فعالیت مجدد شرکت هرمی«اوریف لیم» غیرقانونی است

معاون پلیس آگاهی، با اشاره به زمزمه هایی مبنی برفعالیت مجدد شرکت هرمی اولیف لیم گفت: فعالیت مجدد این شرکت هرمی غیرقانونی است.

به گزارش فارس، سرهنگ مهرداد امیدی با حضور در برنامه جنگ عصرگاهی رادیو اقتصاد با اعلام این مطلب گفت: به تازگی شرکت های هرمی برای جذب و سازماندهی نیروهای خود و همچنین عضوگیری از بین جوانان به تاکتیک تازه ای متوسل شده اند که به «هرم پارتی» شهرت دارد.

به گفته امیدی، هرمی در این تاکتیک با استفاده از «جنس مخالف» در فرآیند معرفی اعضای جدید استفاده می‌شود و برای جذب پسرهای جوان از دختران خواسته می‌شود که از آرایش غلیظ و ارتباط عاطفی برای جذب جنس مخالف استفاده کنند. در حقیقت جوانان در لوای پارتی به تدریج اغفال شده و پس از پرزنت، به دام شرکت‌ها می‌افتند.

بنابر اظهارات معاون پلیس آگاهی، سرشاخه‌های شرکت‌های هرمی با هوشمندی از جذابیت‌هایی که در حوزه روابط ناسالم اجتماعی وجود دارد به سود خود استفاده کرده و از یک سو منافع اقتصادی خود را به دست آورده و از طرف دیگرعمر فعالیت‌های خود را تقویت می‌کنند و جوانان را در یک پروسه هوشمندانه جذب فعالیت هرمی می کند.

امیدی، در ادامه با بیان اینکه بسیاری از جوانان از این تاکتیک تازه اطلاع ندارند، افزود: مخفی شدن سرشاخه‌های اصلی شرکت های هرمی در پوشش جشن و میهمانی و پارتی شبانه باعث شده تا از این طریق تعدادی از جوانان جذب فعالیت های هرمی شوند.

از پارتی های شبانه تا عضو گیری در خانواده ها

به گفته این مقام مسئول در پلیس آگاهی، در حال حاضر شگرد پارتی های شبانه اولویت شرکت های هرمی برای عضو گیری است و طبق تحقیقات به عمل آمده بعد از این شگرد عضو گیری در بین خانواده ها در دستور کار سرشاخه های شرکت های هرمی قرار دارد.

وی ضمن تشریح چگونگی عضو گیری در بین خانواده ها گفت : در این روش شرکت های هرمی اعضای خود را به عضو گیری در بین خانواده خود تشویق می کنند. به این صورت که یک عضو به صورت نامحسوس از بین خانواده و نزدیکان خود افرادی را جذب فعالیت های هرمی می کند. این در حالی است که خانواده و نزدیکان هیچ اطلاعی از نوع فعالیت ندارند و بدون شک و تردیدی ناخواسته وارد میدان فعالیت هرمی ها می شوند.

پسرها بیشتر از دختران جذب می شوند

امیدی در ادامه با بیان اینکه طبق آخرین تحقیقات به عمل آمده پسرها بیشتر از دختران جذب فعالیت های هرمی می شوند، افزود: چند ماه پیش نیروی انتظامی با انجام تحقیق در بین 620 نفرازدستگیرشدگان متوجه شد که حدود 7 درصد از این افراد زیر 20 سال، 62 درصد 20 تا30 سال ، 19 درصد 30 تا40 سال ، 8 درصد 40 تا 50 ساله و در نهایت 2 درصد از افراد بالای 50 سال بودند.

به گفته معاون مبارزه با پلیس آگاهی، تحقیقات نشان می دهد که جامعه هدف شرکت های هرمی بیشترجوانان 20 تا 30 سال هستند، همچنین از بین دستگیر شدگان 32 درصد دارای شغل آزاد، 18 درصد دانشجو و 6 درصد در شغل رانندگی فعالیت داشته اند.

فعالیت مجدد «اوریف لیم» غیر قانونی است

سرهنگ امیدی، در ادامه با اشاره به زمزمه هایی مبنی برفعالیت مجدد شرکت هرمی اوریف لیم گفت : فعالیت مجدد این شرکت هرمی غیر قانونی است.

به گفته معاون مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی ، از سال ها پیش هیچ کدام از شرکت های هرمی از بین نرفته اند و تنها ضعف شده اند، اما چندی بعد با روش های تازه وارد میدان شده اند.

به گفته این مقام مسئول در پلیس آگاهی این شرکت ها به بهانه بازاریابی شبکه ای وارد میدان فعالیت های هرمی می شوند و دور تازه فعالیت شرکت هرمی «اوریف لیم» هم غیرقانونی است.

وی از مردم خواست تا ضمن توجه به تغییر تاکتیک نامحسوس شرکت اولیف لیم ،هرگونه فعالیت مشکوک این شرکت خطرناک هرمی را از طریق تلفن 110 و یا 81823454 محل فعالیت و نوع آن را به پلیس آگاهی اطلاع دهند.

جابه جایی یک هزار میلیارد ریال در یک سال گذشته

بنابراظهارات سرهنگ امیدی، در ابتدای مهرسال گذشته تا پایان شهریور سال جاری 6 هزارنفر شاکی در بحث شرکت های هرمی داشتیم و بر همین اساس به طور تقریبی بالغ بریک هزارمیلیارد ریال برابر 15 میلیون تومان برای هرنفر ضرر مالی و با جابه جایی پول به همراه داشته است.

آخرین خبر : شناسایی یک شرکت هرمی گلد کوئست در خیابان ستارخان

اما امیدی در پایان برنامه جنگ عصرگاهی رادیو اقتصاد با اعلام این خبر که در آخرین عملیات ضربتی نیروهای عملیاتی پلیس اگاهی ، هفته گذشته یک شرکت وابسته به گلدکوئست که فعالیت هرمی داشته در خیابان ستارخان شناسایی شده و بعد از وارد شدن به این شرکت 7 نفر از سرشاخه های اصلی شرکت هرمی دستگیر شدند.

وی درپایان با تاکید مجدد بر این موضوع که شرکت های هرمی هر روز با یک شگرد تازه وارد یمدان فعالیت می شوند، از خانواده ها و جوانان خواست تا نسبت به تاکتیک خطرناک هرم پارتی هوشیار باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا