خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲

تامين مالي واردات ۱۲۰ دستگاه ماشين‌آلات معدني توسط بانك تجارت
یزدفردا "گروه تجهيزات و ماشين آلات - تفاهم نامه تامين مالي واردات 120 دستگاه ماشين‌آلات معدني به ارزش 1600 ميليارد ريال بين سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) و بانك تجارت امضا شد.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" مهدي كرباسيان - رييس ايميدرو - در اين مراسم با اشاره به اين‌كه حمايت از بخش معدن يكي از اولويت‌هاي دولت يازدهم محسوب مي‌شود گفت:‌بخش معدن هم اكنون با ماشين‌آلات و تجهيزات روبرو بوده و اميدواريم سيستم بانكي با حمايت‌هاي مالي كمبودهاي موجود در اين حوزه را برطرف كند.

به گفته وي، ارزش ذخاير كشف شده معدني در كشور بالغ بر 700 ميليارد دلار بوده كه مي توان با انجام كارهاي اكتشافي اين رقم را به حداقل دو برابر رساند.

همچنين فلاح - مديرعامل بانك تجارت - نيز در اين مراسم با اشاره به اين‌كه ايميدرو يكي از شركاي استراتژيك اين بانك است افزود: در تفاهم نامه امضا شده در واقع بانك تجارت، ايميدرو و صندوق بيمه‌ فعايت‌هاي معدني با يكديگر شريك شده‌اند و قرار است در سال اول هزار و 600 ميليارد ريال براي تامين مالي واردات 120 دستگاه ماشين‌آلات معدني پرداخت شود.

وي افزود: براي ماشين‌آلات نو مشاركت به صورت 80- 20 بوده و دوره زماني آن سه تا پنج سال است و براي ماشين آلات دست دوم نيز مشاركت به صورت -70 30 بوده و دوره زماني آن دو تا چهار سال است.

مدير عامل بانك تجارت با اشاره به اين‌كه از ابتداي سال 93 پرداخت تسهيلات براي واردات ماشين‌آلات معدني آغاز مي‌شود گفت:‌اميدواريم به سمتي برويم با ايميدرو سرمايه‌گذاري مشترك داشته باشيم به طوري كه هر طرف سهم خود را آورده و در قالب شركت مشترك اقدام به سرمايه‌گذاري كند تا هم در بازدهي و هم در ريسك سهيم باشند و مشاركت تنها در قالب پرداخت تسهيلات نباشد.

به گفته فلاح، نرخ سود تسهيلات اعطا شده براي واردات ماشين‌آلات معدني 21 درصد تعيين شده است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا