وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از کشیک نوروزی اداره‌کل پست استان یزد گفت: استان یزد برای ارائۀ خدمات جدید فناوری ارتباطات به‌ویژه در حوزۀ تبدیل این استان به شهر هوشمند، موتور جستجوی پارسی‌جو و تجارت الکترونیک تلاش کند و وزارت ارتباطات نیز از اقدامات سازندۀ استان حمایت می‌کند.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمود واعظی» دوشنبه 30اسفند در بازدید از کشیک نوروزی اداره کل پست استان، ارائۀ خدمات جدید به مردم و تأمین رفاه جامعه را محصول پست دانست و گفت: تلفیق خدمات پست با بازار ICT موجب ارتقای سطح خدمات‌دهی اداره پست به مردم شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سه ویژگیِ متدیّن بودن و باهوش بودن و پُرکار بودن را از عوامل ایجاد کنندۀ تحول دانست و اظهار امیدواری کرد: استان یزد که به داشتن این سه ویژگی مشهور است، برای ارتقای حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌ویژه موتور جستجوی پارسی‌جو دانشگاه یزد، شهر هوشمند یزد و نیز ارائۀ خدمات پست‌بانک و اداره پست همگام و الگویی برای دیگر استان‌ها باشد.
وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جزو معدود دستگاه‌هایی است که در همۀ نقاط کشور و در همۀ زمان‌ها حضور دارد، گفت: طبیعتأ این وزارت نقش مهمی در آگاه‌سازی جامعه و نیز انعکاس و اطلا‌ع‌رسانی اقدامات دولت به‌ویژه در حوزۀ فناوری ارتباطات و اطلاعات به مردم دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: بزرگترین افتخار دولت خدمتگزاری به مردم است و هیچ مدالی بر سینۀ دولت ارزشمندتر از این نیست که مردم بپذیرند دولت خدمتگزار آنها و کمک‌کننده به تسهیل اقدامات آنهاست.
واعظی ادامه داد: اکنون هدف پست افزایش ارتباطات است که این مهم با تلفیق خدمات پست با بازار ICT محقق شده است و باید در نظر داشت عنایت به تجارت الکترونیک موجب می‌شود امکان خدمات‌دهی به‌طور قابل‌توجهی افزایش یابد.
وی دربارۀ تلاش‌های دولت برای ارتقای معیشت کارکنان پست، یادآور شد: ادارۀ پست در ابتدای دولت تدبیر و امید شرکتی ورشکسته بود زیرا ورود نیروهای مازاد در دولت قبل به این اداره بسیار بود و بودجه این اداره بیشتر صرف  پرداخت حقوق کارمند می‌شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: همواره این سؤال در ذهن مسئولان بود که چرا باید همکاران ادارۀ پست شهروندانی درجۀ دو محسوب شوند از این‌رو، برنامه‌ریزی شد تا بدهی‌های ادارۀ پست پرداخت و تلاش شود دریافتی‌های کارکنان پست با توجه به دشواری‌های شغل آنان متعادل شود.
واعظی با بیان اینکه امسال دریافتی‌های کارکنان اداره پست به مقدار قابل توجهی افزایش یافته است، گفت: کارکنان پست امین مردم هستند و هدف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش خدمات و امکانات در حوزۀ ارتباطات به‌ویژه پست است.
وی خطاب به مسئولان حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این کشور با نسل جوان خود شکوفا می‌شود و توسعه می‌یابد و اگر به نیروهای جوان میدان داده نشود، آیندۀ مبهمی در انتظار کشور خواهد بود از این‌رو باید تربیت نیروی انسانی جوان را در اولویت گذاشت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دربارۀ هدف والای اداره پست افزود: محصول پست باید ارائۀ خدمات جدید به مردم و تأمین رفاه جامعه باشد؛ به‌گونه‌ای‌که محیط زیست حفظ شود و در زمان افراد جامعه صرفه‌جویی شود.
واعظی در خصوص واگذاری پست به بخش خصوصی، بیان کرد: تجربه نشان می‌دهد با واگذاری مخابرات به بخش غیردولتی بیشترین ضرر را مردم خواهند کرد، از این‌رو، پست به بخش خصوصی واگذار نشده است.
وی: در عین حال معتقدیم باید به بخش خصوصی نگاه مثبت داشت و از آن به‌عنوان کمک‌کننده به دولت استفاده شود و نیز باید روحیۀ پس‌زنیِ بخش خصوصی از بین برود.


استان یزد دارای رتبۀ برتر در خدمات پستی


استاندار یزد نیز در حاشیۀ این بازدید، گفت: سرعت عمل و امانتداری و رساندن مرسولۀ سالم رسالت ادارۀ پست است.
«سید محمد میرمحمدی» بر نگاه اسلامی در ارائۀ خدمات پست تأکید کرد و افزود: خدمات‌رسانی به مردم نباید دچار اختلال شود از این رو، سیاست‌های خاصی برای تقویت نیروی انسانی در پست انجام گرفته است تا مشکلی در خدمات‌رسانی این اداره ایجاد نشود.
مدیرکل پست استان نیز در این بازدید گفت: ابتدای دولت تدبیر و امید شرکت پست یک شرکت ورشکسته بود و منابع انسانی این شرکت و امید و انگیزۀ کارکنان آن یکی از ضروریات برای ارائۀ خدمات مطلوب بود.
 «مسعود دهقان» بیان کرد: خوشبختانه اصلاحات بسیاری در حوزۀ فنی و پشتیبانی و ارائه خدماتِ با کیفیت در دستورکار پست قرار گرفت و با پرداخت بدهی‌های پست، این اداره به وضع مطلوب رسید.
وی گفت: اکنون ادارۀ پست استان یزد 250 کارمند دارد و این استان دارای رتبه برتر کشور در کیفیت خدمات پست است.
دهقان از خدمات پست استان در دولت تدبیر و امید را ایجاد ناحیه پستی، انتقال خدمات اصلی به مرکز شهر، اصلاح خطوط پستی، طراحی سرویس‌های جدید، اصلاح ساختار سازمانی، توجه به معیشت همکاران و انجام پرداخت‌ها بر اساس عملکرد کارکنان بیان کرد.
گفتنی است در این بازدید استاندار یزد، نمایندۀ مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، مدیرکل مخابرات استان یزد، مدیر شعب پست بانک استان، مدیرکل پست استان یزد و جمعی از مسئولان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را همراهی کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا