یزدفردا "

انعکاس مطبوعات استان دریزدفردا

"هفته نامه آیینه یزد"

مدیر مسئول :رضا سلطان زاده

در سال گذشته به دنبال مصاحبه اين هفته نامه با مدير كل نظارت و بازرسي استان يزد به نقل از ايشان اعلام شد:«مصوبه دريافت عوارض سال 1387 توسط شهرداري يزد غير قانوني است».
در چند شماره، در اين زمينه پرسش هايي از فرماندار، استاندار يزد مطرح و از مسئولان استان درخواست رسيدگي و ارائه پاسخ به سئوالات گرديد. اما متاسفانه پاسخي دراين زمينه دريافت نشد. فرمانداري، پاسخگويي را به استانداري محول كرد شهرداري، شوراي شهر و بقيه مديران ذيربط نيز به درخواست به حق مردم صبور و تلاشگر يزدي توجهي نكرده و سال به پايان رسيد.
در آينده چه پيش آيد؟ خدا آگاه است! شايد عده‌اي فكركنند تنها شوراي اسلامي شهر يزد به هفته نامه‌اي كه نظريات مدير كل بازرسي و نظارت را مبني بر غيرقانوني بودن مصوبه عوارض سال 1387يزد منتشر كرده عنايت و توجه ندارد! و در نهايت در اخذ عوارض راه صواب نمي‌پيمايد در حاليكه بيان مطالب زير نشانگر اين معني است:
كه: هر دم از اين باغ بري مي‌رسد
تازه تر از تازه تري مي‌رسد
نمايندگان موسسان مدارس غير دولتي يزد در 15/11/87 به يك مصوبه غيركارشناسانه و شگفت انگيز شوراي اسلامي شهر يزد انتقاد كرده و از سازمان آموزش و پرورش خواسته‌اند موضوع را پيگيري، رسيدگي و بررسي كند.سازمان آموزش و پرورش با ارسال نامه‌اي به شوراي اسلامي شهر يزد نسبت به مصوبه مذكور اعتراض و تقاضاي بررسي مجدد كرده است.اما تا بيستم فروردين ماه 1388 پاسخي دريافت نگرديده است.
بنابراين تاسيس كنندگان مدارس غيردولتي درخواست رسيدگي و اخذ تصميم مناسب در اين امر داشته‌اند كه تا اين تاريخ نتيجه‌اي عايد نگرديده است.
اكنون توجه خوانندگان را به اين مكاتبات معطوف مي‌دارد.
شماره 69-15/11/87
باسمه تعالي
سازمان آموزش و پرورش استان يزد
با سلام؛باستحضار مي‌رساند كميته نرخ گذاري و سرويس رفت و آمد دانش آموزان طي پيشنهادي قبل از شروع سال تحصيلي88-87 از شوراي اسلامي محترم شهر يزد درخواست نمودند حق اياب و ذهاب دانش آموزان در سال تحصيلي جاري معادل 20% نسبت به سال تحصيلي گذشته افزايش يابد. اعضاء شورا پس از طرح موضوع و بررسي در صحن علني شورا و استماع اظهارات موافقان و مخالفان با 15/. افزايش موافقت و مراتب را به سازمان آموزش و پرورش يزد ارسال نموده و به دنبال آن مراتب به مناطق آموزش و پرورش و مديران و مسئولان آموزشگاهها ابلاغ گرديد تا حق سرويس دانش آموزان برابر با مصوب شوراي اسلامي شهر اَخذ گردد.
متاسفانه چند ماه بعد از شروع سال تحصيلي شوراي شهر يزد به دنبال پيشنهاد تنها يكي از اعضاي كميته نرخ گذاري و بدون اعلام نظر انجمن اولياءومربيان و يا نماينده سازمان بازرگاني و بدون توجه به عواقب موضوع 15% را به 25% افزايش دادند.بنابراين توجه مسئولان و ديگر مديران اجرايي استان را به اين جلب مي‌نمايد همانطوري كه مستحضريد دريافت هر گونه وجه اضافي از دانش آموزان آن هم در اين موقع از سال تحصيلي انعكاس نامناسبي در پي خواهد داشت به ويژه اينكه اولياء دانش آموزان به سادگي مبلغ درخواستي اضافي را پرداخت نخواهند كرد.
خواهشمنداست دستور فرمائيد هر چه زودتر اقدامات لازم معمول و ترتيبي اتخاذ گردد تا در سال تحصيلي جاري مصوبه افزايش دوباره اياب و ذهاب دانش آموزان كان لم يكن تلقي گردد.
موسسين مدارس غير دولتي

17/51965-23/11/87
از:سازمان آموزش و پرورش استان يزد
به: شوراي محترم اسلامي شهر يزد
صلوات بر حضرت محمد (ص) و آل طاهرينش.
با سلام واحترام
به استحضار مي‌رساند كه معمولاً هر ساله قبل از شروع سال تحصيلي نرخ كرايه سرويس اياب و ذهاب دانش آموزان كه مورد تاييد آن شوراي محترم مي‌باشد به مدارس ابلاغ مي‌گردد. براي سال تحصيلي جاري نيز مصوبه آن شوراي طي نامه شماره 17/11798-12/3/87 به نواحي يك و دو يزد ارسال و به اطلاع اولياء دانش آموزان رسانده شد. در تاريخ 29/8/87 رونوشت مصوبه‌اي به اين سازمان رسيد كه حاكي از افزايش 10 درصدي نرخ قبلي بود بنابر وظيفه، مصوبه جديد به نواحي يزد ارسال گرديد ولي مسئولان مدارس و اولياي دانش آموزان به صورت حضوري، تلفني يا كتبي نسبت به افزايش نرخ در اين موقع از سال ابراز نارضايتي نموده‌اند لذا امكان اخذ وجه مجدد از اولياء ميسر نمي‌باشد.
ضمناًً تصوير نامه موسسان مدارس غيرانتفاعي به پيوست تقديم مي‌گردد خواهشمنداست موضوع مجدداً مورد بررسي قرار گيرد.
محمدرضا باغستاني – رييس سازمان

شماره: 71-تاريخ 20/1/88
سازمان محترم آموزش و پرورش استان يزد
با سلام واحترام؛
پيرو نامه شماره 69-15/11/87 به استحضار مي‌رساند تا كنون پاسخي به نامه مذكور داده نشده است و موسسان مدارس امضاء كننده نامه نمي‌توانند قراردادي با 25% افزايش حق سرويس دانش آموزان با موسسات ميني بوسراني امضاء نمايند چون در آغاز سال تحصيلي 88-87 برابر با 15% افزايش اعلام شده ازسوي ادارات آموزش و پرورش وجه از ولي دانش آموزان اخذ گرديد بنابراين خواهشمند است دستور فرمائيد ترتيبي اتخاذ گردد تا بر اساس همان نرخ اوليه قرار داد تنظيم و اقدام لازم معمول گردد.
اعضاي شوراي هماهنگي مدارس غيردولتي استان يزد–امضاء
اكنون با توجه به افزايش 10% مجدد كرايه رانندگان مراكز آموزشي و ايجاد آشفتگي در جابه جايي دانش آموزان شايسته است براي روشن شدن موضوع شوراي اسلامي شهر يزد به پرسش‌هاي زير پاسخ دهد.
1- بر اساس چه معيار و ارزيابي سال گذشته 15% و در همان سال مجدداً بر كرايه وسايل نقليه افزوده ايد ؟
2- در جلسه‌اي كه 10% اضافه كرايه به تصويب رسيده است موافقان و مخالفان چه كساني بوده‌اند و دلايل اين افزايش نابهنگام چه بوده است ؟
3- اگر اين افزايش قانوني و با اصول ومعيارهاي قابل قبول هماهنگي دارد چرا به نامه‌هاي سازمان آموزش و پرورش و تاسيس كنندگان مدارس غير دولتي و عموم اولياء و دانش آموزان پاسخ داده نمي‌شود ؟
4- راستي شوراي مهم ومحترم اسلامي شهر اين بي توجهي‌ها و سر در گمي‌ها را چگونه تفسير مي‌كند و آيا به نتايج ناخوشايند آن در آينده مي‌انديشد؟
5- بالاخره پاسخگوي مصوبات متناقض و غير كارشناسانه شوراي اسلامي شهر يزد كيست؟
نگارنده اين سطور وظيفه خود مي‌داند از رانندگان زحمتكش و وظيفه شناس سرويس‌هاي سوراي و ميني بوس آموزشگاهها كه اكثراً با دلسوزي و دقت نظر انجام وظيفه مي‌نمايند سپاسگزاري نمايد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا