پایگاه خبری یزدفردا"ماست چگونه بر شخصیت انسان تاثیر می‌گذارد؟ /تحقیقات صورت گرفته توسط دانشمندان ایرلندی نشان می‌دهد، باکتری روده که مشابه باکتری موجود در ماست است، بر شیمی مغز تأثیر گذاشته و به شکل‌گیری شخصیت انسان کمک کرده است.

به گزارش ایسنا، باکتری روده بر شیمی مغز اثر می‌گذارد و این بدان معناست که خوردن ماست می‌تواند به شادتر شدن افراد کمک کند.

این باکتری همچنین به شکل‌گیری شخصیت انسان کمک کرده و بخش کلیدی در توسعه شخصیت اولیه انسان محسوب می‌شود.

محققان دانشگاه کورک در خصوص نحوه دقیق اثرگذاری این باکتری بر مغز تردید دارند، اما این ایده مطرح شده است که عصب واگ – عامل ارتباط معده و مغز- در این فرآیند دخالت دارد.

به گفته محققان، باکتری روده به تعامل بیشتر انسان‌های اولیه با یکدیگر کمک کرده و این مسئله شانس تکثیر باکتری را افزایش داد.

در این مطالعه، موش‌هایی که مقادیر مشخصی محصولات پروبیوتیک مصرف کردند، با کاهش نشانه‌های اوتیسم و سطح اضطراب مواجه شدند.

محصولات پروبیوتیک از جمله ماست پروبیوتیک به ازدیاد باکتری روده منجر شده و به همین علت، یک ابر ماده‌غذایی با قابلیت برطرف کردن مشکلات روده از جمله کولیت، اسهال و تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته می‌شود.

دلایل بروز بوی بد دهان و راه‌های رفع آن/یک استاد دانشکده طب سنتی دلایل بروز بوی بد دهان و راه‌های رفع آن را از دیدگاه طب سنتی تشریح کرد.

 
به گزارش تسنیم، غلامرضا کردافشاری استاد دانشکده طب سنتی اظهار داشت: از دیدگاه طب سنتی بوی بد دهان به دلیل وجود اخلاط فاسد در معده است. در بعضی از افراد بلغم عفن(متعفن) وجود دارد و در برخی دیگر صفرای عفن(صفرای متعفن).
 
وی با اشاره به اینکه وجود بلغم یا صفرای عفن در معده دارای علامت است، گفت: صفرای عفن اگر در معده باشد علامت هایی مانند ریفلاکس یا تلخی دهان وجود دارد.
 
این استاد دانشکده طب سنتی افزود: اخلاط نامناسب مثل صفرا یا بلغم عفن در معده تجمع پیدا می‌کند و از فعل و انفعالاتی که بروز پیدا می‌کند، مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.
 
کردافشاری بیان کرد: عفونت‌های لثه، پوسیدگی دندان و مشکلات دهانی که فساد و رطوبت شایع ترین علل ایجاد آن هستند. از دیدگاه طب جدید و طب سنتی هم به این نکته توجه شده است.
 
وی اضافه کرد: ممکن است مواد و رطوبت فاسدی از مغز از سینوس‌ها ترشح شود به سمت حلق و ریه رود که خود باعث ضعف لثه و دندان شود این رطوبت‌های زیادی ممکن است عفونت گوش و عفونت‌های مختلف دهد.
 
این استاد دانشکده طب سنتی ادامه داد: تجمع این مواد بوی نامناسبی در محفظه‌های مختلف ایجاد می‌کند و عفونت‌های ریوی را نیز به وجود می‌آورد. در بعضی از منابع طب سنتی آمده که اگر کسی هفته ای 2 الی 3 بار عسل را با مقدار بسیار کم سرکه مخلوط کند و به دندان ها بمالد، باعث سفیدی دندان‌ها می‌شود و عفونت‌ها را برطرف می‌کند و با مداومت آن باعث روییدن گوشت در لثه‌ها می‌شود.
 
کردافشاری گفت: مالیدن مخلوط گلنار با مورد و یک مقدار خیلی کم سرکه در تقویت لثه بی نظیر است و این مواد حالت قبض یا سفت کننده لثه‌ دارد که هم لثه‌ها را تقویت کرده و هم عفونت‌ها را برطرف می‌کند و باعث بهبود وضعیت دندان و سفیدی آنها می‌شوند و اگر کمی شیره انگور به این مخلوط اضافه شود اثراتش بسیار زیاد می‌شود.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پروانه انتشار

پایگاه خبری
به موجب ماده 13 قانون مطبوعات

مصوب 1364/12/28مجلس شورای اسلامی
پروانه انتشار پایگاه خبری "یزدفردا "

در زمینه " اقتصادی،سیاسی"

به زبان "فارسی"

به شماره

ثبت "76093"

صادر گردید .

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

محتویات این صفحه را به زبان  مورد نظر خود ترجمه کنید

This page is translated into your language 

 



  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارش ها ومسنندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا