یزدفردا:تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۴-معاون صادرات و امور بین الملل گروه خودرو سازی سایپا :

ورود خودروهای نو به افغانستان مشکل است

در راستای توسعه بازار صادراتی سایپا درصدد هستیم تا با سایر کشورها نیز تفاهم نامه هایی در خصوص صادرات خودرو امضاء کنیم.
ورود خودروهای نو به افغانستان مشکل است

به گزارش  ایلنا، محسن جوان در خصوص مذاکرات جدی با برخی از کشورها برای صادرات محصولات سایپا، اظهار داشت: با کشورهای تاجیکستان، آذربایجان و نیجریه ( با توجه به اینکه پر جمعیت ترین کشور آفریقایی محسوب می شود‌) مذاکراتی در خصوص صادرات خودرو به صورت CBU داشته ایم که در صورت نهایی شدن صادرات محصولات این گروه خودروسازی به بازار این کشورها آغاز می شود.

معاون صادرات و امور بین الملل سایپا با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: در راستای توسعه بازار صادراتی سایپا درصدد هستیم  تا با سایر کشورها نیز تفاهم نامه هایی در خصوص صادرات خودرو امضاء کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه ای برای حضور در افغانستان نیز دارید یا خیر ؟ افزود: با توجه به اینکه واردات خودروهای دست دوم به افغانستان همچنان آزاد است این کشور نیز با توان بودجه ای که دارد ترجیح می دهد خودروهای دست دوم دنیا را با قیمت نازل وارد کند.

جوان خاطر نشان کرد: البته ما در مقطعی برای صادرات خودرو به افغانستان تلاش کردیم اما قوانین سخت گیرانه این کشور مانع از صادرات محصولات سایپا به افغانستان شد.

 

 

 


 

 

 

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۴

 

پلیس راه: نرخ جریمه های رانندگی افزایش می یابد

 

 

وی گفت: تاکنون این موضوع محقق نشده است و پیگیری هایی صورت گرفته تا مصوب و ابلاغ شود و جرایم بازدارندگی بیشتری داشته باشند.

رییس پلیس راه کشور گفت: به منظور افزایش بازدارندگی جرایم رانندگی درصدد افزایش مبلغ این جریمه ها هستیم.

به گزارش ایرنا سرهنگ حسین حمیدی روز شنبه در جمع خبرنگاران کرمان افزود: در قانون جدید راهنمایی و رانندگی مصوب سال ۹۰، تصویب شده که بر اساس نرخ تورم جریمه ها هر سه سال یک بار تغییر کند.

وی گفت: تاکنون این موضوع محقق نشده است و پیگیری هایی صورت گرفته تا مصوب و ابلاغ شود و جرایم بازدارندگی بیشتری داشته باشند.

وی در پاسخ به سووالی درباره ایجاد کمربندی ها و فاصله گرفتن پاسگاه های پلیس راه از مسیرهای اصلی بیان کرد: جابجایی، احداث و راه اندازی پاسگاه های جدید در دستور کار پلیس است و با تغییر مسیرها امکان تغییر مکان پاسگاه ها نیز وجود دارد.

رییس پلیس راه کشور گفت: جانمایی پاسگاه ها به تناسب شرایط راه و حساسیت موجود صورت می گیرد و در این زمینه مشکلی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: در طرح تابستانه پلیس راه نیز با وجود افزایش تردد در اکثر محورهای کشور، شاهد کاهش تلفات جانی حوادث رانندگی بوده ایم.

حمیدی افزود: آمار مربوط به این حوزه پس از بررسی های لازم از سوی مسوولان مربوط اعلام خواهد شد.

وی برای شرکت در آیین تودیع و معارفه فرماندهان قدیم و جدید پلیس راه استان کرمان به این استان سفر کرده است.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا