خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
سرقینی به معادن و صنايع معدني" نیوز خبر داد:
بررسی عوارض صادرات سنگ‌آهن در شورای اقتصاد
یزدفردا"گروه معادن: >سنگ آهن - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: موضوع اخذ عوارض از صادرات سنگ آهن در شورای اقتصاد در دست بررسی است.
جعفر سرقینی در گفت وگو با خبرنگار معادن و صنايع معدني" نیوز در پاسخ به این سوال که آیا قرار است از فردا، اول فروردین 1393 از صادرات سنگ آهن عوارض دریافت شود؟ گفت: خیر. موضوع عوارض صادرات سنگ آهن در شورای اقتصاد در دسترسی بوده و هر وقت شورای اقتصاد آن را تصویب کند زمان و نحوه اخذ عوارض اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که با این حساب اخذ عوارض از صادرات سنگ آهن دستکم تا پایان تعطیلات سال نو به تعویق خواهد افتاد؟ نیز گفت: در هر صورت هر زمان شورای اقتصاد تشکیل جلسه داده و موضوع را بررسی و تصویب کند، اخذ عوارض از صادرات سنگ آهن نیز اجرا خواهد شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش از این اعلام کرده بودند که از ابتدای سال 1393 با هدف تکمیل زنجیره تولید فولاد در کشور و کمک به ایجاد واحدهای تولید کنسانتره و گندله به منظور تامین مواد اولیه صنعت فولاد از ابتدای سال جدید از صادرات سنگ آهن دانه بندی عوارض 10 درصدی دریافت خواهد شد که به تدریج و طی 3 سال میزان عوارض صادراتی به 20 درصد خواهد رسید. در همین مدت قرار است به تدریج از عوارض صادرات کنسانتره کاسته شود.

تاکنون سه جلسه شورای اقتصاد در دولت یازدهم تشکیل شده که آخرین جلسه مربوط به نوزدهم اسفند ماه می شود. در آخرین جلسه شورای اقتصاد قرار شد جلسات این شورا پس از این به صورت هر دو هفته یکبار برگزار شود. با این حساب می توان انتظار داشت پس از تعطیلات سال نو باید شاهد برگزاری چهارمین جلسه شورای اقتصاد به ریاست رئیس جمهوری باشیم.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا