آتش‌سوزی پاساژ درفشان با  3 کشته


با اعلام وقوع این آتش‌سوزی در پاساژ پنج طبقه درفشان واقع در خیابان منوچهری، آتش‌نشانان 9 ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و مشاهده کردند که طبقات سوم و چهارم این پاساژ کاملا مشتعل است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه هنوز علت وقوع حادثه آتش‌سوزی در پاساژ درفشان مشخص نیست، گفت: براثر این حادثه سه تن جان خود را از دست دادند.

تیموری، در این باره اظهارکرد: با اعلام وقوع این آتش‌سوزی در پاساژ پنج طبقه درفشان واقع در خیابان منوچهری، آتش‌نشانان 9 ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و مشاهده کردند که طبقات سوم و چهارم این پاساژ کاملا مشتعل است.

وی با بیان اینکه حدود 50 نفر در شیفت شب در این پاساژ مشغول به کار هستند، افزود: در زمان وقوع حادثه 30 تن از افرادی که در این پاساژ حضور داشتند به پشت‌بام پناه برده بودند که آتش‌نشانان به وسیله بالابر این افراد را از محل حادثه خارج کرده و از گسترش آتش به طبقات دیگر ساختمان جلوگیری کردند.

تیموری افزود: این پاساژ دارای 220 باب مغازه و انباری است که براثر این حادثه 74 مغازه در آتش‌سوختد و در بررسی‌های نهایی در میان اجناس سوخته شده جسد سه تن که یک زن و دو مرد بودند کشف شد که به نظر می‌رسد به دلیل اسنتشاق دود قادر به فرار نبوده‌اند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به اینکه عملیات اطفاء و لکه‌گیری محل حادثه به صورت کامل پایان یافته است، افزود: ‌در ساعات اولیه حادثه، آتش از سوی آتش‌نشانان کنترل و از گسترش آتش به سایر طبقات پاساژ جلوگیری شد اما با توجه به حجم بالای کالا، لکه‌گیری حادثه در حدود ساعت 9 صبح امروز پایان یافت.

وی با تاکید اینکه هنوز علت وقوع و میزان خسارات در این حادثه مشخص نیست، گفت: متاسفانه اصول ایمنی در این پاساژ رعایت نشده بود و پارچه و کالاهای اشتعال‌زا در راهروها و معابر پاساژ به صورت غیراستاندارد قرار داشته است این درحالی است که این پاساژ طی 10 سال اخیر بارها دچار آتش‌سوزی شده است و با توجه به این که ساختمان نیز یک ساختمان فرسوده است، پتانسل وقوع حادثه را دارد اما به اصول ایمنی در این پاساژ توجهی نشده است.

دو آتش‌نشان در حین ماموریت مسموم شدند

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با اعلام خبر مرگ سه نفر در حادثه آتش‌سوزی پاساژ درافشان در منطقه منوچهری به ایسنا گفت: تکنسین‌های اورژانس در ساعت 4:41 بامداد پنجشنبه در جریان وقوع این آتش‌سوزی گسترده قرار گرفتند که با توجه به گزارشات مبنی بر وسعت این حریق بلافاصله پنج دستگاه آمبولانس به محل حاثه اعزام شد.

وی با اعلام خبر مسمویت دو آتش‌نشان در این حادثه گفت: دو تن از آتش‌نشانان در حین انجام وظیفه به علت استنشاق گاز و دود ناشی از آتش دچار مسمومیت شدند که توسط امدادگران به بیمارستان سینا منتقل شدند.

به گفته عباس سه تن بر اثر شدت جراحات وارده ناشی از سوختگی جان خود را از دست دادند.

محمود احمدعلی، رییس کلانتری 109 بهارستان، درباره پوشش انتظامی این حادثه به ایسنا گفت: به محض وقوع آتش‌سوزی حدود ساعت 4 صبح امروز نیروهای پلیس در منطقه حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: تحقیقات پلیس درباره عمدی بودن یا نبودن حادثه همچنان ادامه دارد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا