قاتل دکتر سرابی فردا اعدام می‌شود

کارآگاهان وقتی متوجه شدند فرزندان این زن در کرمانشاه زندگی می‌کنند با هماهنگی قضایی راهی این شهر شدند و متهم اصلی را دستگیر کرده که او انگیزه قتل را انتقامجویی عنوان کرد

حکم قصاص عامل قتل دکتر سرابی فردا و در ملأعام و در محل وقوع جنایت اجرا خواهد شد.

فردا صبح پیش از طلوع خورشید حکم قصاص عامل قتل دکتر سرابی در ملأعام و در محل وقوع جرم اجرا خواهد شد.


شامگاه 31 شهریور سال گذشته دکتر غلامرضا سرابی، متخصص قلب و عروق، مقابل خانه‌اش در میدان 53 نارمک با شلیک 2 گلوله موتورسواران ناشناس هدف قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد، اما با وجود تلاش پزشکان، بعد از ظهر جمعه (2 مهر) جان باخت.


از آنجا که سوءقصد به جان این پزشک فقط 24 ساعت پس از قتل عبدالرضا سودبخش (پزشک متخصص عفونی) صورت گرفته بود با دستور معاون دادستان پرونده هر دو جنایت در اختیار شهریاری، بازپرس کشیک ویژه قتل قرار گرفت.


با توجه به اینکه دکتر سرابی قبل از مرگ به پلیس گفته بود که از سوی خانواده یکی از بیماران فوت شده‌اش مورد تهدید قرار گرفته است بلافاصله تحقیقات برای شناسایی خانواده زن فوت شده آغاز شد.


کارآگاهان وقتی متوجه شدند فرزندان این زن در کرمانشاه زندگی می‌کنند با هماهنگی قضایی راهی این شهر شدند و متهم اصلی را دستگیر کرده که او انگیزه قتل را انتقامجویی عنوان کرد.


جلسه محاکمه متهمان، در تاریخ 24 اسفند سال گذشته در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی محمدسلطان همتیار برگزار شد که در نهایت قاضی همتیار بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، سجاد، متهم ردیف اول را به اتهام قتل عمد به قصاص و به اتهام سرقت، نصب و تغییر شماره پلاک و سرپیچی از دستور پلیس به تحمل 4 سال و 6 ماه حبس و 74 ضربه شلاق محکوم کرد.


طبق حکم دادگاه، علی، متهم ردیف دوم نیز به تحمل 10 سال حبس (5 سال تعلیقی) محکوم شده است.


پرونده این جنایت، بعد از ابلاغ حکم به طرفین پرونده، به دیوان عالی کشور ارجاع شد تا قضات دیوان عالی نیز درباره پرونده و حکم صادر شده، نظر دهند. سرانجام قضات شعبه 20 دیوان عالی کشور بعد از بررسی پرونده و مشورت، حکم صادره درباره متهمان را تأیید کردند.

 

منبع:  فارس

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا