مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در سفر به بافق گفت :محور یزد- بافق را یکی از کم حادثه ترین محورهای استان یزد از آغاز سفرهای نوروزی تا کنون برشمرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در سفر به شهرستان بافق در بازدید پایگاههای نوروزی هلال احمر در بافق گفت: امسال 16 پایگاه هلال احمر که 10 پایگاه  بصورت ثابت و 6 پایگاه هم  به صورت سیار در مسیر جاده های پر تردد و پر حادثه خدمت رسانی می کنند.

عباس احدپور خاطر نشان کرد: 25 پایگاه هم در بخش جوانان است  که شامل محیط کودک ، چادر نماز و پست های راهنمایی مسافران می باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: بیش از 200امدادگر در این پایگاهها در آمادگی کامل به سر می برند.

وی تصریح کرد: تاکنون تقریبا 84 خدمات حادثه در کل استان ارائه شده  که 144 مصدوم داشته است و به 141  نفر خدمات امداد و 32 نفر خدمات اسکان داده شده است .

احدپور همچنین گفت:تاکنون محور های مهریز ، ابرکوه،تفت و اردکان پر حادثه ترین جاده ها در کل استان یزد و کم حادثه ترین محور، مسیر اشکذر و بافق بوده است .

وی اضافه کرد: در این ایام مدیران ارشد استان باتوجه به اینکه برنامه ریزی کرده بودند که خودرو های سنگین در این مسیر کاهش پیدا کند و این برنامه ریزی بسیار چشم گیر نسبت به حوادث جاده ای در سراسر استان داشت.

مدیرعامل  جمعیت هلال احمر استان ادامه داد : از اول شروع طرح امداد نوروزی هلال احمر از  20 اسفند تا کنون با توجه به افزایش مسافران نسبت به سال گذشته  بیش از  12 درصد کاهش حوادث داشته ایم.

وی با اشاره رشد چشمگیر بازدید مسافران و گردشگران نوروزی در استان  گفت : تمام پایگاه های جوانان و جاده ها آمار بالایی نسبت به پذیرش مسافران داشته اند وراهنمایی لازم به مسافران انجام شده است .

گفتنی است احدپور در سفر به بافق به اتفاق بخشدار مرکزی بافق با خانواده مرحومه تفکری پرستار و امدادگر دیدار کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا