یزدفردا "مشاور رسانه ای رئیس جمهور ، تصریح کرد که اگر نیروی انتظامی در طرح امنیت اجتماعی ، روی حرف خودش بایستد ، وزیر کشور با این نیرو برخورد می کند و اگر وزیر کشور هم برخورد نکرد، احمدی نژاد ، رأساً وارد خواهد شد.
عصرایران: آنچه به انسان حرکت مي دهد و برايش رويکرد درست مي کند، ايمان قلبي است نه ريش که با يک هفته در مي آيد و 10 روز بعد مي توان زد.

مشاور رسانه ای رئیس جمهور ، تصریح کرد که اگر نیروی انتظامی در طرح امنیت اجتماعی ، روی حرف خودش بایستد ، وزیر کشور با این نیرو برخورد می کند و اگر وزیر کشور هم برخورد نکرد، احمدی نژاد ، رأساً وارد خواهد شد.

مهدی کلهر با اعلام مخالفت دولت با قرائت پلیس از ارتقای امنیت اجتماعی ، تأکید کرد که رئیس جمهور با لباس مردم کاری ندارد و پلیس نیز باید "کف قانون" را اجرا کند:«يک قرائت در پليس وجود داشت که معتقد بود من بايد وظايفي را که آموزش و پرورش، حوزه علميه و صدا و سيما انجام نداده، بايد انجام دهم و دکتر احمدي نژاد از روز اول مخالف بود. من براي آنکه تقابل دولت و پليس در جامعه زشت بود نامه اي سرگشاده به آقاي سردار احمدي مقدم نوشتم و به ايشان تذکر دادم مواظب باشيد اين راه بسيار خطرناک است و از افراط و تفريط بپرهيزيد. باز دوباره آقاي الهام تذکر دادند که اين شيوه را قبول نداريم.»

کلهر که با ابتکار گفت و گو می کرد ، افزود:«بار سوم خودم در برنامه راديو گفت وگو، گفتم پليس مکلف به رعايت کف قانون است. به اضافه اين که بخواهيد کار تمام دستگاه هاي فرهنگي را انجام دهيد، نه مي توانيد و نه بايد انجام دهيد. البته دوستان ناراحت شدند و آقاي احمدي مقدم گلايه کردند. دکتر دوباره ايشان را خواستند. مشکلي وجود داشت. مشکل اين بود که شما مي دانيد آن موقع که وزير کشور ما اختيار نداشت، طبعا پليس مي شد ضابط قوه قضائيه. خود قوه قضائيه هم اين مسئوليت (طرح امنيت) را نمي پذيرفت و پليس اين وسط تنها استنادش اين بود که شوراي عالي انقلاب فرهنگي خيلي کلي مطرح کرده و فقط يک بندش مثلا راجع به ايجاد امنيت است.»

کلهر با اشاره به وضعیت موهای خودش اظهار داشت که احمدی نژاد پیش از این گفته است:« اتفاقا اسلام روز همين شکل و قيافه کلهر است.» و سپس خاطره انتخابات سال 84 را تعریف کرد:
« من شبي که براي مناظره با آقاي مرعشي مي رفتم، به آقاي احمدي نژاد گفتم مي خواهيد برم آرايشگاه بعد بروم مناظره. دکتر گفت نه و اصرار داشت که من با همين تيپ و قيافه در مناظره حاضر شوم.»

وی افزود:«اگر شما رئيس جمهوري داشتيد که همه دوروبري هايش قيافه شان شبيه کلهر بود مطمئن باشيد اين آدم در مصاديق، نظر تنگ است يعني خوارج از آن سر است، اما اگر کسي بود که هم هاشمي ثمره، هم الهام و کلهر ... در آن جاي گرفت به نظر من نشان دهنده وسعت نگاه او است. بنابراين احمدي نژاد اين وسعت را از خود دارد. ايشان از انقلاب و بنيانگذار انقلاب اين وسعت نظر را دارد و آقا به عنوان رهبر انقلاب که ايشان هم نظرش باز است. من و آقاي الهام بارها خدمت آقا (رهبر انقلاب) ناهار خورديم و اينطور نبوده که به من نگاه نکنند به آقاي الهام نگاه کنند. دشمن آمد براي تغيير ماهوي انقلاب، صورت و هويتي ايجاد کرد چون شکل راحت تر به وجود مي آيد و محتوي را مي توان راحت خالي کرد. آن چيزي که اسلام وتمام اديان الهي آوردند اين است که به معنا توجه دارند. آن معنا ممکن است در نهايت به شکل هائي منتهي شود ولي آنچه به انسان حرکت مي دهد و برايش رويکرد درست مي کند، ايمان قلبي است نه ريش که با يک هفته در مي آيد و 10 روز بعد مي توان زد.»

مشاور رئیس جمهور با اعلام این که "بخشي از اصولگرايان (احزاب شان) مي خواهند آقاي احمدي نژاد را مصادره کنند" گفت: «بنده خواهش مي کنم از آقايان دانش جعفري، خوش چهره جهرمي، پورمحمدي، حسين شريعتمداري، دکتر الهام و خانم فاطمه رجبي و مهندس بيادي به عنوان طيف اصولگرا کانديدا شوند و کسي که واقعا معتقد به اسلام است به راي آوردن فکر نمي کند. آقاي پور محمدي نسبت به بنگاه هاي زود بازه معترض است. دکتر جهرمي هم به گونه اي ديگر مدافع. دانش جعفري در مسئله اقتصاد يک ديدگاهي دارد. آقاي خوش چهره ديدگاه ديگري دارد. و من چون به رشد سياسي مردم فکر مي کنم، خواهش مي کنم بيايند و کانديدا شوند و نظراتشان را بگويند و براي آينده کشور مفيد خواهد بود هر کس که رئيس جمهور شود مي تواند از اين نظرات استفاده کند.»

وی افزود:«احمدي نژاد يک سال و نيم پيش به صراحت گفته، هر کس مي خواهد کانديدا شود، بيايد. اين معني اش روشن است. 37 سال سابقه دوستي و کاري با خوش چهره دارم. من به دانش جعفري سال ها است ارادت دارم. من جدي مي گويم، آمدن کروبي، موسوي، خاتمي همه مبارک است.»

کلهر درباره شعار انتخاباتی احمدی نژاد در این دوره از رقابت های انتخاباتی نیز گفت:«شعار قبلي اين بود که «مي شود، پس مي توانيم» پيشنهادم براي آينده اين است که "مي توانيم پس مي شود.»
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا