تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۴-حضور فراری ۴۸۸ اسپایدر در نمایشگاه فرانکفورت

شرکت فراری این روزها در نمایشگاه فرانکفورت از مدل اسپایدر خودروی ۴۸۸ جی تی بی رونمایی کرد

اخبار خودرو – شرکت فراری این روزها در نمایشگاه فرانکفورت از مدل اسپایدر خودروی ۴۸۸ جی تی بی رونمایی کرد. ظاهر خودرو کوپه مانند بوده و به نظر می رسد از فراری ۴۵۸ اسپایدر در طراحی آن الگوبرداری شده است.

2015-585164ferrari-488-spider

 گفته می شود این مدل نسبت به مدل اصلی ۲۵ کیلوگرم سبک تر بوده و از نظر سرو و صدای در داخل بسیار خوب توسعه داده شده است.

به گزارش اخبار خودرو ، سقف تاشوی آن ۱۴ ثانیه طول می کشد تا باز یا بسته شود. فراری می گوید این سقف در زمان حرکت خودرو نیز باز و بسته می شود که نسبت به ۴۵۸ اسپایدر ۲۳ درصد با بهبود عملکرد رو به روست.

فراری در ۴۸۸ اسپایدر موتوری ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توربو شارژی قرار داده که خروجی ۶۷۰ اسب بخاری داشته و ۰ تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت را طی ۳ ثانیه و ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر برساعت را طی ۸.۷ ثانیه سپری می کند.

فراری می گوید با موتور جدید ۴۸۸ اسپایدر دیگر خبری از تاخیر توربوی آزاردهنده وجود ندارد ، زیرا پاسخ ساسات این خودرو تنها ۰.۸ ثانیه می باشد.

۴۸۸ اسپایدر در رنگی آبی و صندلی هایی با پوشش مخملی و نوار آبی رنگ در نمایشگاه فرانکفورت حضور پیدا کرده است. متاسفانه قیمت و تاریخ عرضه این مدل اعلام نشد.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۴-آغاز به کار موتور آمبولانس در شهرهای شلوغ

معاون درمان وزارت بهداشت از آغاز فعالیت اورژانس موتوری در شهرهای شلوغ خبر داد و گفت:‌ این آمبولانس‌ها در شهرهای شلوغ به ویژه در پیک ترافیک فعالیت خدمت‌رسانی به مردم را انجام می‌دهند.
آغاز به کار موتور آمبولانس در شهرهای شلوغ

به گزارش اخبار خودرو  ،محمد حاجی‌ آقاجانی در مراسم چهلمین سال تأسیس اورژانس پیش بیمارستانی گفت: اورژانس پیش‌بیمارستانی ویترین وزارت بهداشت به شمار می‌رود و اولین تماس مردم در زمان بروز حادثه با این اورژانس است. لذا اقدامات این اورژانس نگرش مردم به وزارت بهداشت را شکل می‌دهد و بخش عمده قضاوت مردم در دقایقی شکل می‌گیرد که این نیروها بر بالین مردم حاضر شوند.

وی افزود: اورژانس پیش‌بیمارستانی در ۲ حوزه شرایط عادی و بحران‌ها فعالیت دارد و خدمات ارزشمند و رایگانی را به مردم ارائه می‌دهد.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: اورژانس هوایی با ۱۴ پایگاه راه‌اندازی شد و در حال حاضر این تعداد به ۱۸ مورد رسیده است و در تلاش هستیم این میزان را تا پایان سال به ۲۱ و در آینده به ۴۴ پایگاه هوایی برسانیم.

آقاجانی با اعلام اینکه امسال ۶۰ درصد حوزه سرزمینی زیر پوشش اورژانس هوایی قرار می‌گیرد، گفت: نوسازی آمبولانس اورژانسی از اقدامات مورد تأکید وزارت بهداشت بوده و مورد توجه قرار دارد.

وی افزود: ۲ هزار آمبولانس در تیپ A,B و کمک‌دار و دارای مراقبت‌های ویژه خریداری می‌شود که در حال حاضر بخشی از این مسئله محقق شده است و تا پایان امسال و ابتدای سال آینده وضعیت آمبولانسی کشور ارتقای جدی می‌یابد.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به تلاش ۲ سال پیاپی نمایندگان مجلس جهت اختصاص بودجه به موضوع آمبولانس و اورژانس گفت: راه‌اندازی استودیوی اورژانس از دیگر برنامه‌ها بوده که به دستور وزیر راه‌اندازی شده است  و از ابتدای مهر این استودیو فعالیت مداوم خواهد داشت.

وی در رابطه با پرداخت کارانه و سهیم شدن تکنسین اورژانس از درآمد بیمارستان‌ها گفت: یکی از دروازه‌های ورودی بیمارستان اورژانس است و نقش مهمی در گردش بیمارستان دارد لذا باید اورژانس نیز از درآمد بیمارستان‌ها سهیم باشد.

آقاجانی بیان داشت: ان‌شاءالله امسال موضوع پرداخت‌ها با وصول مطالبات از سازمان‌های بیمه‌گر منظم‌تر خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: امیدواریم موضوع رتبه‌بندی تکنسین‌های اورژانس امسال به نتیجه برسد چرا که این مسئله در ارتقای وضعیت دوستان در اورژانس مؤثر است.

وی از راه‌‌اندازی آمبولانس موتوری در شهرهای شلوغ خبر داد و گفت: تعدادی آمبولانس موتوری به دستور وزیر بهداشت خریداری شده که به زودی شاهد فعالیت آنها در شهرهای شلوغ به ویژه در پیک‌‌های ترافیک خواهیم بود.

آقاجانی با اشاره به قرارداد حوزه درمان وزارت بهداشت گفت:‌ برهمین اساس پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت راه‌اندازی می‌شود.

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت ۸۵۰ پایگاه پیش‌بیمارستانی در کشور از برنامه پنجم توسعه عقب هستیم و این زمان رسیدن به بیمار را با تأخیر همراه کرده و حجم کار را افزایش می‌دهد که امیدوارم با تلاش‌های انجام گرفته این عقب‌ماندگی‌ها رفع شود.

وی افزود: مشکل کمبود نیروی انسانی از بزرگترین مسئله‌های اورژانس است به طوری که ۷ هزار نفر تکنسین‌ اورژانس در پایگاه‌های موجود کمبود داریم و اگر پایگاه‌های عقب‌مانده را نیز که لازم داریم در نظر بگیریم ۷ هزار نفر هم باید در آنها مشغول به کار شوند.

آقاجانی خاطرنشان کرد: پرسنل اورژانس بر این اساس دو برابر ساعت مؤظف کار می‌کنند که هیچ دستگاه دولتی را سراغ ندارم که اینچنین فعالیت داشته باشند وظیفه ما است که برای تأمین نیروی انسانی تلاش کنیم.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا