پیکر حاج علی هاشمی بر شانه های نمازگزاران آرام گرفت

یزدفردا " - گزارش محمدجواد دهقانی (همرزم شهید) :پیکر دلاورمرد هورالعظیم در دوران دفاع مقدس، سردار هور حاج علی هاشمیشهید "حاج علی هاشمی" سرانجام پس از سال ها غربت، بر شانه های نمازگزاران جمعه آرام گرفت.
پیکر مطهر یکی از مردان شجاع تاریخ دفاع مقدس را که خستگی نمی شناخت، امروز بر شانه های مردم تهران درحالیکه با اشکهایشان غسلش می دادند، یافتم.
حاج علی عزیز، بغض قلمم با دیدن تابوت مطهرت پیچیده در پرچم مقدس ایران اسلامی، شکست، گرچه عاجز از بیان، اما به حرکت درآمد.
در گوشه ای از خیابان انقلاب اسلامی منتظر ورود پرستوهای مهاجر، کاروان شهدایی که به فرماندهی تو در راه بود، نشستم.
به دنبال دیگر همرزمانم که جز به نام تو قابل شناسایی نیستند می گشتم، آخر می دانی که ما را به نام "بچه های علی هاشمی" در دفاع مقدس می شناسند و سالهاست که به این مدال مفتخریم.
صدای خودروی پیشرو که ورود شما را با شعار "کجایید ای شهیدان خدایی" به مقابل دانشگاه اعلام می کرد به یک باره رشته افکارم را گسست، به خیابان آمدم و فقط یک سوال داشتم، پیکر شهید علی هاشمی در کدام خودرو است؟
دوان دوان خود را رساندم، اشکها با دیدنت بر گونه هایم سرازیر شد اما طاقت نیاوردم و فریاد زدم "فرمانده دلاورم در این سالهای غربت کجا بودی" ؟
با نعیم دیگر همرزم خود یکدیگر را در آغوش گرفتیم و به یادت گریه کردیم، برای مظلومیت تو، نه شهادتت که این مزد مردان خداست.
به یک باره یادگار بسی ارزشمندت، فرزندت "حسین" را دیدم و در آن شلوغی جمعیت خود را به او رساندم تا تو را در چهره او ببینم.
علی جان مردم خوب تهران را دیدی که چگونه پارچه، تسبیح و انگشترهای خود را به ماموران می دادند تا بر تابوت مطهرت کشیده و تبرک کنند؟
بچه های خود را بالای تریلی حامل پیکر مطهر تو می فرستادند تا عطر شهادت را استشمام کرده و زندگی، بودن و رفتن را از شما الهام بگیرند.
علی جان، کدام مورخ با چه نگارشی رشادت، خلوص و دلاوریهای تو را یارای ثبت خواهد داشت؟
سردار مظلومی که در سخت ترین شرایط دفاع مقدس، بی نام و نشان با جمعی جوان و نوجوان بسیجی عاشق دین و وطن، دشمن بعثی را به ذلت کشاندی، نام تو در صفحات تاریخ ایران جای خواهد گرفت.
سردار دلاور هور نام گرفتی، و مردم خوزستان بخصوص دشت آزادگان، آزادی حمیدیه، هویزه، بستان و سوسنگرد را مدیون تو و همرزمانت هستند.
جفیر چگونه قدم های استوارت در نبرد با دشمن را به فراموشی بسپارد؟
مگر زمانی که اولین گلوله های شیمیایی دشمن بعثی بر روی بچه های تو در شط علی ریخته شد را این سرزمین می تواند از یاد ببرد؟
مظلوم خوزستان، دلاور مرد ایران اسلامی "حاج علی هاشمی" بود که مجاهدان عراقی و ایرانی از شهید سیدرسول عراقی تا عبدالرضا شجرات و خطه شط علی و طبر، نام و یاد او را تا قیام قیامت حفظ خواهند کرد.
نام بلندت تا همیشه تاریخ جاودان باد.
















یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا