خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
رحمانی:
معادن کرمان می تواند ایران را از نفت بی نیاز کند
یزدفردا"گروه معادن: - رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت سرمایه گذاری مناسب معادن کرمان اقتصاد ایران را از نفت بی نیاز می کند.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" رضا رحمانی عصر سه شنبه در بازدید از معادن گل گهر سیرجان اظهارداشت: استان کرمان بهشت معادن ایران است و معادن گسترده ای در این استان وجود دارد و در کرمان که بزرگترین استان کشور است وجود معادن در گوشه گوشه استان دیده می شود.

وی وجود سنگهای قیمتی، معادن سنگ آهن، معادن بزرگ مس، زغالسنگ و انواع دیگری از معادن که دارای خلوص بالایی هم هستند را بسیار ارزشمند دانست.

رحمانی ادامه داد: این معادن می تواند جایگزین مناسبی برای اقتصاد نفتی کشور باشد و می توان این استعداد اقتصادی را به عنوان یک بازوی مهم اقتصادی به کار گرفت.

وی افزود: این معادن در اقتصاد مقاومتی از جایگاه قابل توجهی برخوردار هستند و اگر در این معادن سرمایه گذاری بیشتری انجام شود شاهد تحول اقتصادی خواهیم بود.

وی همچنین خواستار جلوگیری از خام فروشی و ایجاد سود افزوده از معادن کشور شد و گفت: باید صنایع وابسته به معادن در کشور شکل گیرد تا بتوانیم نهایت سود را از صادرات داشته های معدنی ببریم.

وی خواستار پیگیری طرحهای توسعه ای در بخش معدنی شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا