انعکاس مطبوعات در یزد فردا :

تیتر و عناوین شماره سیصد و هشتاد ویک روزنامه خاتم یزد

شماره سیصدو هشتاد و یک (381) روزنامه محلی «خاتم یزد» روز «چهارشنبه 25 شهریورماه 1388» چاپ و بر روی کیوسک مطبوعات یزد قرار گرفت که بخشی از تیتر و عناوین این جریده محلی یزد را مرور می کنیم.

 
صفحه اول 

 خاتم یزد  پیرو گزارشهای حمل و نقل شهری یزد؛ در تیتر یک خود و در گزارشی باعنوان «تاکسی یزد فقط دربست» به نقدی در راستای عملکرد تاکسی ها یزد پرداخته است.

در این مقاله نویسنده با نگاهی روایی از زبان رانندگان تاکسی و با گریز به سخنان مسوولین شهری مشکلات و معضلات ناوگان تاکسی رانی را تحلیل نموده است و در نهایت واکاوی مختصری از وضعیت این ناوگان ارائه نموده است.

تیتر دو  این روزنامه با عنوان «به ثبت جهانی بافت شهری یزد می اندیشیم/ وقتی چاپارخانه تاریخی سریزد به محل نگهداری دام و طیور تبدیل می شود» گزارشی از چاپارخانه تاریخی سریزد مهریز است که سالها به محل نگهداری دام تبدیل شده است.

در این گزارش  با «دهیار سریزد»، «اهالی سریزد» «نماینده سازمان» و همچنین «ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد» در مورد چرایی رخداد چنین حرکتی مصاحبه ای انجام داده  که خواندنی و قابل تامل است.

در صفحه اول  و در ستون «مناسبت» با عنوان «عیدسعید فطر از وداع با ماه مبارک رمضان خبر میدهد» و در ستون «پنجره» با عنوان «امام خمینی(ره) پایه گذار نظام جمهوری اسلامی ایران/روز قدس تمایز منافقین از متعهدین» به موضوعات روز و مناسبتی پرداخته شده است.

 
صفحه دوم

درصفحه دوم  و در ستون «سرخط» ، تیتر و عناوین مهم اخبار منتشر شده در هفته گذشته (چهارشنبه تا چهارشنبه) خبرگزاریها و وبسایتهای خبری با محوریت «یزد» درج شده است .

«مدیر کل بنیاد حفظ آثار استان یزد: برای هفته مقدس 91 برنامه داریم»، « نهضت آسفالت در استان یزد 67 درصد پیشرفت دارد»و« یک نماینده: دولت؛ شهرداری ها را در اجرای طرحهای عمرانی یاری دهد » از عناوین و تیترها در ستون «خبر کوتاه» صفحه دوم است.

 
صفحه سوم

در صفحه سوم این روزنامه و در سرویس «حوادث» خبرهایی نظیر«سارقی با 13 فقره سرقت با جاگذاشتن گوشی تلفن همراهش لو روفت»، « نوجوان 17 ساله کارت پایان خدمت می فروخت»، « سرقتهای 10 ثانیه دو خواهر» «مارآجلیلی از اصفهان به تهران رسید» حوادث این شماره به شمار می آید.

اما  دو مطلب تحت عناوین «دزدان در کمینند، نام خودرا روی زنگ خانه ننویسید» و «عامل تصادف در ایران، 30 درصد جاده؛ 52 درصد انسان و  13 درصد خودرو» به عنوان مطالب آموزشی پلیسی و راهنمایی و رانندگی محسوب می شود.

در سرویس «ورزشی» نیز خبرهای «تیم فوتسال جام جم نماینده استان در لیگ دسته اول کشور»«اردوی تیم فونبال ساحلی گلساپوش در ساری»، «مشکلات ورزش بخش بهمن ابرکوه مورد بررسی قرار گرفت»، « مراسم استقبال از بازیکن یزدی عضو تیم ملی فوتبال ناشنوایان» و «هیات فوتبال در زیر بار بدهی» درج شده است.

عناوین «سرپرست نبم فوتبال تربیت :برخورد مایل کهن دور از انتظار بود»، «دنبال اعتراض محمد مایلی کهن صورت گرفت: عذرخواهی رسمی باشگاه ساپیا از مسوولان تربیت یزد»، «دیدار ورزشکاران دوچرخه سوار مهریزی با استاندار یزد»،  «برنامه زمانبدی بازی های تیم  فوتبال تربیت یزد در لیگ دسته اول» و «سنگ آهن قهرمان مسابقات فوتبال استان» دیگر خبرهای ورزشی خاتم یزد است.

 
صفحه چهارم

در صفحه چهارم اما در ستون «یاد» زندگی نامه محمد کریم پرنیا درج شده است و در ستون «در شهر » هم  با عنوان «از آسمان گل میریزد به دنیا خوب نگاه کنیم» دیگر مطلب فرهنگی خاتم یزد در این شماره است.

«مقوا گران می شود»؛«حسین مسرت پژوهشگر یزدی در جمع پؤوهشگران بزرگ در کتاب اسپادانا در نگاه اندیشمندان»، « خبرنگاران ایرنا یزد از خدمات رییس این مرکز قدردانی کردند»، « نشست رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با مدیران موسسات تولید فیلم های سینمایی» و «باوجود رتبه اول تعداد کتابخانه در کشور هیچ کتابخانه استاندارد در استان نیست» از مباحث روز فرهنگی درج شده در این شماره است.

«ملاک همسرگزینی دانشجویان دانشگاهها تهران/ مذهبی بودن و زیبایی به ترتیب اولین ملاک دختران پسران در انتخاب همسر» و «رایانه در مکان عمومی تر و در دید والدین در منزل قرار گیرد»  دو مقاله تحلیلی و آموزشی در حوزه فرهنگ و ادب شماره 381 خاتم یزد است.

 
 شناسنامه خاتم یزد

در شناسنامه روزنامه سیاسی , اقتصادی، ورزشی، اجتماعی؛ فرهنگی، هنری «خاتم یزد» دست اندرکاران روزنامه چنین معرفی شده اند:مدیرمسوول و صاحب امتیاز، دکتر علی محمد مزیدی، سردبیر: رضا نارگانی، مدیراجرایی: ایمان آقارحیمی، هیات تحریریه: ابوالفضل محمدی، مهدی جاور، محمد حسین تقوایی زحمتکش، احمد عزیزی، سیدعلی رضوی، بهار بمی نژاد، سمیه محمدی- روابط عمومی : حکیمه مهدوی- تیراژ 5000 نسخه

یزدفردا

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا