وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح 19طرح مخابراتی شهرستان میبد گفت: تلاش دولت تدبیر و امید ایجاد فضایی برای تضمین بازگشت سرمایۀ کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به‌ویژه در حوزۀ ICT است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح ۱۹پروژۀ مخابراتی شهرستان میبد، اظهار امیدواری کرد که شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال» موجب شود با همکاری و همدلی قوای سه‌گانه، همۀ نهادهای کشور، ملّت ایران و مقام معظم رهبری، دولت به این شعار جامه عمل بپوشاند.
محمود واعظی با بیان اینکه در سه‌سال‌ونیم گذشته همهٔ تلاش‌ دولت رفع مشکلات اشتغال بوده است، گفت: ایجاد ۷۱۰هزار شغل در کشور کافی نیست و لازم است سالی یک میلیون شغل ایجاد شود تا بتوان تا چهار سال آینده تقریبأ بیکاری را در کشور مهار کرد.
وی اقتصاد مقاومتی را رویکردی دانست که از ابتدای دولت تدبیر و امید با جدّیت دنبال شده است و افزود: تاهنگامی‌که فرهنگ استفاده از تولید داخلی در کشور ایجاد نشود و راه برای توسعۀ صادرات باز نشود، کشور آنگونه‌که باید رشد نمی‌کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدامات استان یزد در حوزۀ فناوری ارتباطات و اطلاعات را جالب توجه و ارزشمند دانست و گفت: دولتی که برای مردم توسعه را به‌همراه نداشته باشد، نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای جامعه باشد و این دولت دیگر دولت نیست.
واعظی افزود: دولت تدبیر و امید به‌گونه‌ای عمل کرده است که اقدامات توسعه‌ای برپایه سرمایۀ مردم انجام شود و سعی شده است فضایی ایجاد شود که سرمایۀ کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در درون کشور حفظ شود.
وی با بیان اینکه پول مردم ایران و ایرانیان بیرون کشور کم نیست، گفت: باید تمهیداتی اندیشیده شود که بازگشت سرمایهٔ ملت تضمین شود و از این طریق می‌توان بخش خصوصی را وارد امور توسعه کرد و توسعۀ کشور را به‌ویژه در حوزۀ IT  و ICT  تضمین کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صمیمیت، انسجام و وحدت را لازمۀ توسعۀ کشور دانست و افزود: در استان یزد این سه ویژگی به خوبی دیده می‌شود و این قابلیت بزرگی برای توسعۀ این استان است.
واعظی یادآور شد: حفظ دین مردم و تأمین رفاه برای آنان هدف دولت است و در این زمینه تلاش می‌شود با توجه به مزیت‌های استان‌ها، آبادانی آنها مدنظر قرار گیرد.
گفتنی است در افتتاح 19پروژۀ مخابراتی شهرستان میبد استاندار یزد، نمایندۀ مردم تفت ومیبد در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرماندار میبد، مدیرکل مخابرات یزد و جمعی از مسئولان نیز حضور داشتند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا