وزیر راه و ترابری:

راه آهن شیراز - اصفهان تا پایان سال به بهره برداری می رسد

یزدفردا "سرویس خبر دولت "عمرانی :بهبهانی گفت : در حال حاضر وزارت راه و ترابری 11 هزار پروژه به ارزش حدود 200 هزار میلیارد تومان روزی زمین دارد و امسال نیز 400 پروژه دیگر اضافه شد.

وزیر راه و ترابری گفت: با اتمام هفت کیلومتر باقیمانده از راه آهن شیراز - اصفهان این خط تا 22 بهمن و نهایتا پایان سال جاری به طور کامل مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش یزدفردا  به نقل از ایرنا ، حمید بهبهانی شامگاه چهارشنبه در یادواره شهدای اداره کل راه و ترابری استان فارس و همچنین مراسم روز راهدار در شیراز اظهار داشت: در دوره گذشته مسوولان استان قول دادند که مشکل تملک این مسیر باقیمانده را رفع می کنند تا وزارت راه نیز کار پروژه را به پایان برساند اما ما هرچه منتظر ماندیم تملکی انجام نشد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی دو کار می توانستیم انجام دهیم، یکی اینکه منتظر بمانیم تا مسوولان وقت استان تملک راه تا هز زمان که طول کشید انجام دهند و بعد ما کار را به اتمام برسانیم که ممکن بود این کار آنقدر طول بکشد که کل مسیر از بین برود.

بهبهانی اضافه کرد: راه دیگر هم این بود که از بقیه مسیر که قابل بهره برداری بود به طور آزمایشی استفاده کنیم و نواقص و مشکلات مسیر را برطرف کنیم تا کار تملک پایان یابد که ما نیز راه دوم را انتخاب کردیم و مسیر را برای استفاده باز کردیم.

وزیر راه و ترابری ضمن قدردانی از تلاشها و پیگیری های احمدزاده استاندار فارس ادامه داد: مسوولان وقت استانداری اگر دو سال قبل به قولشان عمل کرده و تملک را انجام داده بودند این کار پایان یافته بود.

وی ضمن انتقاد از عدم توجه به پیشنهاد ایجاد یک ایستگاه راه آهن در محل پل فسا در جنوب شیراز گفت: ایجاد ایستگاه در نزدیکی فرودگاه شیراز بسیار موثرتر بود و مسافرانی که با قطار وارد شیراز می شدند می توانستند با استفاده از هواپیما به سایر نقاط کشور سفر کنند.

بهبهانی افزود: در شرایط کنونی اگر مسافری با قطار وارد شیراز شود باید از غربی ترین نقطه شیراز با طی مسیری حدودا 45 کیلومتری خود را به شرقی ترین نقطه این شهر برساند تا بتواند از هواپیما استفاده کند.

وی ضمن بیان این مطلب که امروز ایران تبدیل به کارگاه ایجاد راه و راه آهن شده است اظهار داشت: طی 30 سال گذشته در کشور تنها 9 هزار کیلومتر راه آهن در کشور اجرا شد و این در حالی است که در دو سال گذشته تاکنون چهار هزار کیلومتر راه آهن در کشور کار شده که از 10 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او افزود: در حال حاضر وزارت راه و ترابری 11 هزار پروژه به ارزش حدود 200 هزار میلیارد تومان روزی زمین دارد و امسال نیز 400 پروژه دیگر به ما اضافه شد و این درحالی است که بودجه ما تنها سه هزار میلیارد تومان است.

وزیر راه و ترابری ضمن اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در کشور گفت: دولت در سال 110 هزار میلیارد تومان یارانه می پرداخت که قطعا با هدفمندی یارانه ها می توان حجم عظیمی از این رقم را به جای اینکه به شکل غیر هدفمند به حدر برود صرف ایجاد زیرساختها و اجرای پروژه های عمرانی در کشور کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود راهداران را سربازان و خدمتگزاران بی نام و نشان و سفیران آسایش مسافران توصیف کرد و گفت: 30 تا 35 نفر از این عزیزان در طول سال در جاده های استان جان خود را از دست می دهند که لازم است یک دفترچه یادبود از آنها تهیه کنیم تا علت و محل و زمان جان باختن آنها را ثبت نماییم.

بهبهانی حفظ و حراست از راه ها را امری ضروری دانست و افزود: ما نباید تنها به راهداری زمستانه اکتفا کنیم بلکه باید در هر زمانی خود را ملزم به حفظ و احیای راهها بدانیم.

وی ادامه داد: نباید بگذاریم که این ثروتی که با زحمات بسیار زیاد و صرف هزینه های سنگین ایجاد شده به سادی از بین برود، باید در حفظ راهها بکوشیم و نگذاریم که از بین بروند.

وی بازسازی و تجهیز راهدارخانه ها را نیز از دیگر اقدامات در دست اقدام وزارت راه برشمرد و اضافه کرد: با بازسازی و تجهیز این راهدارخانه ها در حقیقت مکانی برای استراحت و آسایش راهداران، ماموران پلیس راه و مسافرانی که دچار مشکل شده اند ایجاد خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا