یکی از پنج ابرهکر جهان دستگیر شد

مقام‌های امریکایی یک ابرهکر 27 ساله را که ماه گذشته به اتهام رخنه در شبکه‌های امنیتی بانک‌ها و شرکت‌های تجاری بزرگ در شهر "نیس" فرانسه دستگیر شده است را تحویل می‌گیرند

مقام‌های امریکایی یک ابرهکر 27 ساله را که ماه گذشته به اتهام رخنه در شبکه‌های امنیتی بانک‌ها و شرکت‌های تجاری بزرگ در شهر "نیس" فرانسه دستگیر شده است را تحویل می‌گیرند.

به گزارش روزنامه فیگارو، ولادیسلاو آناتولیوویچ هوروهورین شاید در جهان چندان شناخته شده نیست اما در میان هکرها یک افسانه است.


هوروهورین،‌ یکی از پنج مجرم اینترنتی است که سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) و پلیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) مدت‌هاست که در جستجوی وی هستند.


مقام‌های امریکایی این تبعه اسرائیلی‌ـ‌اوکراینی را به نقض امنیت سایبری بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ تجاری متهم کرده‌اند.


هورهورین اطلاعات بانکی یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت‌های تجاری ارائه‌کننده کارت‌های اعتباری را سرقت کرده به‌‌طوری که این شرکت در سال 2004 میلادی به‌دلیل ضرر ناشی از این سرقت تعطیل شد.


بنا بر این گزارش، هورهورین همچنین مظنون اصلی در تحقیقات درباره حمله به بانک رویال اسکاتلند (RBS) است. در این حمله چند تن با همکاری یکدیگر 9 میلیون و 500 هزار دلار را از طریق خودپردازها و با سرقت کارت‌‌های اعتباری خارج کردند.


مجریان قانون در آن زمان این سرقت را پیچید‌‌ه‌ترین سرقت در تاریخ کلاهبرداری از کارت‌های اعتباری خواندند.


در مجموعع نه تن به اتهام ارتباط با این سرقت دستگیر شدند.


گفته شده که در این عملیات سرقت، هورهورین به تنهایی در یک روز 12 هزار و 500 دلار را از بانک رویال اسکاتلند در مسکو خارج کرده است.

 

منبع:  قانون

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا