رئیس ستاد انتخابات شهرستان زنجان گفت: یک هزار و 398 نفر در این شهرستان داوطلب شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شدند.

سید بهزاد شفیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد داوطلبان شهری در سه شهر زنجان، ارمغانخانه و نیک پی در مجموع به 309 نفر می رسد.
وی یادآورشد: 271 نفر در شهر زنجان ثبت نام کرده اند که 219 نفر آنان مرد و 52 نفر زن هستند.
شفیعی تعداد داوطلبان شهر ارمغانخانه را 20 نفر اعلام کرد که 18 نفر آنان را مردان و 2 نفر را زنان تشکیل می دهند و اظهار کرد: در شهر نیک پی 18 نفر ثبت نام کرده اند که 14 نفر را مردان و چهار نفر را زنان شکل می دهند.
معاون سیاسی فرماندار شهرستان زنجان گفت: در زنجان، 9 نفر کرسی های شورای اسلامی شهر را تصاحب می کنند و این بدان معناست که در حدود 30 نفر برای هر صندلی این نهاد، با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: تعداد کرسی های شوراهای شهر ارمغانخانه و نیک پنج صندلی خواهد بود.
شفیعی ادامه داد: در سطح روستاهای این استان یک هزار و 89 نفر داوطلب شده اند که 305 نفر آنان از حوزه قره پشتلو، 237 نفر از حوزه زنجانرود و 502 نفر از بخش مرکزی ثبت نام کرده اند.
معاون سیاسی فرماندار شهرستان زنجان گفت: سه روز پیش از آغاز ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، برای آنکه تمام روستاها موفق به ثبت نام در مهلت تعیین شده شوند، فرماندار اقدام به اعزام اکیپ های ثبت نام کرده بود.
وی تاکید کرد: نتیجه این تدبیر موجب شد تا هم اکنون هیچ روستایی که تعداد داوطلبان آن به حد نصاب نرسیده، وجود نداشته باشد.
شفیعی اضافه کرد: از سوی دیگر در آخرین روز ثبت نام، تمام افرادی که به ستاد انتخابات شهرستان مراجعه کرده بودند، موفق به ثبت نام شدند و این جای تقدیر و تشکر از هیات نظارت که تا آخرین لحظات ثبت نام حضور داشتند را دارند.
معاون سیاسی فرماندار شهرستان زنجان گفت: همزمان با ثبت نام، پس از پایان ساعت اداری هر روز، پرونده های افراد ثبت نام کرده به مراجع چهارگانه برای انجام استعلام های لازم ارسال می شد.
وی ابراز کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان به طور رسمی از هفت فرودین آغاز می شود و تا 16 همیت ماه ادامه دارد.
شفیعی زمان آغاز بررسی هیات رسیدگی را 17 فرودین اعلام کرد و از ادامه فعالیت این هیات تا 23 همین ماه خبر داد.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان زنجان گفت: صورت جلسه هیات رسیدگی به هیات نظارت در 24 فروردین ارسال می شود.
وی زمان اعلام نتیجه تایید صلاحیت داوطلبان توسط هیات نظارت به هیات اجرایی را یک اردیبشت و زمان ابلاغ نتایج به خود داوطلبان را دوم همین ماه اعلام کرد.
شفیعی افزود: از سوم اردیبهشت داوطلبان به مدت چهار روز فرصت دارند تا اعتراض خود نسبت به نتایج را اعلام کنند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه 29 اردیبهشت سال آینده و همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا