فردا روباه پیر اعدام می شود

مرد 67 ساله ای که به 37 زن و دختر تجاوز کرده بود صبح فردا شنبه در زندان مرکزی اصفهان به دار مجازات آویخته می شود.

مرد 67 ساله ای که با اغفال زنان و دختران آنها را مورد آزار و اذیت قرار می داد صبح فردا در زندان مرکزی اصفهان به دار مجازات آویخته می شود. این متهم که به روباه پیر معروف است خود را وکیل، مامور پلیس و سازمان های دولتی معرفی کرده و به 37 زن و دختر تجاوز کرده بود.

 


پرونده متهم که از سال 85 به جریان افتاده بود پس از رفع نقص به دیوان عالی کشور ارسال و قضات این دیوان حکم قصاص متهم را تائید کردند.


این متهم 67 ساله با فیلمبرداری از زنان از آنها سوء‌استفاده می‌کرد

عامل تعرض به 37 زن اعدام می‌شود

مرد 67 ساله‌ای که به 37 زن و دختر جوان تعرض کرده است این هفته یا شنبه آینده به ‌دار آویخته می‌شود. این مرد که «احمد-ب» نام دارد، پیش از این در دادگاه کیفری استان اصفهان محاکمه و به اعدام محکوم شد، اما رای صادره یک‌بار نقض و مجدد برای او حکم مرگ صادر شده بود. احمد که از سال 85 در زندان به سر می‌برد به گفته محمدرضا حبیب، دادستان اصفهان در سه روز آینده اعدام خواهد شد.

 

اولین شکایت

 

اولین شکایت علیه احمد در آذر سال 85 در قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر اصفهان مطرح شد. شاکی زن جوانی بود که یک دختر معلول داشت و احمد برای اغفال وی از عنوان جعلی استفاده کرده بود. این زن به ماموران گفت: «احمد چندی قبل به عنوان مامور بهزیستی به خانه ما آمد و ادعا ‌کرد قصد دارد به دختر معلولم کمک کند. رفت و آمدهای این مرد به منزل من به این بهانه ادامه داشت و احمد کم‌کم با من طرح دوستی ریخت و یک روز مرا به بهانه‌ای به خانه‌اش دعوت کرد. او در آن خانه مرا مورد آزار جنسی قرار داد و روز بعد یک سی‌دی برایم فرستاد که نشان می‌داد از صحنه تعرض به من فیلمبرداری کرده است. احمد به من گفت برای اینکه فیلم را منتشر نکند باید به خواسته‌هایش تن بدهم. او به افراد زیادی بدهکار بود و قصد داشت به جای بدهی‌اش مرا در اختیار دیگران قرار بدهد ولی من تصمیم گرفتم علیه او شکایت کنم.»

 

ماموران بعد از شنیدن حرف‌های این زن خانه احمد را به صورت نامحسوس تحت کنترل درآوردند و به تحقیق درباره زندگی متهم پرداختند. آنها فهمیدند احمد که دو همسر دارد، خانه‌ای را به منظور اغفال زنان و دختران تهیه کرده است و رفت و آمدهای مشکوکی به این منزل صورت می‌گیرد. در ادامه فاش شد این مرد یک مرکز فساد را هدایت می‌کند. سرانجام ماموران بعد از اطمینان از صحت گزارش‌های اعلام شده با حکم قضایی به خانه احمد رفتند و ضمن بازداشت او به بازرسی از خانه‌اش پرداختند، آنها متوجه شدند این مرد در اتاق خواب خود دوربین مداربسته کار گذاشته است. کشف چندین سی‌دی از صحنه‌های تعرض به زنان و دختران جوان نشان می‌داد تعداد قربانیان این مرد فقط به همان یک شاکی ختم نمی‌شود.

 

37شاکی

 

ماموران در حالی بازجویی از احمد را آغاز کردند که 120 ساعت فیلم از صحنه‌های تجاوز این مرد به دست آمده و 11 مرد دیگر نیز به اتهام همدستی با وی دستگیر شده بودند. در جریان تحقیقات 37 زن و دختر جوان علیه او شکایت کردند و از جنایت‌های احمد پرده برداشتند. در این مرحله فاش شد مرد میانسال برای به تله انداختن طعمه‌هایش از روش‌های مختلف استفاده می‌کرد. یکی از شگردهای او این بود که با شناسایی خانواده‌هایی که فرزند معلول داشتند در نقش مامور بهزیستی و به بهانه کمک‌رسانی به این منازل راه می‌یافت و زنان و دختران جوان خانواده را با ترفندهای پیچیده به خانه خود می‌کشید و مورد آزار قرار می‌داد.

احمد در شگردی دیگر مقابل دبیرستان‌های دخترانه کشیک می‌داد و با تعقیب دختران به محض اینکه می‌دید آنها با پسری صحبت می‌کنند یا قدم می‌زنند از آنها عکس می‌گرفت و سپس دختران دانش‌آموز را با این تهدید که عکس‌ها را در اختیار پدر آنها قرار می‌دهد به خانه‌اش می‌کشاند و به آنان تجاوز می‌کرد.

متهم بعد از اغفال هر طعمه فیلم تهیه شده را برای او می‌فرستاد و تهدید می‌کرد اگر با مردانی که او می‌گوید رابطه برقرار نکنند فیلم را تکثیر خواهد کرد. ماموران همچنین فهمیدند احمد برای مرعوب کردن طعمه‌هایش از عناوین جعلی مامور امنیتی و انتظامی استفاده می‌کرد.

 

محاکمه

 

پرونده احمد بعد از تکمیل تحقیقات مقدماتی به دو بخش تقسیم شد. قسمت اول شامل اتهاماتی همچون دایر کردن مرکز فساد و جعل عنوان، تهیه فیلم‌های غیراخلاقی، شرب خمر و رابطه نامشروع بود که در اختیار شعبه 120 دادگاه عمومی اصفهان قرار گرفت و قضات شعبه دوم دادگاه کیفری استان اصفهان نیز مسوول رسیدگی به اتهام تجاوز به عنف شدند. احمد در نهایت گناهکار شناخته و به اعدام محکوم شد اما به رای صادره اعتراض کرد.

در حالی که رسیدگی به پرونده این مرد که به روباه پیر مشهور شده بود، ادامه داشت شاکیان از پیگیری شکایت‌شان صرف‌نظر کردند به همین سبب دیوانعالی، کشور رای صادره را نقض و پرونده را بار دیگر به دادگاه کیفری فرستادند. احمد برای دومین مرتبه محاکمه و باز هم به مرگ محکوم شد که این رای سرانجام به تایید رسید.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان دیروز با اعلام اینکه احمد تا روز شنبه به‌دار آویخته می‌شود، درباره این پرونده گفت: «رسیدگی به این پرونده به علت لزوم رفع پاره‌ای از نواقص از سال 85 تاکنون به طول انجامید. دستگاه قضایی به منظور حفظ کیان و آبروی شهروندان در بدو امر مجاز به بیان جزییات پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های دارای جرایمی همچون اعمال منافی عفت نیست و همین امر سبب می‌شود شهروندان تصور کنند این دستگاه نسبت به پرونده‌های اینچنینی بی‌اهمیت است اما این موضوع صحیح نیست و دستگاه قضایی برای احقاق حقوق مردم با کسی مماشات نمی‌کند.»

وی با اشاره به اینکه این پرونده با پیگیری جدی مسوولان قضایی استان اصفهان به سرانجام رسید، افزود: زنان و دختران باید به این موضوع توجه داشته باشند که افراد شیاد و سودجویی در جامعه وجود دارند که به دنبال سوءاستفاده از آنان هستند.

 


اعلام حکم قطعی متهمان خمینی‌شهر؛ هفته آینده


رییس‌کل دادگستری استان اصفهان از اعلام حکم قطعی متهمان خمینی‌شهر در هفته آینده از سوی دیوان عالی کشور خبر داد. غلامرضا انصاری اظهار داشت: پس از اعلام رسانه‌ای حکم اعدام چهار نفر از متهمان در روز 21 مرداد ماه توسط شعبه 18 دادگاه، این افراد به حکم صادره اعتراض کردند. رییس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه پرونده این متهمان در حال حاضر در دیوان عالی کشور به سر می‌برد، افزود: احتمالا دیوان عالی کشور در مورد این پرونده تاکنون تصمیم گرفته‌ اما حکم اصلی و نتیجه آن دوشنبه یا سه‌شنبه هفته آینده معلوم و به اصفهان ارجاع می‌شود. از 9 مردی که در این رابطه محاکمه شده‌اند 4 نفر از آنها به اعدام در ملاءعام محکوم شده‌اند. بنابراین، گزارش این پرونده در مجموع 15 متهم دارد که 5 نفر از آنها فراری هستند این افراد خرداد ماه با حمله به یک میهمانی خانوادگی به زنان تعرض کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا