تشکیل کمیته‌ ۵نفره در دولت برای کنترل نرخ ارز

احمدی مقدم :درخواست بانک مرکزی برای برخورد با دلالان ارز را از رسانه‌ها شنیدم

مسئولیت رسیدگی به پرونده ترور شهید احمدی روشن را بر عهده وزارت اطلاعات

وی در پاسخ به پرسشی، مسئولیت رسیدگی به پرونده ترور شهید احمدی روشن را بر عهده وزارت اطلاعات عنوان کرد و گفت: پلیس مستندات و سرنخ‌های خود را در اختیار وزارت اطلاعات قرار داده است.

شهری - وی در پاسخ به پرسشی، مسئولیت رسیدگی به پرونده ترور شهید احمدی روشن را بر عهده وزارت اطلاعات عنوان کرد و گفت: پلیس مستندات و سرنخ‌های خود را در اختیار وزارت اطلاعات قرار داده است.

درخواست بانک مرکزی برای برخورد با دلالان ارز را از رسانه‌ها شنیدیم

وی در پایان به فعالیت پلیس آگاهی برای شناسایی دلالان بازار ارز اشاره کرد و تاکید کرد: موضوع درخواست بانک مرکزی برای برخورد با دلالان ارز را از رسانه‌ها شنیدیم گرچه ما از قبل برای همکاری با بانک مرکزی اعلام آمادگی کرده بودیم اما تاریخ اجرای آن را همانند سایرین از رسانه‌ها شنیدیم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی برای انجام هر عملیاتی به هماهنگی اطلاعاتی و ... احتیاج دارد خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که علاوه بر خرده‌فروشان ارز ، مسیر ورود و خروج ارز را شناسایی کنیم و آن اصلی‌ها که هرکدام چندین دلال دارند را شناسایی کنیم.



تشکیل کمیته‌ ۵نفره در دولت برای کنترل نرخ ارز

صنعت - ایسنا نوشت:


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تشکیل کمیته پنج نفره در دولت به منظور کنترل نرخ ارز خبر داد.


رضا فاطمی امین توضیح داد: کمیته پنج نفره‌ای در دولت با حضور نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی تشکیل شده تا وضعیت بازار ارز را بررسی کرده و تمهیدات لازم برای کنترل آن را بیندیشد.


او با اشاره به نگرانی‌های به وجود آمده درباره در راه بودن موج گرانی به سبب تحولات نرخ ارز گفت: براساس بررسی‌های انجام شده، بیشتر واردات کالا به کشور به ویژه واردات مواد اولیه صنایع از طریق نرخ مرجع انجام می‌شود. به این ترتیب موج گرانی بر اثر افزایش نرخ ارز نخواهیم داشت.


فاطمی امین تاکید کرد: به هر صورت نوسانات اخیر در بازار نرخ ارز به ضرر بخش تولید بوده و امیدواریم هر چه زودتر با تمهیدات لازم این نوسانات کنترل شود.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اظهار نظر شرکت‌های قطعه ساز خودرو درباره‌ی تاثیر منفی افزایش نرخ ارز بر فعالیت‌های آن ها را رد کرد.

منبع:ایسنا ،مهر،سایت پلیس

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا