فرمانده پليس راه آهن كشور:

در سند چشم انداز 20 ساله کشور برای راه آهن ساختار امنیتی دفاعی پیش بینی شده است .

بافق علي عسكري سرپرست يزد فردا بافق"سردار" امیر رحمت الهی " در مراسم معارفه فرمانده یگان پلیس راه آهن شرق افزود:در راه آهن با دو واژه ایمنی و امنیت مواجه هستیم که سلامت وحفاظت سیر و حرکت قطارها، ایمنی است و مقوله مهمتری که مفهمومی وسیعتر نیز دارد امنیت راه آهن است که امروز در تمام دنیا به عنوان یک موضوع مهم و استراتژیک از آن نام می برند.

وی راه آهن ایران را بسیار امن دانست و گفت:از ابتدای تاسیس راه آهن، پلیس با ساختاری منسجم و وحدت فرماندهی در طول خطوط استقرار پیدا کرده و ما در حال حاضر 14 یگان انتظامی داریم که پلیس راه آهن شرق با 1000 کیلومتر، گسترده ترین مسیر انتظامی را دارد.

وی گفت: وقتی شاخص های جرایم را بررسی می کنیم با 30میلیو ن نفرمسافری که در سال از طریق شبکه ریلی جابجا می شوند آمار جرایم عمومی ما بالا نیست.

فرمانده پلیس راه آهن کشور گفت: ما به معنای واقعی بایستی به امنیت پایدار توجه داشته باشیم و مصمم هستیم تا شرایط امنیتی پایداری را در راه آهن برقرار کنیم.

مدیر کل راه آهن شرق هم در این مراسم با اشاره به نیاز به استقرار پلیس در این اداره کل گفت: راه آهن از زمان راه اندازی توامان با پلیس بوده که توانسته است رو به جلو حرکت کند.

"مهندس "محمد پورفخری "این اداره کل را طولانی ترین ناحیه در بین نواحی راه آهن دانست و تصریح کرد: این محور در سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد واقع شده است و یکی دیگراز موقعیت های حساس این اداره کل واقع شدن قسمتی از آن در کویر می باشد.

وی گفت:از زمانی که پلیس راه آهن شرق مستقر شد در رابطه با مسائل امنیتی منطقه خیالمان راحت شد وتمام تلاش سایر مامورین فنی وسیروحرکتی به ارتقا ایمنی وافزایش حمل ونقل معطوف شده است و امور امنیتی و سایر موارد توسط پرسنل زحمتکش پلیس راه آهن انجام می شود.

همچنین در این مراسم تبدیل پاسگاه پلیس راه آهن شرق کشور به یگان انتظامی اعلام و سرهنگ شیروانی به عنوان اولین فرمانده این یگان معرفی شد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا