گنبد فیروزه‌ای آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) بافق نگینی گران‌بها که درخشش آفتاب کویر بر آن چشم‌نواز تمام گردشگران و مجاوران آن حضرت شده است.

 

 


 صوت اذان از مناره‌ها به گوش می‌رسد، آفتاب کویر بر نگین شهر می‌نشیند و لاجوردی آسمان با رنگ فیروزه‌ای گنبد دست می‌دهد و این‌گونه شهر قیام می‌کند.

قصبه طیبه بافق را همانند دیگر شهرها نمادی است باشکوه و استوار، ملجائی برای درماندگان و عبادتگاهی برای خدا جویان، همانسان که انگشتری با نگینش قیمت می‌خورد، بافق نیز با امامزاده‌اش می‌درخشد، تعالی می‌گیرد و تعالی می‌دهد.

امروز می‌خواهم شما را در دل کویر به پابوسی زاده‌ای از یک امام ببریم تا با فروغ نگاهش نه تنها زنگار از قلبهامان بزداید بلکه دستگیرمان باشد تا اوج.

به بافق که می‌رسی جلوه‌گری‌های بقعه‌ای مورد احترام با گنبدی که صعود و فرود آن مثال زدنی است ترغیبت می‌کند تا از سرچشمه ایمان وضویی بگیری، دل در طبق یاد حضرت دوست نهی و بی هرگونه هراس و بیم لحظاتی فطرت‌گون به او بیاندیشی، آری تنها به او و این حال دست یافتنی است به برکت نوری ساطع از مضجعی شریف به نام ظهیرالدین ابن موسی کاظم علیه السلام.

علاوه بر گنبد طاق‌های مرتفعِ شبستان‌ها جلال معماری اسلامی را به رخت می‌کشد و در آبی کاشی‌های منقش از وحی غوطه‌ور می‌شوی به امید هدایتی برای سعادت و در آیینه کاری حریم، انعکاسی از نور می‌یابی و حس حضور.

و چه زیبا این حس، نورٌ علی نور می‌شود وقتی شاهدانِ شهیدِ آرام گرفته در جوار امامزاده را به زیارت می‌ایستی.

زیارت قبول مسافر

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا