وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از محل ثبت‌نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر تفت و نیر گفت: گسترش پهنای باند، افزایش ارتباطات و دسترسی به اینترنت اقدام بزرگی بود که در آستانۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام گرفت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد،«محمود واعظی» دوشنبه 30اسفند از محل ثبت‌نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر تفت و نیر در فرمانداری شهرستان تفت بازدید کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در محل ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورهای اسلامی شهر و روستا، گفت: ارزشمندترین ویژگی برای انتخابات نیّت و اخلاص برای کمک و خدمت به مردم است.
محمود واعظی در جمع ثبت‌نام‌کنندگان حاضر در فرمانداری تفت و در پاسخ به پرسش آنان مبنی بر تدابیر اندیشیده شدۀ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص چگونگی اطلاع رسانی انتخابات، گفت: هدف وزارت ارتباطات افزایش دسترسی به ارتباطات و افزایش پهنای باند اینترنت است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: گسترش پهنای باند، افزایش ارتباطات و دسترسی به اینترنت اقدام بزرگی بود که در آستانۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام گرفت.
وی دربارۀ وضعیت کنونی دسترسی مردم کشور به اینترنت گفت: اکنون دسترسی به اینترنت از ۲۰۰هزار نفر به ۴۰میلیون نفر رسیده است که این تحولی بزرگ در حوزۀ اطلاع‌رسانی است.
واعظی درخصوص تمهیدات اندیشیده شده برای اطلاع‌رسانی در روستاها، گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید هیچ روستایی اینترنت نداشت اما اکنون بیست هزار روستا دارای اینترنت هستند و در تلاش هستیم تا پایان دولت 90درصد روستاها دارای اینترنت شوند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت معتقد است هرچه آگاهی‌های مردم افزایش یابد قدرت انتخاب آنان نیز افزایش می‌یابد.
واعظی دربارۀ اطلاع‌رسانی از طریق شبکه‌های مجازی بیان کرد: دولت معتقد است محدود کردن مردم از نظر دسترسی‌های ارتباطی مانع انتخاب آگاهانۀ آنان می‌شود و محدودیت در دسترسی نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای مردم باشد.
گفتنی است در این بازدید استاندار یزد، نمایندۀ مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، مدیرکل مخابرات استان یزد، مدیر شعب پست بانک استان، مدیرکل پست استان یزد و جمعی از مسئولان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را همراهی کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا