلیسی و تروریسم سیاسی باشد.

الجمری دوری از آمریکا، انگلستان و غرب را هدف اصلی حکومت بعدی بحرین دانست و تصریح کرد: رهایی ملت بحرین از نظام دیکتاتوری این کشور امری ناممکن نیست و اعتقاد دارم روزی فرا خواهد رسید که به برکت جنبش بیداری اسلامی در بحرین نور بر ظلمت غلبه کرده و انفجار نور را در این کشور مشاهده خواهیم کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا