یزدفردا :به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد شمار شهدای حملات اسرائیل به نوار غزه به سیصد و ده نفر و شمار زخمیهای این حمله به هزار و چهارصد نفر افزایش یافت .
رئیس هلال احمر فلسطین هم حال بیش از 300 تن از زخمی های این فاجعه انسانی را وخیم اعلام کرد.
فوزی برهوم سخنگوی حماس نیز پیش بینی کرد : با ادامه کشف اجساد از زیر آوار در غزه شمار شهدای فلسطینی به 400 نفر برسد.
همچنین درحمله نظامیان صهیونیست به گذرگاه رفح که برای انتقال زخمی ها به صورت محدود باز شده بود ، دو فلسطینی شهید و 20 تن دیگر زخمی شدند.
دانشگاه اسلامی غزه و تاسیسات بندری این شهر هم از اهدافی بودند که در نخستین ساعات امروز ، اول محرم هدف حمله قرار گرفتند.
سه ساعت پس از نیمه شب هم در جبالیا ، در حمله رژیم صهیونیستی به یک مسجد هفت نفر از جمله یک کودک شهید شدند.
دولت مردمی حماس درغزه سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
همچنین خبرها از فلسطین حاکی است رژیم صهیونیستی خود را برای حمله گسترده زمینی به غزه آماده می کند.
این رژیم از دیروز - یکشنبه - در حال استقرار تانک ها و نیروهای زمینی خود در مرزهای فلسطین اشغالی و غزه است.
ایهود باراک ، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ، اعلام کرد : عملیات این رژیم در غزه با شدت تمام ادامه خواهد یافت.
براساس این گزارش ، با گذشت دو روز از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی ، این رژیم همه گذرگاه های منتهی به غزه را همچنان بسته نگه داشته است و مانع ورود تجهیزات پزشکی ، غذا و سوخت برای فلسطینیان میشود.
با وخیم بودن اوضاع غزه مصر دوباره گذرگاه رفح را بست.
این در حالیست که پارلمان مصر روز یکشنبه از سران کشورهای عربی خواست درپی حملات رژیم صهیونیستی به غزه از ابتکار صلح عربی برای صلح بااین رژیم خارج شوند .
مجلس نمایندگان مصردر بیانیه ای ارسال نیروهای صلح را برای حمایت از مردم فلسطینی در برابرحملات دامنه دار رژیم صهیونیستی خواستار شد.
همچنین در حالی که حملات صهیونیست ها به غزه با اعتراض بسیاری از ملت ها روبرو شده اما تاکنون با واکنش جدی مجامع بین‌المللی روبرو نشده‌ است.
شورای امنیت در بیانیه ای غیر الزام آور بدون آنکه حتی اشاره ای به نام رژیم صهیونیستی شود خواستار توقف درگیری ها در غزه شده است .
اتحادیه عرب هم پس از گذشت دوروز از جنایت غزه اعلام کرد تصمیم دارد نشست وزیران خارجه و سران کشورهای عضو این اتحادیه را در چهار روز آینده برگزار کند .
 اعتراض مردم جهان به جنایات صهیونیستها
صدها هزار نفر از مردم کشورهای مختلف در جهان در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم ستمدیده غزه در شهرهای مختلف جهان در به تظاهرات زدند. 
به گزارش واحد مرکزی خبر ، تظاهر کنندگان در شهرهای مختلف جهان ضمن محکوم کردن جنایات اسرائیل در غزه از مجامع بین المللی خواستند در قبال این جنایات اقدام موثری انجام دهند.
ایتالیا : مردم شهر رم، یکشنبه شب با تظاهرات در خیابان های مرکزی پایتخت ایتالیا ، کشتار ساکنان بی دفاع غزه را به دست صهیونیست ها محکوم کردند.
تظاهرکنندگان با اعلام حمایت از مردم غزه، به بی تفاوتی دولتمردان غربی در برابر جنایات آشکار رژیم صهیونیستی به شدت اعتراض کردند.
 
 
 
انگلیس : هزار نفر از مردم انگلیس هم روز یکشنبه دراعتراض به جنایات رژیم اسرائیل در لندن تظاهرات کردند.
تظاهرات کنندگان با سردادن شعار" اسرائیل یک دولت تروریست است "  با عبور از موانع و حصارهای مقابل سفارت رژیم صهیونیستی ، اشیائی را به سمت ساختمان سفارت پرتاب کردند.
دانمارک : هزاران تن از مردم دانمارک نیز روز یکشنبه در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در نوارغزه در کپنهاگ تظاهرات کردند.
پاکستان : هزاران نفر از مردم پاکستان در شهرهای کراچی، ‌لاهور، پیشاور و اسلام آباد در اعتراض به جنایات صهیونیستها در نوار غزه تظاهرات کردند.
آنان با شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل"، حملات صهیونیستها در غزه را جنایات ضد بشر در منطقه دانستند و اقدام فوری سازمانهای بین المللی از جمله سازمان ملل متحد و سازمان کنفرانس اسلامی را خواستار شدند.
 
 
 
 
ترکیه : گروههای مختلف مردمی روز یکشنبه در دوازده شهر ترکیه با راهپیمایی و برگزاری اجتماع های ضد صهیونیستی از اسرائیل و حامیان غربی این رژیم ابراز نفرت کردند.
تظاهرات کنندگان در شهرهای آنکارا ؛ استانبول ؛ ساکاریا ، سیواس ؛ کوجاعلی ؛ شانلی اورفا ؛ آدی یامان ؛ سامسون ؛ بورسا ؛ وان ؛ ارزینجان و قونیه با مشتهای گره کرده شعار "مرگ بر اسرائیل" سردادند.
ونزوئلا :  مردم ونزوئلا نیز با تجمع مقابل سفارت اسراییل در کاراکاس به اقدامات صهیونیستها در یورش به نوار غزه اعتراض کردند.
 
 
 
 لبنان : هزاران نفر از مردم لبنان با برگزاری تظاهراتی خواستار پایان جنایات اسرائیل در غزه و پایان محاصره این منطقه شدند .
موریتانی : هزاران نفر از مردم موریتانی  روز یکشنبه در حمایت از فلسطینیان و در محکومیت اقدامات غیر انسانی و وحشیانه رژیم صهیونیستی برضد ساکنان نوار غزه، در نواکشوت پایتخت این کشور تظاهرات کردند .
شرکت کنندگان در این راهپیمایی پارچه نوشته و پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی انها وحشیگریهای رژیم صهیونیستی برضد فلسطینیان محکوم شده و بر ضرورت پایان هر چه سریعتر محاصره نوار غزه تاکید شده بود.
شیلی : دهها تن از خانواده های فلسطینی مقیم شهر سانتیاگو پایتخت شیلی با راهپیمایی و تجمع اعتراضی در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی با محکوم کردن جنایات این رژیم در نوار غزه خواستار پایان فوری این حملات وحشیانه شدند.
فلسطینی های معترض همچنین برگزاری نشستی مشترک با وزیر امور خارجه دولت شیلی را برای اعلام نگرانی و اعتراض به کشتار مردم بی دفاع غزه خواستار شدند.
قبرس : صدها تن از مردم قبرس روز یکشنبه در اعتراض به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه مقابل سفارت این رژیم و سفارت مصر در نیکوزیا تظاهرات کردند.
تظاهر کنندگان که بیشتر انها فلسطینی بودند دو بار پرچم رژیم صهیونیستی را اتش زدند و برخی از آنها نیز به طرف ساختمان سفارت این رژیم سنگ پرتاب کردند که پلیس قبرس وارد عمل شد.
سوئد : اتحادیه اسلامی سوئد در استکهلم پایتخت این کشور تظاهراتی برگزار کرد، سخنگوی این اتحادیه اعلام کرد : تظاهرات گسترده تری نیز در اعتراض به اقدامات غیر انسانی اسرائیل برضد فلسطینیان نوار غزه روز دوشنبه در استکهلم برگزار خواهد شد.
مصر : دهها هزار نفر از مردم  مصر در شهرهای مختلف این کشور انفعال رژیمهای عرب را در قبال کشتار در غزه محکوم و تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی را در قاهره خواستار شدند.
حدود بیست هزار نفر در سراسر مصر در محکومیت حملات هوایی تل اویو به غزه تظاهرات کردند که در میانشان شماری از نمایندگان پارلمان نیز به چشم می خورد.
تظاهر کنندگان پرچمهای رژیم صهیونیستی و امریکا را به آتش کشیدند.
یمن : دهها هزار یمنی روز یکشنبه در صنعا و دیگر شهرهای بزرگ این کشور در محکومیت حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع فلسطین در نوار غزه ، تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان با حمل پلاکاردها و دادن شعارهایی از جنبش حماس حمایت و سکوت جامعه بین المللی را در قبال کشتار کودکان در غزه و نیز اقدام رژیم صهیونیستی در محاصره مردم فلسطین در نوار غزه را محکوم کردند.
اردن : صدها نفر روز یکشنبه نزدیک سفارت مصر در امان در محکومیت حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تظاهرات کردند.
رهبر گروه اخوان المسلمین اردن نیز در این تظاهرات نظام مصر را در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به فلسطینیان بی دفاع در نوار غزه سهیم دانست.
فلسطین :  مردم فلسطین در کرانه باختری تظاهراتی اعتراض آمیز برگزار کردند که به درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی انجامید و در این درگیری جوانی بیست ساله به نام عرفات راتب الخواجا به شهادت رسید و شش تن دیگر زخمی شدند که حال یکی از آنها به نام محمد فهمی الخواجا 20 ساله که از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته است، وخیم است.
 
سوریه : آوارگان فلسطینی روز یکشنبه در اردوگاه های سوریه در تظاهراتی جنایات وحشیانه صهیونیست ها علیه مردم بی دفاع غزه را محکوم کردند.
تظاهرات گسترده ای که در آن جناح های مختلف فلسطینی،‌ سازمان های مردمی فلسطین و جمعیت زیادی شرکت داشتند در خیابان های اردوگاه یرموک برگزار شد.
شرکت کنندگان در این تظاهرات از جناح ها و فرماندهان فلسطینی خواستند با هم متحد شوند و با تجاوز وحشیانه صهیونیست ها علیه مردم غزه به مقابله برخیزند.
همچنین مردم سوریه با تظاهرات در خیابانهای دمشق تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه و همچنین سکوت رژیمهای عرب را درقبال کشتار ساکنان بی دفاع غزه محکوم کردند.
تظاهر کنندگان با دردست داشتن پرچمهای سوریه و فلسطین و همچنین پرچمهای جنبشهای حماس و حزب الله در میدان یوسف العظم تجمع کردند.
سودان : صدها سودانی با برگزاری تظاهرات گسترده در خارطوم تجاوزات رژیم صهیونیستی را به نوار غزه محکوم کردند.
تظاهرکنندگان که پرچم فلسطین و پلاکاردهایی با خود حمل می کردند از کشورهای عربی خواستند موضع متحدی در قبال اسرائیل اتخاذ کنند.
مناطق اشغالی فلسطینی : صدها فعال حقوق بشر در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به غزه درخیابانهای تل آویو تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان در اعتراض به حملات هوایی گسترده به غزه مسیر خیابانهای تل آویو به سمت دفتر وزارت دفاع (جنگ ) را طی کردند اما در آنجا پلیس با محاصره آنها پنج نفر از تظاهرات کنندگان را بازداشت کرد.
به گفته تظاهرکنندگان اقدام نظامی اسرائیل در غزه تامین کننده امنیت و محافظت از شهروندان اسرائیلی نیست.
فرانسه : شرکت کنندگان در تظاهرات ضد صهیونیستی در پاریس جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه را محکوم کردند.
این تظاهرات که در میدان اوپرا در مرکز پاریس پس از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و با فراخوان چند سازمان حمایت از مردم فلسطین برگزار شد ، تظاهر کنندگان با سردادن شعارها وحمل پارچه نوشته هایی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را نوعی نسل کشی توصیف و از سکوت مجامع بین المللی و نیز کشورهای اروپایی در قبال این جنایات انتقاد کردند
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا