جزئيات دستگيري سركرده جدید گروهك تروريستي ریگی در پاکستان

یزدفردا "سرویس خبر"پلیس- يك منبع مطلع كه خواست نامش فاش نشود، جزييات بيشتري را از نحوه دستگيري سركرده گروهك تروريستي جندالشيطان در پاكستان اعلام كرد.


اين منبع آگاه، روز جمعه به ايرنا گفت: نيروهاي امنيتي پاكستان چند روز پيش در عملياتي موفقيت آميز فردي بنام 'جهان زيبا' نوه 'اكبر بكتي' را دستگير كردند.


وي افزود: فرد دستگير شده در تحقيقات و بازجويي ها، از ارتباط خود با عبدالرئوف ريگي و محمد ظاهر بلوچ سركردگان گروهك تروريستي جندالشيطان، پرده برداشته و محل انبار بزرگ تسليحات اين گروهك تروريستي را كه از آن برعليه مردم مظلوم و بي دفاع استفاده مي شد، افشا كرد.


اين منبع آگاه گفت: نيروهاي امنيتي پاكستان پس از تدابير لازم و با تجهيزات كامل اين محل را به محاصره در آورده و موفق شدند علاوه بر محمد ظاهر بلوچ حدود 17 نفر از تروريستهاي تحت امر وي را نيز دستگير كنند.


عبدالرئوف ريگي برادر بزرگ عبدالمالك ريگي و سركرده معنوي گروهك تروريستي جندالشيطان است كه پس از معدوم شدن عبدالمالك، با همدستي تروريست ديگري به نام 'محمد ظاهر نارويي' معروف به محمد ظاهر بلوچ كه به عنوان سركرده اين گروهك برگزيده شده در ماههاي گذشته اقدام به جنايات متعددي بر عليه مردم مظلوم و بي دفاع منطقه كرده و در همه عمليات تروريستي در سيستان و بلوچستان دست داشته اند.


لازم به يادآوري است، 'اكبر بكتي' از سران معروف و معتمدين مردمي ايالت بلوچستان بود كه چندي پيش توسط افراد ناشناس به ضرب گلوله كشته شد.


معاون امنيتي استاندار سيستان و بلوچستان نيز پيشتر به ايرنا خبر داده بود: ارتباط مداوم با مسوولان ذيربط در پاكستان براي روشن شدن جزييات دستگيري سركرده گروهك تروريستي جندالشيطان ادامه دارد.


جلال سياح روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا بيان كرده بود: مسوولان استان از مدتها پيش با ارتباط مستقيم و مداوم با مقامهاي رسمي در پاكستان پيگير دستگيري سركرده و اعضاي گروهك تروريستي جندالشيطان هستند.


گروهك تروريستي جندالشيطان معروف به گروهك ريگي با حمايت سرويسهاي اطلاعاتي غرب و منطقه، تاكنون با انجام عمليات متعدد تروريستي از جمله 'تاسوكي، دارزين كرمان، مسجد علي ابن ابيطالب (ع)، مسجد جامع زاهدان، همايش سران طوايف در پيشين، گروگانگيري، راهبندي و راهزني مسلحانه، شهادت ماموران انتظامي، خلع سلاح چند پاسگاه و گروگانگيري ماموران، شهادت شماري از گروگانها و آخرين مرحله آن نيز تاسوعاي خونين چابهار'، دهها نفر از مردم شيعه و سني را شهيد و زخمي كرده است.


سركرده دستگير شده گروهك ريگي شناسايي شد


منابع محلي در پاكستان روز جمعه ضمن تاييد دستگيري سركرده جديد گروهك تروريستي ريگي وي را' محمد ظاهر بلوچ' معرفي كردند.


تازه ترين گزارش هاي دريافتي حاكيست ، نيروهاي امنيتي پاكستان طي عملياتي محمد ظاهر بلوچ را به عنوان رهبر گروهك ريگي كه نام 'جندالله' را براي خود برگزيده دستگير كرده اند.


در گزارش هاي اوليه نام رهبر گروهك ريگي ' عبدالرئوف 'ذكر شده بود.

سايت بي بي سي نيز تاييد كرده است كه محمد ظاهر بلوچ رهبر گروهك ريگي است.


گفته مي شود، منابع اطلاعاتي براي تثبيت عمليات دستگيري كه 'موفقيت آميز ' نيز خوانده شده و انتقال وي به مكان مناسب در گزارش هاي اوليه نام عبدالرئوف را عنوان كردند.


جمهوري اسلامي ايران از پاكستان خواستار استرداد عوامل اين گروهك تروريستي شده است.


گروهك ريگي در آخرين اقدام تروريستي خود در شهر چابهار در جنوب شرق ايران در هفته گذشته و روز تاسوعاي حسيني 38 تن از مردم را به شهادت رساند و ده ها تن را زخمي كرد.


اين اقدام تروريستي با محكوميت جهاني از جمله پيام دبيركل سازمان ملل و دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي همراه شد.


دستگيري جانشين ريگي و غافلگير شدن محافل رسانه اي غرب


محافل آمريكايي و غربي كه اقدامات تروريستي گروهك تروريستي ريگي را پوشش مي دهند، طي 12ساعت گذشته نسبت به دستگيري جانشين عبدالملك ريگي معدوم سكوت كرده اند.


رسانه هاي آمريكايي هفته گذشته و بلافاصله پس از آخرين اقدام تروريستي در سيستان و بلوچستان ايران كه ده ها تن از مردم را در روز تاسوعا حسيني به خاك و خون كشيد فعاليت گروهك ريگي را منعكس كردند.


به گزارش گروه صوتي و تصويري ايرنا، رصد اخبار نشان مي دهد محافل غربي به خصوص مقام هاي آمريكايي و رسانه هاي وابسته به صهيونيسم درباره دستگيري جانشين عبدالمالك ريگي غافلگيري شده اند.


شبكه 'العربيه' و شبكه 'بي بي سي ' تنها رسانه هايي هستند كه خبر دستگيري ' محمد ظاهر بلوچ' را به نقل از خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) منعكس كردند.


برخي منابع محلي در پاكستان پنجشنبه شب اعلام كردند جانشين عبدالملك ريگي ،سركرده معدوم گروهك تروريستي جندالشيطان،توسط نيروهاي سازمان اطلاعات ارتش اين كشور بازداشت شده است .


بعد از وقوع حملات تروريستي اخير در چابهار كه به شهادت 38 تن از مردم منجر شد، مقام هاي ايراني پاسخگويي سريع دولت پاكستان درخصوص علت ادامه تردد تروريست ها در نوار مرزي دوكشور را خواستار شده اند.


رسانه هاي غربي هفته گذشته و پس از اعدام 11 تن از عناصر وابسته به تروريسم جهاني و گروهك ريگي آن را در سطح وسيعي منعكس و تلاش كردند به آن چهره حقوق بشري بدهند.


شبكه تلويزيوني بي بي سي گفت كه خبرگزاري رسمي ايران در حالي خبر از دستگيري عضو گروهك ريگي مي دهد كه محمود احمدي نژاد رييس جمهوري ايران اخيرا از مقام هاي پاكستاني خواست عاملان بمب گذاري انتحاري در چابهار را بازداشت و تحويل ايران بدهند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا