خودکشی متهم به تجاوز در زندان

مردی که متهم بود به همراه دو دوستش با جعل عنوان و ربودن دختری جوان به او تعرض کرده است، در زندان به زندگی‌اش پایان داد

مردی که متهم بود به همراه دو دوستش با جعل عنوان و ربودن دختری جوان به او تعرض کرده است، در زندان به زندگی‌اش پایان داد. 


این سه مرد اوایل اردیبهشت سال 89، خود را به دختری جوان مامور معرفی و او را به اتهام بدحجابی سوار خودروشان کردند و مورد آزار قرار دادند. ماموران پلیس وقتی در جریان این پرونده قرار گرفتند که زن و شوهری به پلیس مراجعه کردند و مدعی شدند دخترشان به جرم بدحجابی دستگیر شده است. وقتی پلیس اسم فرشته را استعلام کرد، مشخص شد این دختر توسط هیچ نهاد قانونی‌ای بازداشت نشده ‌است. 


بعد از سه روز دختر جوان خود را به ماموران معرفی کرد و اتفاقی را که برایش رخ داده بود، شرح داد. او گفت: من صندوقدار یک رستوران در بالای شهر تهران هستم و شب‌ها دیروقت به خانه می‌روم. هر شب یکی از کارگران من را همراهی می‌کند تا سوار ماشین شوم. روز حادثه وقتی داشتم به خانه برمی‌گشتم، یک پژو جلو پایم توقف کرد و سرنشینان آن خود را مامور بسیج معرفی کردند، شخصی که برای بدرقه من آمده ‌بود، وقتی دید بسیجی‌ها ایستاده‌اند، رفت. آنها به من گفتند چون بدحجاب هستی باید تو را به یکی از پایگاه‌های بسیج منتقل کنیم. من هم سوار ماشین شدم فقط از آنها خواستم اجازه دهند خانواده‌ام را در جریان قرار دهم. آنها هم اجازه دادند، تلفن بزنم و موضوع را به مادرم اطلاع بدهم. آن سه سپس من را به ساختمانی در جنوب تهران بردند و در آنجا مورد آزار قرار دادند. آنها سه روز من را در آن محل نگه داشتند و بعد یکی از آنها دلش برایم سوخت و اجازه داد، فرار کنم. 


شکایت دختر جوان به شعبه 77 دادگاه کیفری‌ استان تهران فرستاده ‌شد و قاضی ساعی دستور شناسایی و بازداشت متهمان را صادر کرد.

 

بعد از چند روز پلاک خودرو متهمان شناسایی شد و با بازداشت صاحب‌خودرو که یکی از متجاوزان بود، سایر متهمان نیز دستگیر شدند.

متهمان در بازجویی‌های اولیه اعلام کردند به فرشته تجاوز کردند و اتهام خود را قبول دارند اما در جلسه محاکمه مدعی شدند اعترافات‌شان دروغ است. 


یکی از متهمان گفت: این درست است که ما خودمان را مامور معرفی و فرشته را سوار ماشین کردیم. اما وقتی فرشته فهمید مامور نیستیم، خودش قبول کرد با ما ارتباط داشته ‌باشد و هیچ‌ مقاومتی نکرد. بعد از سه روز هم وقتی خواست برود ما جلویش را نگرفتیم. 


قضات شعبه 77 دادگاه کیفر‌ی استان تهران بعد از برگزاری جلسه محاکمه رای بر اعدام هر سه متهم به اتهام تجاوز به عنف صادر کردند اما آنها به رای صادره اعتراض کردند و پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده‌ شد. درحالی که دیوان‌عالی کشور در حال بررسی پرونده بود، فرشته اعلام رضایت خود را اعلام کرد و گفت شکایتش را پس می‌گیرد. 


در ادامه رای صادره نقض شد و دیوان‌عالی اعلام کرد با توجه به اینکه فرشته اعلام رضایت کرده، ‌بنابراین ، ممکن است متهمان واقعیت را گفته و این دختر با رضایت خودش با متهمان رابطه برقرار کرده‌ باشد. ضمن اینکه پنج سال حبسی که به دلیل آدم‌ربایی و جعل عنوان مامور برای متهمان در نظر گرفته ‌شده، نسبت به جرمی که انجام داده‌اند، کم است. 


با توجه به این نظریه، پرونده برای رسیدگی به شعبه 71 دادگاه کیفر‌ی استان تهران فرستاده شد و روز گذشته متهمان برای ادای توضیح در مورد جرمی که مرتکب شده‌اند به دادگاه فراخوانده شدند. در حالی‌که متهمان سه نفر بودند، ماموران زندان فقط دو نفر را به دادگاه منتقل کردند و وقتی هیات قضات این موضوع را پیگیر شدند، مشخص شد متهم ردیف اول این پرونده که صاحب خودرو بود، در زندان خودکشی کرده ‌است. 


هم‌جرم این مرد گفت: وقتی رای اعدام به ما ابلاغ شد، او ترسید و نتوانست خودش را کنترل کند. او خیلی ترسیده ‌‌بود و هرچه ما سعی می‌کردیم به او امید بدهیم، فایده‌ای نداشت به همین دلیل هم یک روز وقتی در سلولش تنها بود، خودش را حلق‌آویز کرد. با توجه به این اتفاق و از آنجا که شاکی پرونده هم حاضر به حضور در دادگاه نشده بود، هیات قضات تصمیم گرفتند با به تعویق انداختن زمان محاکمه یک‌بار دیگر فرشته را احضار و ملزم به حضور در دادگاه کنند، چراکه گفته‌های او در دادگاه می‌تواند در کشف واقعیت موثر باشد.

منبع:  شرق

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا