وب سایت شرکت پیشگامان امن افزار هک شده است!!
دوست من سلام
در خبری تحت عنوان " شرکت پیشگامان امن افزار مورد حمله قرار گرفت" در تاریخ 18 آذر 1386 در وبسایت محبوب یزد، یزدفردا خواندیم که شرکت امنیت اطلاعات یزدی مورد حمله یک هکر قرار گرفت این خبر گویا به نقل از وبسایت کشوری پرشین هک تحت عنوان "شرکت پیشگامان امن افزار مورد حمله قرار گرفت " در تاریخ 14 آذرماه 1386 نقل شده بود.


مدیر عامل شرکت امنیتی امن افزار در جوابیه ای تحت عنوان "جوابيه محمد علی عاقلی مدير عامل شركت پيشگامان امن افزار  )" به این خصوص پرداخته اند. با کمال ادب و احترام لازم می دانم تنها به عنوان يك فردائي كه  يزدفردا را  متعلق به تمام كساني كه به فكر فردائي بهتر براي يزد هستند مي داند  نکاتی را یادآور شوم:

1- مطابق با بررسی انجام شده و طبق تعاریف بین المللی وبسایت امن افزار به آدرس http://www.amnafzar.net
توسط یک هکر مورد نفوذ قرار گرفته و به عبارتی هک شده است.
2- وبسایت پرشین هک، معتبرترین وبسایت در زمینه اخبار هک و امنیت است که بدون جانبداری و به صورت کاملا فنی اخبار هک در کشور را درج می کند که این خبر نیز به تایید این وبسایت رسیده است.


3- مدیرعامل محترم در جوابیه خود آورده اند "افراد نفوذگر به شرکت، سعی در هک کردن سایت این شرکت داشته و بسیار تلاش نموده اند تا صفحه اصلی آنرا تغییر داده و یا پاک کنند که خوشبختانه به دلیل اعمال محدودیت دسترسی و در نظر گرفته شدن مسائل امنیتی در کد وب سایت این شرکت، موفق به این کار نشده و تنها با استفاده از رخنه ای که در کرنل سرور مربوطه (که وب سایت این شرکت و صدها شرکت دیگر بر روی آن قرار دارد)، توانسته اند فایلی را در یکی از شاخه های سایت قرار دهند که این مورد، چیزی را از ارزشهای کاری این شرکت کم نمی کند. چرا که مسئولیت امنیت سرور با توجه به اینکه در خارج از کشور قرار دارد بر عهده این شرکت نمی باشد." به عبارتی خود ایشان نیز نفوذ را تایید نموده اند اما در خصوص سطح این نفوذ نظرخاص دارند که تنها با بررسی دقیق تر اظهار نظر امکان پذیر است.


4- به هر تقدیر شرکت بزرگ امن افزار با حضور متخصصین امنیت در سطح استان بعنوان یکی از شرکتهای مطرح در زمینه امنیت است، انتظار می رود که در حال حاضر که سرور این شرکت در کشور راه اندازی نشده است، لااقل سرور میزبان وبسایت خود را امن سازد، بدیهی است که امنیت هرگز صد‌در‌صد نمی باشد اما انتظار می رود شرکتی که چشم و چراغ امنیت استان است، مورد هجوم و نفوذ قرار نگیرد اما چگونه، اساتید بنده بر این بیشتر واقفند.

اما در جوابیه مذکور، در خصوص درج خبر توسط یزد فردا، مسایلی مطرح شد که بعنوان یکی از نگارنده های یزدی در زمینه فن آوری اطلاعات و ارتباطات لازم می دانم مسایلی را طرح نماییم


الف: به یاد داشته باشیم چنین رسانه های مردمی، در قلب مردم قرار دارند و مردم از تمام مشکلات فنی احتمالی یا ابهامات چشم پوشی می کنند پس کاش در این خصوص هم شاهد صعه صدر شما بودیم.


ب : هرگز از یک رسانه مردمی که با خون دل و اتکا به عشق به مردم بدون هیچ درآمدی مدیریت می شود نمی توان انتظار داشت دارای سرویسهای خبری تخصصی و متنوع باشند تا هر گاه بخواهند خبر تخصصی را درج نمایند از وجود متخصصین خبره بهره ببرند، گرچه در زمینه های مختلف، دوستان یزدفردایی دارای تبحر و تخصص کافی هستند اما این مجموعه بیشتر افتخاری کار نموده و بدین گونه ممکن است در برخی از موارد از حضور این عزیزان کمتر استفاده شود.


ج: در حسن نیت و صداقت مدیریت یزدفردا همین بس که بارها مطالبی علیه مجموعه خود را درج نموده است، پس شایسته است به جای تخریب مجموعه سعی کنیم تا در سطح ارتقای علمی چنین وبسایتهای کمک و یاری کنیم، به هرتقدیر با اشاعه چنین وبسایتهایی کاربران بومی بیشتر شده و در نتیجه خدمات و سرویسهای مجموعه شرکتهای آی تی مشتریان بیشتری پیدا می کند.


د: اما شاید بهترین راه حل این باشد که سطح سواد عمومی و دانش کاربران و شهروندان را به طرق مختلف افزایش دهیم، شایسته است با درج مقالات و مطالب ساده اما غنی و علمی سعی نماییم تا سواد و دانش افکار عمومی را در مسایل علمی چنان ارتقا بخشیم که داور نهایی و مسلم افکار عمومی باشد اما اگر چنین نشود به طور حتم در فضای اینترنت، افراد و گروههایی هستند که به سادگی با بهره گیری از وبلاگ های بی نام نشان خیل عظیمی را مورد هجمه قرار می دهند و اینبار هیچ کاری نمی توان انجام داد.


ه: پشنهاد می کنم شرکت پیشگامان امن افزار با همکاری دیگر دوستان فعال در زمینه تولید محتوا، با همدلی و همیاری سعی نمایند محتوا غنی در زمینه های مختلف را درسطوح مختلف تولید و منتشر سازند و به عبارتی تمام فعالین که در قالب وبلاگ و وبسایتهای کوچک به فعالیت می پردازند را در مجموعه ای گردهم آورند.

 

توضيح :اقاي محمد حسين تقوائي زحمتكش چند سالي است كه به همراه دوستان خود با به روز نگه داشتن وبلاك فن آوري و اطلاعات و سايت تخصصي يزدفاوا و همكاري مستمر در ارائه مقالات مربوط به IT در يزدفردا ،از فعالين اين عرصه به شمار مي روند و بدينوسيله از محبت ايشان نسبت به دفاع از دوستان فردائي تشكر مي شود  .

يزدفردا

 

توضيح از يزدفردا :لینک زونی اچ

http://www.zone-h.org/component/option,com_mirrorwrp/Itemid,160/id,6913903

/

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا