یزدفردا:تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ - گسترش همکاری میان تویوتا و ب ام و

تویوتا موتور و ب ام و سرگرم مذاکره درباره گسترش همکاری کنونی خود هستند.

تویوتا موتور و ب ام و سرگرم مذاکره درباره گسترش همکاری کنونی خود هستند.

به گزارش ایسنا، مذاکرات میان بزرگترین خودروساز جهان از نظر میزان فروش و بزرگترین خودروساز لوکس جهان در شرایطی انجام می‌گیرد که صنعت خودروی جهان با ظهور فناوری جدید و افزایش فشار رگولاتوری برای کاهش آلایندگی و معرفی امکانات ایمنی جدید، با تحول روبروست.

تویوتا و ب ام و پیش از این برای طراحی فناوری خودروی پیل سوختی همکاری کرده اند و اخیرا نمونه اولیه ای را نشان داده اند که یک ب ام و سری ۵ با موتور هیدروژنی است.

فردریش آیشنر، مدیر مالی ب ام و در حاشیه نمایشگاه خودروی فرانکفورت به خبرنگاران گفت: هر دو شرکت علاقمند به گسترش همکاریشان هستند اما به تبادل سرمایه فکر نکرده اند.

تحت فشار فزاینده برای سرمایه گذاری در فناوری جدید و رشد کندتر صنعت خودرو، چنین اتحادهایی اهمیت روزافزون پیدا کرده اند. سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر اتوموبیل ماه‌هاست در جست و جوی شریک بوده و مصرانه به جنرال موتورز پیشنهاد همکاری می‌دهد اما این خودروساز آمریکایی از آن سرباز می‌زند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، دایملر که رقیب آلمانی ب ام و است، با رنو- نیسان برای ساخت خودروهای لوکس اتحاد دارد.

آیشنر گفت: هیچ نشانه بهبودی در چین نمی‌بیند. این کشور زمانی سریع‌ترین نرخ رشد را داشت اما فروش خودرو همزمان با کندی رشد اقتصادی، رو به کاهش گذاشته است.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ -با اجرای قانون خودرویی جدید؛

راه سودجویی عرضه‌کنندگان خودرو بسته می‌شود

با اجرایی شدن یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو دیگر نمی‌توانند با پیش‌فروش محصولات و دریافت بخش قابل توجهی از قیمت خودرو، از پول خریداران برای کاهش هزینه‌های مالی خود استفاده کنند.
راه سودجویی عرضه‌کنندگان خودرو بسته می‌شود

با اجرایی شدن یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو دیگر نمی‌توانند با پیش‌فروش محصولات و دریافت بخش قابل توجهی از قیمت خودرو، از پول خریداران برای کاهش هزینه‌های مالی خود استفاده کنند.

به گزارش  ایسنا، برخی از خودروسازان و به‌ویژه واردکنندگان خودرو در پیش‌فروش محصولات خود درصد قابل توجهی از قیمت خودرو را هنگام عقد قرارداد پیش‌فروش، از خریداران دریافت می‌کنند.

در واقع این شرکتها به این طریق نقدینگی مورد نیاز برای اداره کسب و کار خود را نه از سرمایه خود بلکه از جیب مصرف‌کنندگان و خریداران تامین می‌کنند، موضوعی که باعث شده در مواردی سود واردکنندگان خودرو به میزان زیادی افزایش یابد.

پیش از این نیز یک کارشناس صنعت خودرو از درآمد هنگفت برخی از نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی از ناحیه استفاده از پول پیش‌خریداران خودرو برای واردات این محصولات به ایران خبر داده بود.

فربد زاوه در این زمینه اظهار کرده بود:” در حال حاضر بازدهی پول واردات یک مدل خودرو با تیراژ بالا به کشور، حدود ۵۰۰ درصد است. این به معنای آن است که شرکت واردکننده خودرو با استفاده از پول مردم، ۵۰۰ درصد بهره مالی می‌برد”.

این وضعیت در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است به‌گونه‌ای که با اجرایی شدن این قانون، خودروسازان و واردکنندگان خودرو در صورت پیش‌فروش محصولات خود مجاز به دریافت حداکثر ۵۰ درصد مبلغ روز خودرو به عنوان پیش‌دریافت، خواهند بود.

در این زمینه در تبصره ۳ ماده ۸ اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو آمده است:” حداکثر مبلغ قابل دریافت در قراردادهای پیش‌فروش خودرو معادل ۵۰ درصد قیمت فروش نقدی محصول مدنظر در هنگام عقد قرارداد است”.

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا