یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

 

 

 


 

 

 

 
 
 

 

 

 

قیمت خودرو در کف

از بازار پژو ۴۰۵ خبر می اید که خودرو موردنظر قیمتی برابر با ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دارد و این موضوع از ثبات قیمتی ۴۰۵ حکایت می کند.
قیمت خودرو در کف

به گزارش اخبار خودرو به نقل از اقتصادنیوز، در شرایطی که مشتریان ایرانی هنوز از بازار خودرو کشور رویگردان هستند، به نظر می رسد قیمت ها تقریبا به کف رسیده و چندان خبری از ارزانی بیش از این در بازار نیست.

به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، رکود هچنان در بازار پرسه می زند و مشتریان به دلایلی از جمله قیمت بالا و توان خرید پایین و امید به آینده (حضور خودروهای ارزان و با کیفیت در ایران)، همچنان از خرید خودروهای تولید داخل سر باز می زنند.

در این شرایط، قیمت ها نیز چندان تغییر خاصی نکرده و به اعتقاد برخی کارشناسان، تقریبا به کف رسیده است. آن‌طور که فعالان بازار می‌گویند، در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمتی برابر با ۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از تثبیت قیمت خودروی موردنظر حکایت می‌کند. همچنین مدل صندوقدار ۲۰۶ نیز که تغییری در قیمت نداشته، ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

از بازار پژو ۴۰۵ نیز خبر می اید که خودرو موردنظر قیمتی برابر با ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دارد و این موضوع از ثبات قیمتی ۴۰۵ حکایت می کند. همچنین سمند در مدل ال ایکس نیز دقیقا همین قیمت را دارد و پژوپارس نیز که افت و خیز قیمتی خاصی نداشته، هم اکنون با ۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قابل خرید است.

اما آن طور که از بازار رانا خبر می رسد، این خودرو با افزایش قیمتی ۲۰۰ هزار تومانی مواجه و هم اکنون برای خرید ان باید ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه کرد. دنا نیز در حال حاضر ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رود تا قیمت کارخانه و بازار آن یکی باشد.

در بین دیگر خودروهای داخلی اما تیبا همچنان بدون تغییر قیمتی خاص، ۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود و برای خرید مدل ۱۳۲ پراید هم باید ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرد. قیمت پراید ۱۱۱ نیز همچنان ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و پراید ۱۳۱ هم ۲۰ میلیون تومان به فروش می رود. هیچ کدام از پرایدها تغییر قیمتی خاصی در هفته ای که گذشت، نداشته اند.

اما فعالان بازار از تداوم کاهش قیمت تندر-۹۰ نیز صحبت به میان می آورند. بر این اساس، پارس تندر قیمتی برابر با ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دارد که این موضوع از کاهش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی آن حکایت می کند. از سوی دیگر، تندر اتومات که در ایران خودرو به تولید می رسد، در حال حاضر قیمتی برابر با ۴۷ میلیون تومان دارد که نشان می دهد خودرو موردنظر نیز ۲۰۰ هزار تومان افت قیمت را تجربه کرده است.

اما از بازار خودروهای خارجی نیز خبر می رسد که قیمت آنها نیز تغییر خاصی نکرده است. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر برای خرید پرادو دو در باید ۲۷۵ میلیون تومان هزینه کرد و کرولا نیز ۱۲۸ میلیون تومان قیمت دارد. همچنین برای یاریس هاچ‌بک نیز باید ۱۱۰ میلیون تومان هزینه کرد و خرید اپتیما نیز ۱۵۱ میلیون تومان نقدینگی می خواهد. از سوی دیگر اما هیوندایی I20 قیمتی برابر با ۷۸ میلیون تومان دارد و سانتافه ۱۹۸ میلیون تومان به فروش می رسد. فعالان بازار می گویند، برای خرید سوناتا نیز باید ۱۶۵ میلیون تومان هزینه کرد.

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

 

 

 


 

 

 

 
 
 

 

 

 

بازار خودروهای خارجی راکد و معاملات “صوری” شد

رکود بازار خودرو در حالی هر روز تشدید می‌شود که بازار خودروهای خارجی هم متأثر از این موضوع با کمبود تقاضا مواجه شده و نمایشگاه داران برای جلب مشتری دست به معاملات صوری می زنند.
بازار خودروهای خارجی راکد و معاملات “صوری” شد

به گزارشاخبار خودرو به نقل از تسنیم،با گذشت فصل تابستان و آغاز پاییز بازار خودرو همچنان در رکود بسر می برد و کمتر فردی تمایل به خرید دارد . این در حالی است که هر ساله در فصل تابستان سفرهای تابستانی بهانه ای بود تا بازار خرید و فروش خودرو داغ باشد، اما امسال در مقایسه با سال‌های گذشته چنین اتفاقی در بازار خودرو به وجود نیامد و خودروسازان با کمبود فروش محصولات خود روبه رو شده‌اند.

این روزها نمایشگاه داران برای حفظ ویترین مغازه های خود با یکدیگر به معامله می پردازند تا لااقل از این طریق بتوانند با نمایش خودروهای متنوع تا حدودی توجه مشتریان را جلب کنند اما این امر هم تاکنون نتوانسته رغبت خریداران را به دنبال داشته باشد.

نوری یکی از نمایشگاه داران خودرو در مورد وضعیت فعلی بازار خودرو به تسنیم می گوید: بازار خودروهای داخلی خیلی خراب است و خودروسازان تمایلی به کاهش قیمت ندارند همین موضوع باعث شده تا مردم تا حدی از دست خرید بکشند.

وی با بیان اینکه رکود بازار باعث شده کاهش قیمت خودروهای داخلی زیاد نباشد، افزود: این موضوع بر خرید وفروش خودروهای وارداتی هم تأثیر گذاشته به نحوی که برخی از ماشین بازها هم شرایط بازار را برای خرید خودرو مناسب نمی بینند.

فروشنده دیگری هم در همین ارتباط با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی خودروهای چینی با شرایط خوب اقدام به فروش محصولات خود می کنند، اضافه کرد:وضعیت فروش خودروهای چینی در مقایسه با داخلی ها بهتر است اما روی هم رفته امروز مردم در بازار بیشتر فروشنده هستند تا خریدار.

وی تصریح کرد: خرید و فروش خودروهای دست دوم هم کم شده است و این موضوع در کنار عدم اقدام جدی مسئولین در مدیریت بازار خودرو  فروشندگان و خریداران را در مورد آینده بازار با ابهاماتی روبه رو ساخته است.

 

 

 

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا