پایگاه خبری یزدفردا "سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان مهریز از برگزاری هفدهمین مانور سراسری زلزله در مدارس این شهرستان خبر داد.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا "محسن زارعیان سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان مهریز اظهار داشت: این مانور با شعار مدرسه ایمن - جامعه تاب آور، از ساعت 10 صبح روز یکشنبه 8 آذر ماه با به صدا درآمدن آژیر و پخش آن از طریق بلندگوهای مدارس بطور همزمان آغاز شد.  که این مانور در مدرسه کار ودانش الزهرا(س) با حضور 70 نفر دانش آموز بصورت نمادین با حضور مسئولین شهرستان و ارگانهای مربوطه برگزار شد

سرپرست جمعیت هلال احمر مهریز گفت : با برگزاری این مانورها، دانش آموزان آموزش های لازم در برابر زلزله را فراگرفته و آن را به خانواده و جامعه انتقال می دهند. 

زارعیان عنوان کرد : این مانور با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقای توانمندی دانش آموزان برای مواجهه درست با بلایای طبیعی به ویژه زلزله برگزارشد. بهروز امیدی افزود: ترویج فرهنگ مقاوم سازی، افزایش ایمنی و کاهش تلفات و خسارت ناشی از زلزله و ایجاد آمادگی برای واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله از مهمترین اهداف برگزاری این مانور در مدارس است.

وی آمادگی، آرامش، پناه گیری مناسب و خروج صحیح را چهار اصل مهم در زلزله دانست که دراین مانور دانش آموزان این چهار اصل را به صورت عملی آموزش می بینند. 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا