پایگاه خبری یزدفردا"ماجرای ارتباط داماد اردوغان با نفت داعش/آرین آردم نماینده و معاون حزب خلق جمهوری روز سه شنبه با اشاره به ساقط شدن جنگنده روسی 5 روز بعد از هدف قرار گرفتن تانکرهای نفتی گروه تروریستی داعش به وسیله نیروی هوایی روسیه سوالاتی را درباره ارتباط برات آلبایراق وزیر انرژی و داماد رییس جمهور ترکیه با این موضوع مطرح کرد.

 
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه الیوم السابع مصر، آردم در کنفرانس مطبوعاتی پارلمان ترکیه در استانبول گفت: روی تانکرهای در اختیار داعش که جنگنده های روسیه آنها را منهدم کردند، نام ترکیه نوشته شده بود.
 
وی افزود: هر جای خاورمیانه که دارایی هایی از داعش در آن هدف قرار می گیرد می بینیم که ترکیه در آن دخیل است ...واقعا اظهاراتی که ادعا می کنند نفتکش ها از ترکیه برای داعش در سوریه فرستاده شده اند چیست؟
 
نماینده پارلمان ترکیه از حزب خلق جمهوری مخالف افزود: بر اساس اطلاعاتی که از منابع آگاه به دست آمده، گفته می شود این تانکرهای نفتکش که تعداد آنها 500 دستگاه است متعلق به خانواده آلبایراق داماد رجب طیب اردوغان است.
 
وی تصریح کرد: می خواهیم بدانیم آیا دولت ترکیه به ویژه بعد از روی کار آمدن البایراق در سمت وزیر انرژی می خواهد سیاست های خود را در زمینه انرژی با نفت داعش پیش ببرد یا خیر؟
 
«دیمتری کیسلیوف» رییس خبرگزاری «روسیا سگودنیا» که مجری یک برنامه سیاسی در شبکه خبری روسیه 24 است روز یکشنبه در این برنامه گفت: طمع نفت ارزان داعش چشم ترکیه را گرفته است و سالانه حدود یک و نیم میلیارد دلار نفت از این گروه تروریستی وحشی خریداری می کند.
 
کیسلیوف در ادامه خاطرنشان کرد: یک مدرک دخالت ترکیه در قاچاق نفت داعش، تانکرهای نفتکش با شماره های ترکیه است که در هنگام ازادسازی شهر حسکه در شمال شرقی سوریه توسط ارتش این کشور به دست نیروهای دولت سوری افتاد.با این کامیون ها نفت سرقت شده از سوریه به خریداران نفتی در ترکیه حمل می شد. در این کامیون ها باک های اضافی برای حمل مقادیر بیشتر نفت تعبیه شده است.
 
در گزارش شبکه روسی گفته شد: مرزبانان ترکیه هم از قاچاق نفت داعش توسط این کشور اطلاع دارند و روزانه تا شش کیلومتر صف کامیون های تانکر در نوار مرزی سوریه با ترکیه بسته می شد و مرزبانان نمی توانستند از این قاچاق بزرگ بی اطلاع باشند.
 
به گزارش رسانه های روسی، در دو ماه اخیر روسیه بسیاری از امکانات حمل و نقل نفت داعش را بمباران کرده که فقط در یک هفته از یکهزار تانکر نفتکش فراتر رفت؛ اقدامی که ضربه بسیار سختی به قاچاق نفت داعش وارد کرد.
 
روسیه پس از سخنان اخیر «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه که هر گونه همکاری آنکارا با داعش در تجارت نفتی را دروغ خوانده بود، از سازمان ملل خواست ظرف دو هفته گزارش کاملی در باره معامله های نفت این گروه تروریستی با طرف های خارجی را به شورای امنیت این سازمان ارائه کند.

العبادی آب پاکی را روی دست آمریکا ریخت/«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق روز سه شنبه پس از انتشار اخباری از سوی واشنگتن مبنی بر اعزام قریب الوقوع یگان های ویژه زمینی آمریکایی به عراق گفت: عراق به نیروهای زمینی خارجی نیازی ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، العبادی در بیانیه ای اعلام کرد: دولت عراق تاکید می کند که هر گونه عملیات نظامی یا استقرار نیروهای بیگانه ویژه یا غیر ویژه در هر جایی از عراق بدون موافقت حکومت این کشور، هماهنگی با آن و احترام کامل به حاکمیت عراق امکان پذیر نیست.

این بیانیه نخست وزیر عراق ساعاتی پس از آن منتشر شد که حیدر العبادی برای زیارت اربعین حسینی به شهر مقدس کربلا رفت و با نماینده آیت الله سیستانی دیدار کرد.

دبیرکل سازمان بدر و فرمانده نیروهای مردمی عراق نیز روز سه شنبه، حضور نیروی زمینی آمریکا را در این کشور رد کرد و گفت: به آمریکا اجازه نخواهیم داد حالا که از در بیرون رفته دوباره از پنجره به کشور بازگردد.

«هادی العامری» روز دوشنبه با بیان اینکه عراق به حضور نیروی زمینی خارجی هیچ نیازی ندارد، افزود: بار دیگر تاکید می کنیم که مخالف هرگونه پیشنهادی برای اعزام نیروی زمینی آمریکا و یا هرکشور خارجی به عراق هستیم.
 
وی تاکید کرد، مخالفت ما با این گونه پیشنهادها و درخواست ها قطعی است و ما چنین پیشنهادهایی را به هیچ وجه نخواهیم پذیرفت.

دبیر کل سازمان بدر عراق گفت، بیش از 500 مستشار نظامی آمریکایی که هم اکنون در عراق بسر می برند، تاکنون چه اقدامی انجام داده اند.؟

وی افزود، ملت و نیروهای مردمی عراق بازگشت آمریکایی ها را به کشورشان به هیج وجه نخواهند پذیرفت.

این در حالی است که رسانه ها به نقل از «جان مک کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح در کنگره آمریکا و «لیندسی گراهام» دیگر سناتور جمهوریخواه گزارش دادند که آنها خواستار اعزام نیروی زمینی به عراق و سوریه برای مبارزه با داعش و افزایش تعداد نیروهای نظامی آمریکایی در عراق به 10هزار نفر شده اند.
 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پروانه انتشار

پایگاه خبری
به موجب ماده 13 قانون مطبوعات

مصوب 1364/12/28مجلس شورای اسلامی
پروانه انتشار پایگاه خبری "یزدفردا "

در زمینه " اقتصادی،سیاسی"

به زبان "فارسی"

به شماره

ثبت "76093"

صادر گردید .

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

محتویات این صفحه را به زبان  مورد نظر خود ترجمه کنید

This page is translated into your language 

 



  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارش ها ومسنندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا