یزدفردا:تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴-عضو انجمن واردکنندگان خودرو مطرح کرد:

ورود ۵ هزار خودرو هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی

عضو انجمن واردکنندگان خودرو از ورود ۵ هزار خودرو هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی خبرداد و گفت: ۲۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه از این خودروها امسال وارد ناوگان می شود.
ورود ۵ هزار خودرو هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی

به گزارشاخبار خودرو ،عبدالرضا فهیمی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از ورود ۵ هزار دستگاه خودروی هیبریدی ظرف سال‌های آینده به ناوگان تاکسیرانی تهران خبرداد و گفت: براساس تفاهم‌های صورت گرفته، امسال قرار است تا پایان سال ۲۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه خودروی هیبریدی وارد ناوگان تاکسیرانی شهر تهران شود و سال بعد هم دو هزار دستگاه خودروی وارداتی هیبریدی به این ناوگان وارد خواهد شد تا بتوانیم با گذشت چند سال، ۵ هزار دستگاه خودرو را به ناوگان حمل و نقل شهری ملحق کنیم.

عضو انجمن واردکنندگان خودرو افزود: گارانتی این خودروها تماما از سوی واردکننده رسمی ارایه می‌شود و ارایه گارانتی به واردکنندگان غیررسمی سپرده نمی‌شود، این در حالی است که اگر قرار باشد ایران کشوری گردشگر پذیر شود، باید بر روی حمل و نقل عمومی و شهری خود، کار بسیاری انجام دهد، ضمن اینکه خودروها در تملک نماینده رسمی خودروساز خارجی قرار می گیرند و راننده هایی از سوی این نماینده استخدام می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه هزینه واردات خودروهای هیبریدی بسیار پایین تر از واردات سایر خودروها است، می توان امیدوار بود که این تاکسی ها با شرایط مناسب تری وارد کشور شوند، ضمن اینکه دولت یارانه هایی را نیز برای خودروهای هیبریدی در نظر گرفته است که منجر به کاهش قیمت تمام شده واردات می شود.

فهیمی گفت: هم اکنون تنها معیار برای لوکس بودن یا نبودن یک خودرو، حجم موتور آن است که اگر بالای ۲۵۰۰ سی سی باشد، خودروی لوکس و اگر کمتر از آن باشد، خودروی لوکس محسوب نمی‌شود به نحوی که فاکتور قیمتی نادیده گرفته می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس، یک خودروی با قیمت بسیار بالا که حجم موتور کمتر از ۲۵۰۰ سی سی دارد، لوکس محسوب نمی شود اما یک خودروی کاملا عادی که در زمره خودروهای معمولی به حساب می آید ولی بالای ۲۵۰۰ سی سی حجم موتور دارد، خودروی لوکس محسوب می شود؛ بنابراین باید این معیار تغییر یابد.

فهیمی گفت: تعاریف خودروهای لوکس در دنیا، تعاریف مدون و مشخصی است که به نظر می رسد ایران هم باید در راستای تعیین خودروهای لوکس و غیر لوکس براساس این معیارها و استانداردهای جهانی، گام بردارد، چراکه نمونه های آن هم چندی پیش در بازار مشاهده شد که یک خودرو، با حجم موتور کمتر از ۲۵۰۰ سی سی اما با الگوی قیمتی بسیار بالا، وارد ایران شده بود و در زمره خودروهای لوکس قرار نگرفت.

عضو انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص کمپین نخریدن خودرو خاطرنشان کرد: سطح سیاست زدگی در اقتصاد بسیار بالا است و خودرو هم درگیر مسائل سیاسی شده، این در حالی است که ورود مباحث سیاسی به موضوعات اقتصادی، یک کار را از قاعده و روال عادی خود خارج می کند و تحلیل آن به شکل سیاست زده هم اشکال ایجاد می کند، این در حالی است که به نظر می رسد بخشی از رکود فعلی نیز ناشی از سیاست زدگی اقتصادی است.

به گفته فهیمی، میزان واردات خودرو و اینکه چه خودرویی وارد شود، بیشتر تابع کشش بازار است. تجربه بازار ایران هم نشان داده است که خودروهایی در الگوی قیمتی ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان بیشتر محدود به خودروهای چینی و خودروهای در الگوی قیمتی ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان خودروهای اروپایی هستند؛ بنابراین اینکه چه خودرویی بیشتر وارد کشور شود، بسته به کشش بازار دارد.

وی افزود: قیمت هم در هر کشوری تابعی از مقررات دولتی است و اینکه تعرفه چقدر است و آیا خودرو به صورت آزاد وارد می شود یا تعرفه های سنگینی دارد، این در حالی است که در ایران واردات خودرو تحت ضوابط و شرایط خاص خود انجام می شود و تعرفه واقعی بسیار بالاتر از میزان تعرفه ای است که دولت اعمال می کند.

 


 

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

 

باند سارقان داخل خودرو در شهرستان فردیس منهدم شد

 

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه باند سارقان داخل خودرو در شهرستان فردیس منهدم شد، گفت: ارزش اموال مسروقه توسط این باند یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

به گزارش  پلیس البرز، سردار بخشعلی کامرانی صالح با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت مغازه، بررسی موضوع بلافاصله در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان فردیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مأموران، شاکی پس از احضار به پلیس آگاهی درباره جزئیات ماجرا با اشاره به اینکه برای صرف ناهار مغازه را ترک کردم و به هنگام بازگشت متوجه شدم سارقان اقدام به تخریب قفل درب شیشه سکوریت مغازه و تخریب گاو صندوق و سرقت وجه نقد و اشیاء قیمتی و سبک کردند.

فرمانده انتظامی البرز خاطرنشان کرد: بلافاصله اکیپی از ماموران مجرب پلیس آگاهی برای بررسی صحنه جرم به آدرس مورد نظر اعزام و در تحقیقات میدانی مشخص شد سارقان ۳ نفر مرد جوان هستند که با یک دستگاه موتور سیکلت و یا یک دستگاه خودرو پراید در ساعات ظهر اقدام به سرقت می‌کنند.

کامرانی صالح گفت: ماموران با جمع‌آوری اطلاعات محلی و مراجعه به بانک اطلاعاتی سارقان، یکی از متهمان به نام «غ» را در مشکین دشت کرج شناسایی کرده و مشخص شد که این فرد مدتی است که به اتهام نزاع دست جمعی نیز تحت تعقیب پلیس است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی مأموران پلیس آگاهی محل سکونت متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی منزل وی مورد بازرسی قرار گرفت که  به سبب عدم حضور متهم در منزل از خانواده وی استعلام که از محل اسکان نامبرده اظهار بی‌اطلاعی کردند.

وی گفت: تلاش در راستای شناسایی مخفیگاه متهم آغاز و با انجام مراقبت‌های شبانه‌روزی پاتوق متهم شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از وی یک عدد چاقو و پیچ گوشتی کشف شد.

فرمانده انتظامی البرز افزود: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به ارتکاب ۱۴۴ فقره سرقت از مغازه در شهرستان‌های فردیس،شهریار، ملارد، صفادشت،کرج، رباط کریم، فیروزکوه، نهاوند، تهران بزرگ و هشتگرد با همدستی ۲ نفر دیگر به نام های (م – خ) و (ح – ن) با یک دستگاه موتور سیکلت و یا یک دستگاه خودرو پراید اعتراف کرد.

کامرانی صالح درباره شیوه و شگرد سرقت‌ها گفت: سارقان با مخدوش کردن پلاک خودرو و یا موتورسیکلت با پارک کردن مقابل مغازهایی که فاقد حفاظ ایمنی و یا قفل بودند با شکستن شیشه سکوریت مغازه و با استفاده از پیچ‌گوشتی درب را باز کرده و اموال مغازه را به سرقت برده و در هنگام سرقت و حضور احتمالی مالکان و رهگذران برای حفاظت خود از سلاح سرد استفاده کرده و اموال مسروقه را در مشکین دشت و کرج با قیمت پایین به فروش می‌رساندند.

وی بیان کرد: با هماهنگی مقام قضایی و راهنمایی متهم دستگیر شده، دو نفر همدست وی به همراه ۵ نفر مالخر در کرج، ملارد و مشکین دشت دستگیر وبه پلیس آگاهی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی البرز عنوان کرد: ارزش اموال مسروقه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده که پس از شناسایی شکات به آنها تحویل داده شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا