یزدفردا:تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۴ --جان گرفتن امیدهای خورخه در خاک وطن

پنجم مهر ماه ۱۳۹۴ موتوجی‌پی سواران برای سومین بار در طول مسابقات قهرمانی امسال (۲۰۱۵ میلادی) خود را به اسپانیا رساندند تا در پیست شهر آراگون این کشور مرحله چهاردهم مسابقات موتوجی‌پی امسال را برگزار کنند

اخبار خودرو -پنجم مهر ماه ۱۳۹۴ موتوجی‌پی سواران برای سومین بار در طول مسابقات قهرمانی امسال (۲۰۱۵ میلادی) خود را به اسپانیا رساندند تا در پیست شهر آراگون این کشور مرحله چهاردهم مسابقات موتوجی‌پی امسال را برگزار کنند و پیش بینی می‌شد که از موتورسواران اسپانیایی حاضر در مسابقات که مطرح‌ترینشان خورخه لورنزوی مدعی است، استقبال خوبی صورت بگیرد و بیش از دیگران مورد تشویق قرار بگیرند.

MotoGP-2015-Aragon-Jorge-Lorenzo--526x351

خورخه لورنزو در هر دو مسابقه قبلی که در اسپانیا برگزار شد (مراحل چهارم و هفتم) به قهرمانی رسیده بود و با توجه به زمین خوردنش در مر حله سیزدهم که در پیست میزانو (Misano) شهر سن مارینو (پایتخت جمهوری سن مارینو) برگزار گردید، پیش بینی می‌شد که با انگیزه‌ای مضاعف راهی میدان شود تا فاصله امتیازی را که بین او و والنتینو روسی صدر نشین ایجاد شده را کاهش دهد. انگیزه‌ای که در پایان این مسابقه ششمین قهرمانی وی و هتریکش در اسپانیا را شکل داد.

MotoGP-2015-Aragon-Jorge-Lorenzo-526x350

طلخ‌ترین اتفاق برای اعضای تیم هوندا در همان دور دوم مسابقه و با زمین خوردن مارک مارکز پر انگیزه و آماده رخ داد، اتفاقی که با توجه به قهرمانی مارکز در دور سیزدهم اصلا قابل پیش بینی نبود اما نباید فراموش کنیم که مارکز تا قبل از این مسابقه هم چهار بار زمین خورده بود و این پنجمین بار محسوب می‌شد، آماری که اصلا برای این موتورسوار اسپانیایی جالب نیست؛ البته نایب قهرمانی هم تیمی مارکز یعنی دنی پدروسا کمی از تلخی این حادثه کاست.

MotoGP-2015-Aragon-1-526x353

والنتینو روسی و دنی پدروسا بارها و بارها در طول این مسابقه از یکدیگر سبقت گرفتند تا این که سر انجام روسی که صدر نشین مسابقات امسال محسوب می‌شود با این که از خط ششم کار خود را آغاز کرده بود بعد از دنی پدروسا که از خط سیزدهم کار خود را آغاز کرده بود به جایگاه سوم دست یافت. اختلاف این دو موتورسوار تنها یک دهم ثانیه بود، اختلافی که در اواخر مسابقه و وقتی که خیلی‌ها تصور می‌کردند روسی توانایی گرفتن خورخه را هم دارد، ایجاد شد. موتورسیکلت روسی در اواخر مسابقه و برای خروج از هر پیچ ضعیف کار می‌کرد و در یکی از همین پیچ‌ها دنی پدروسا کاملا از روسی پیشی گرفت. روسی بعد از پایان مسابقه و با چشمانی مملو از ناراحتی، چرایی این اتفاق را از تیم مهندسینش جویا شد.

MotoGP-2015-Aragon-Pedrosa-Ross--526x350

به این ترتیب مقام قهرمانی و نایب قهرمانی به دو موتورسوار اسپانیایی یعنی خورخه لورنزو و دنی پدروسا رسید تا در کشور خودشان و در میان هموطنانشان جشن بگیرند، اتفاقی که می‌توانست با روی سکو رفتن مارک مارکز تکمیل شود و سکوهای دور چهاردهم موتوجی‌پی ۲۰۱۵ به تسخیر کامل اسپانیایی‌ها در آید.

MotoGP-2015-Aragon-526x336

نفرات برتر مرحله چهاردهم :

  1. خورخه لورنز از تیم اصلی یاماها با زمان ۴۱m 44.933s
  2. دنی پدروسا از تیم اصلی هوندا با زمان ۴۱m 47.616s
  3. والنتینو روسی از تیم اصلی یاماها با زمان ۴۱m 47.706s
  4. آندرا لنون از تیم دوکاتی با زمان ۴۱m 52.791s
  5. آندرا دُویزیوسو از تیم دوکاتی با زمان ۴۲m 9.255s

همچنین پنج رتبه برتر نیز در جدول رده بندی به این شکل قرار گرفته‌اند:

  1. والنتینو روسی از تیم یاماها با ۲۶۳ امتیاز و چهار قهرمانی.
  2. خورخه لورنزو از تیم یاماها با ۲۴۹ امتیاز و شش قهرمانی ، با چهارده امتیاز کمتر در تعقیب والنتینو روسی است.
  3. مارک مارکز از تیم هوندا هم با ۱۸۴ امتیاز و چهار قهرمانی در جایگاه سوم قرار دارد.
  4. آندرا لنون از تیم دوکاتی با ۱۷۲ امتیاز .
  5. بردلی اسمیت از تیم از تیم فرعی یاماها (Monster Yamaha Tech 3) با ۱۴۳ امتیاز.

منبع:پدال

 

 

 

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۴ --عکس/ تصادف شدید شاسی بلند لوکس در آبادان

برخورد شدید خودروی اینفینیتی با پژو در حوالی شهر آبادان.

86668_835

 


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا