رییس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت: باید فرهنگ خرید گوشت قرمز گرم بصورت بسته بندی شده برای مردم جا بیفتد.
رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور درخصوص وضعیت دام زنده وگوشت بیان داشت: سال ۹۵ برای صنعت دامپروری کشور سال ویژه ای بود، این صنعت با تولید بالا در بعضی از فصول سال و از طرفی با گرانی بی سابقه در قصابی‌ها و فروشگاهای زنجیره ای مواجه شد؛ علاوه بر این بخشی از نیاز نیز وارد و صادرات نیز متوقف شد.
 
او افزود: عرضه گوشت گرم گوسفندی به صورت بسته بندی شده وبا قیمت مصوب تنظیم بازار  ۳۱۵۰۰ از راهکارهای موثر وتاثیر گذاری بود که در ماهای آخر سال ۹۵ توسط معاونت امور دام وزرات جهاد کشاورزی اجرایی شد. این روند در سال ۹۶ به طور مستمر در تهران  و سایر شهرهای کشور به طور ثابت ادامه خواهد داشت که تماما از منابع داخلی خواهد بود. از مزایای  این توزیع، ثبات جایگاه گوشت گرم گوسفندی بسته بندی خواهد بود که به عنوان یک روش خوب جهت کنترل نوسانات و گرانی در سال ۹۶ است.
 
رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در ادامه تاکید کرد که گوشت‌ گرمی که در حال توزیع است تماما از منابع داخلی تامین می‌شود بود.
 
او افزود: طرح دوم که در سال جاری اجرایی خواهد شد تعیین قیمت گوشت‌هایی خواهد بود که با درجه بندی باید عرضه شود. این طرح مخالفت شدید قصاب ها را درپی خواهد داشت و سبب خواهد شد که مصرف کنندگان علاوه بر تشخیص  قیمت هرکیلو گرم گوشت با آگاهی کامل از کیفیت محصول اقدام به خرید کنند.
 
او تاکید کرد: باید فرهنگ خرید گوشت  قرمز گرم بصورت بسته بندی شده برای مردم جا بیفتد. در بسته‌بندی گرم دیگر شاهد گران شدن نخواهیم شد اما قصاب‌ها با این طرح به شدت مخالفت می‌کنند چرا که دیگر به دلخواه خودشان نمی توانند گوشت را عرضه کنند و با واکنش مردم روبرو می شوند. در بسته بندی، گرم گوشت درجه بندی میشود، بره و میش هرکدام قیمت  جداگانه ای خواهد داشت  در حال حاضر در بازار قصابی چنین چیزی فعلا وجود ندارد و  همه محصولات یک قیمت به فروش می‌رسد.
 
پوریان در ادامه گفت: گوشت در کشورهای همسایه درقصابی‌ها به صورت بسته بندی شده توزیع و قیمت یکسان دارد، تنها فروشنده در صورت درخواست خریدار قطعه بندی می کند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا