استاندار یزد در مراسم افتتاح 19 پروژۀ مخابراتی شهرستان میبد که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، گفت: استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات از حقوق مردم است و باید برای احقاق این حق از طریق ارائۀ راهکارهای اصولی تلاش کرد.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، «سید محمد میرمحمدی» سه شنبه یک فروردین درمراسم افتتاح ۱۹پروژهٔ مخابراتی شهرستان میبد با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، اظهار خرسندی کرد که در استان همراهی و عقلانیت در پشتیبانی از طرح‌های توسعه‌ای کشور وجود دارد.
«سید محمد میرمحمدی» به عملکرد مخابرات استان یزد اشاره کرد و گفت: با وجودی‌که دولت تدبیر و امید با محدودیت اعتبارات مواجه بود، اقدامات شایسته‌ای در حوزهٔ زیرساخت انجام شده است.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید رشد چشمگیری به ویژه در امور زیربنایی حوزهٔ ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته است، افزود: این رشد فقط در حوزه فناوری نیست بلکه در دیگر حوزه‌ها اعم از گازرسانی و خطوط ریلی اقدامات قابل توجهی در یزد انجام شده است.
میرمحمدی دربارهٔ وضع استان در گازرسانی و خطوط ریلی گفت: ۸۵روستای یزد در سال گذشته گازرسانی شده‌اند و بیش از ۲۵۰میلیون تومان در خطوط ریلی سرمایه‌گذاری استان شده است که این میزان با سال‌های گذشته مقایسه‌پذیر نیست.
استاندار یزد به هشت اولویت استان در دولت تدبیر و امید اشاره و گفت: توسعهٔ استان در حوزه‌های آب، گردشگری، علم و فناوری، انرژی خورشیدی، صنعت و معدن، بهداشت و درمان، فرهنگ و هنر، منابع طبیعی و محیط زیست از محورهایی بوده که مزیت استان یزد هستند و استان برای ارتقای آنها تلاش کرده است.
وی دربارۀ حوزۀ آب و فناوری ارتباطات بیان کرد: در حوزۀ آب شرب طرح انتقال آب شرب و مدیریت مصرف بهینۀ آب کشاورزی در استان یزد در حال اجراست و در حوزۀ IT  نیز چاه‌های آب استان به کنتور هوشمند تجهیز شده‌اند.
میرمحمدی بیان کرد: IT در همۀ زمینه‌ها نقش مهمی دارد زیرا افزایش آگاهی مردم و افزایش سرعت اطلاع‌رسانی می‌شود و افزود: خوشبختانه علی‌رغم برخی تنگ‌نظری‌ها در حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقدامات شایسته‌ای در دولت تدبیر و امید در این حوزه انجام شده است.
استاندار یزد برخی محدودیت‌های استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات را ناکارآمد دانست و افزود: نباید جامعه را از توسعۀ ارتباطات محروم کرد و باید توجه کرد راهکارهای استفادۀ درست از قابلیت‌های اطلاعاتی را تقویت و فضا را برای بهره‌مندی اصولی فرآهم کرد.
وی تصریح کرد: مردم باید بتوانند از حقوقی که حق آنان است استفاده کنند و اظهار امیدواری کرد که وزارت ارتباطات برای افزایش سرعت اینترنت در استان یزد همّت کند.


تشریح وضعیت 19 طرح‌ مخابراتی شهرستان میبد


مدیرکل مخابرات استان یزد در این مراسم اقدامات مخابرات منطقهٔ یزد در سال۹۵ در حوزهٔ تلفن ثابت، تلفن همراه، سیستم‌های انتقال و ارتباطات دیتا را بیان کرد.
«مهدی مقوم» در خصوص توسعهٔ روستایی در استان یزد، گفت: تاکنون ۶۷هزار و ۶۴۳ شماره تلفن ثابت با ضریب نفوذ ۴۱ونیم درصد در روستاهای یزد مشغول به کار شده است؛ صددرصد آبادی‌ها با جمعیت بالای صد نفر دارای ارتباط هستند و ۹۳درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار دارد.
وی ادامه داد: ۹۲ونیم درصد جمعیت روستایی استان متصل به شبکه دیتا هستند و ۹۶.۳ درصد جمعیت روستایی استان دارای ارتباط تلفن خانگی هستند.
مقوم گفت: تأسیس ۱۰سایت تلفن همراه3G و ۱۹سایت4G و جایگزینی ۱۲سایت2G، اجرای ۱۱کیلومتر فیبر نوری برای ۷سایت BTS، تأسیس و توسعه تجهیزات اینترنت پرسرعت به میزان ۳هزار و ۱۸۲پورت و تأسیس سوئیچ دیتا در یک مرکز از طرح های مخابراتی شهرستان میبد است که به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرکل مخابرات استان یزد بیان کرد: از دیگر طرح‌های مخابراتی قابل بهره‌برداری شهرستان میبد در نخستین روز1396 تأسیس و توسعۀ سوئیچ و کافونوری به میزان 7هزارو86 پورت، اجرای فیبر نوری به میزان 13کیلومتر و بهسازی مسیر فیبر به میزان 2ونیم کیلومتر و نیز افزایش ظرفیت پهنای باند کافونوری‌هی میبد بوده است.
گفتنی است در افتتاح 19پروژۀ مخابراتی شهرستان میبد با سرمایه‌گذاری بالغ بر 88میلیارد ریال، نمایندۀ مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار میبد و جمعی از مسئولان نیز حضور داشتند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا