کارت خوان‌ فروشگاه‌، حساب شهروندان را خالی کرد!


یزدفردا "پیرو شکایت شخصی مبنی بر این‌که از حساب بانک ملت وی مبلغ بسیار زیادی برداشت غیر قانونی شده است، بلافاصله پرونده در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.


برنا نوشت: پلیس فتای استان بوشهر اعلام کرد: پیرو شکایت شخصی مبنی بر این‌که از حساب بانک ملت وی مبلغ بسیار زیادی برداشت غیر قانونی شده است، بلافاصله پرونده در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و استعلامات لازم از بانک مورد نظر صورت گرفت و طی تحقیقات مشخص شد شماره حسابی که وجوه برداشت شده به آن واریز شده است، متعلق به مسوول نصب دستگاه کارتخوان (pos) بانک مربوطه در استان بوشهر بوده است.


در پی شناسایی متهم طبق دستور قضایی، حساب شخصی وی مسدود شد و طی یک عملیات زمانی که او در بانک حضور داشت، اقدام به دستگیری متهم کردند. طی تحقیقات و مدارک و اسناد بدست آمده از متهم مشخص شد وی چندین بار اقدام به این امر کرده است و از سال 88 شروع به برداشت‌های غیرقانونی کرده که طی تحقیقات پلیس فتا مشخص شد برخی از قربانیان هنوز متوجه این برداشت‌‎ها نشده‌اند.


در همین راستا معاونت اجتماعی پلیس فتا عنوان داشت: همانگونه که بارها درخصوص این‌گونه کلاهبرداری‌ها در رسانه‌ها به مردم عزیز یادآوری کرده‌ایم از هموطنان تقاضا داریم با توجه به گسترش بانکداری نوین الکترونیکی رعایت نکات ایمنی و امنیتی در خصوص حفظ و نگهداری شماره کارت و همچنین رمز برداشت خود دقت لازم را داشته باشند و در زمانی که احساس می کنند ممکن است شخصی از این رمز با اطلاع شده باشد، سریعا اقدام به تغییر آن کنند.


در این رابطه نیز توصیه می‌شود برای تغییر رمز از دستگاه های pos استفاده نکنند، همچنین از ارسال شماره حساب و رمز خود و حتی ذخیره آن در تلفن همراهتان جدا خودداری کنید، در زمان ورود به صفحات پرداخت بانکی حتما به صحت صفحه توجه داشته باشید که آدرس آن صحیح بوده و حتماً دارای قفل امنیتی که به‌صورت یک نشان است، باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا